آمریکا 6 فعال رسانه‌ای ایران را تحریم کرد


آمریکا 6 فعال رسانه‌ای ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شخصیت حقیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله رئیس این رسانه را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، صدا و سیما رسانه دولتی ایران “صدها اعترافات اجباری از بازداشت شدگان ایرانی، دوتابعیتی ها و شهروندان خارجی را در ایران پخش کرده است.”

به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: صدا و سیما و شرکت‌های تابعه آن که در سال ۲۰۱۳ تحریم شدند، به‌عنوان رسانه‌ عمل نمی کنند، بلکه به‌عنوان ابزاری مهم در کارزار سرکوب دسته جمعی و سانسور حکومت ایران علیه مردم این کشور ایفای نقش می کنند.

این نهاد آمریکایی ادامه داد: صدا و سیما مصاحبه های تلویزیونی از افرادی را تهیه و پخش کرده که حاکی از اعترافات اجباری است و در این اعترافات، افراد اعلام کرده اند که بستگانشان توسط مقامات ایرانی در جریان اعتراضات سراسری کشته نشده اند بلکه به دلایل تصادفی و نامرتبط جان خود را از دست داده اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: اتکای دولت ایران به اعترافات اجباری نشان دهنده امتناع آن از بیان حقیقت در مقابل شهروندان خود و جامعه بین المللی است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: آمریکا همچنان متعهد به حمایت از مردم ایران در ادامه اعتراضات مسالمت آمیز آنها است. ما به پاسخگو کردن مسوولان و نهادهای دولتی ایران در مورد نقض حقوق بشر و سانسور مردم ایران ادامه خواهیم داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، دو خبرنگار صدا و سیما به نام های علی رضوانی و آمنه سعادت ذبیح پور را متهم به “بازجو – خبرنگار” بودن، کرده و آنها را در فهرست تحریم های جدید قرار داده است.

همزمان با آغاز حوادث اخیر ایران، مقامات آمریکایی از جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا تا دیگر مقامات این کشور با اعلام حمایت خود از ناآرامی ها ، اعلام کرده اند که بر تحولات داخلی ایران متمرکز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه