وان‌پلاس 11 ازجمله اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود


وان‌پلاس 11 ازجمله اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود

کوالکام سرانجام امروز رسماً تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود موسوم به Snapdragon 8 Gen 2 را رونمایی کرد و وان‌پلاس ۱۱ یکی از اولین گوشی‌های هوشمند اندرویدی بازار خواهد بود که با این پردازنده عرضه خواهد شد.

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 جانشین Snapdragon 8 Gen 1 است که سال گذشته عرضه شده بود. این‌ بار معرفی سیستم-روی-چیپ (SoC) پرچم‌دار جدید کوالکام چند هفته زودتر از موعد انجام شد و این یعنی انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، شاهد رونمایی گوشی‌های جدید مجهز به این پردازنده باشیم.

کوالکام پیش‌ازاین فهرستی از تولیدکنندگانی را به‌اشتراک گذاشته است که از Snapdragon 8 Gen 2 استفاده خواهند کرد. اکنون وان‌پلاس تأیید کرده است که ازجمله اولین برندهایی خواهد بود که گوشی هوشمند جدیدی با این تراشه به بازار عرضه خواهد کرد.

وان‌پلاس با انتشار تیزری تأیید کرد که پرچم‌دار آینده‌ی این شرکت با‌ نام وان‌پلاس ۱۱ اولین گوشی هوشمند این برند و ازجمله اولین دستگاه‌هایی خواهد بود که با تراشه‌ی Snapdragom 8 Gen 2 عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، وان‌پلاس نیز اولین پلتفرم باز ردیابی نوری موبایل را راه‌اندازی خواهد کرد.

وان‌پلاس 11 ازجمله اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود

همان‌طور‌که Gizmochina اشاره می‌کند، قبلاً برخی جزئیات مربوط به مدلی مهندسی از وان‌پلاس ۱۱ با کد OnePlus 11-PBH110 به‌ بیرون درز پیدا کرده بود که نشان می‌داد این گوشی از صفحه‌نمایش منحنی ۶٫۷ اینچی LTPO، حسگر اثرانگشت اپتیکال و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی و دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین ۵۰ و ۴۸ و ۳۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

Snapdragon 8 Gen 2 که به‌تازگی معرفی شده است، شامل یک هسته‌ی اصلی مبتنی‌بر Cortex X3 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز، چهار هسته با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی کارآمد با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این شرکت می‌گوید که پردازنده‌ی مرکزی ۳۵ درصد از نسل قبل سریع‌تر عمل می‌کند و مصرف انرژی آن نیز ۴۰ درصد کمتر از نسل قبل است.

وان‌پلاس ۱۱ با جدیدترین موتور هوش‌ مصنوعی کوالکام و پردازنده‌ی Hexagon ارتقایافته ارائه خواهد شد. به‌گفته‌ی وان‌پلاس این ویژگی می‌تواند پردازش زبان طبیعی را سریع‌تر انجام دهد و ترجمه‌ی چندزبانه و قابلیت‌های پیشرفته‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی دوربین را نیز ارائه دهد. پشتیبانی از ردیابی پرتو به‌طورلحظه‌ای در Snapdragon 8 Gen 2 وجود دارد و برای موتور Unreal Engine 5 Metahumans هم سازگار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در