با این تکنیک ها عاشق خود شوید / چطوری خودمو دوست داشته باشم؟


 با این تکنیک ها عاشق خود شوید / چطوری خودمو دوست داشته باشم؟

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ این یک سوال بسیار کلیدی برای خلق یک زندگی دارای آرامش است که در این مطلب قرار است شما را با یکسری از روش های دوست داشتن خود آشنا کنم که به کمک این راهکارها زندگی رضایتمندتر و زیباتری را تجربه کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از همین اول مقاله اشاره کنم که خیلی از ما آدم یک قاعده را اشتباه متوجه شدیم و اونم این قاعده است که برای اینکه یک زندگی دارای آرامش و شادی داشته باشیم که رضایتمندی ما از زندگیمان بالا برود لزوما باید میزان درآمد خیلی خوبی را تجربه کنیم یا به اهداف بزرگی که داریم دسترسی پیدا کنیم.درحالی که نکته جالب ماجرا این است که اتفاقا این قاعده کاملا برعکس است که ما باید عاشق خود باشیم و ما یک عمر راه رو اشتباه طی می کردیم بنابراین برای اینکه آرامش حقیقی را در زندگی تجربه کنیم و میزان رضایت ما از زندگی بالا برود باید اول از همه خودمان را با آغوش باز بپذیریم و عاشق این خودی که هستیم بشویم تا با کمک آن به اهداف ریز و بزرگی هم که داریم دسترسی پیدا کنیم.

زمانی که شما عاشق خود باشید رضایتمندی شما از زندگی به طرز قابل توجهی رشد خواهد کرد و درنتیجه آرامش زیادی هم به زندگی شما سرازیر می شود.

در این صورت است که شما می توانیم تا نفس آخر هدفمند زندگی کنید و برای رسیدن به اهدافتان ناامید نشوید و تلاش کنید و در این صورت است که شما جذاب تر به نظر می رسید و حتی می توانید با روحیه ی مثبتی که دارید حال اطرافیان خودتان را هم خوب کنید.

راه های دوست داشتن خود

تکنیک اول: پذیرش خود با تمام کاستی ها

یکی از راه هایی که باعث میشه خود را دوست داشته باشیم قبول خودمان با تمام نقاط منفی و مثبت است از همین جهت در اول راه خودمان را با تمام نقاط بد و خوبی که داریم بپذیریم چون فقط در این صورت است که برای از بین بردن نقاط منفی خود هم اقدامات مثبتی می کنیم.

پذیرش خودی که الان هستیم بشدت می تواند باعث این شود که خودمان را دوست داشته باشیم.

تکنیک دوم: با خودتان آشتی کنید

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود خود را دوست داشته باشیم بخشش گذشته و خطاهایی هست که انجام داده ایم یا انجام می دهیم بنابراین این خیلی مهم است که سعی کنیم پس از بخشش خود برای اینکه ذهنمان هم نفسی راحت از اتفاقات افتاده بکشد سعی کنیم آن را جبران کنیم.

شما زمانی که خودتان را می بخشید یک احساس ملموسی با خودتان همراه می کنید که همین باعث می شود این دیواری که مانع دوست داشتن خود شده و شما را از خودتان متنفر کرده است خراب شود.

همین الان سعی کنید خودتان را با تمام وجود و از اعماق قلبتان بابت تمام اشتباهات کوچک و بزرگی که انجام داده اید ببخشید یادتان باشد که فقط با دوست داشتن و رابطه خوب با خود است که می توانید رشد کنید و اشتباهات خود را جبران کنید.

تکنیک سوم: انجام فعالیت های دوست داشتنی

من همیشه به دوستان خودم یادآوری می کنم که قسمت از روز را مشغول به فعالیتی شوید که عاشقش هستید این می تونه رابطه ی شما را با خودتان اگر مناسب نیست بهبود دهد و اگر خوب هست بیشتر کند.

پس چرا از این فرصت استفاده نکنیم وقتی می توانیم میزان رضایتمندی خود را با دوست داشتن خود افزایش دهیم؟این فعالیت های دوست داشتنی می تواند دیدن فیلم مورد علاقه یا تفریح و یا ورزش باشد و حتی خرید کردن.

در هر صورت برای خودتان ارزش قائل شوید چون شما ارزشمند هستید حتی با وجود تمام کاستی هایی که دارید!

این تکنیک خیلی می تواند ما را در جهت دوست داشتن خود یاری کند فقط کافی است امتحانش کنید حتما از نتیجه ای که در روان شما رخ می دهد شگفت زده خواهید شد.

تکنیک چهارم: مراقب قاضی درونی خود باشید

یکی دیگر از راه هایی که باعث می شود خود را دوست داشته باشیم گفتگوی های دورنی محبت آمیز با خودمان است خیلی باید مراقب باشیم باخودمان در درونمان چه می گوییم.

آیا در هنگام مشکلات به خودمان می گوییم: اه تو چقدر احمقی آخه این چه کاری بود من انجام دادم؟ و یا با عصبانیت و تنفر به خودتان می گویید: دوباره خراب کردم و یا خودتان را خیلی کوچک تر از بقیه میبینید و به خودتان می گویید: نه من برای این کار نیستم عرضه شو ندارم!؟

تمام این موارد می تواند بشدت مانع دوست داشتن خود شود و همین امر موجب پایین آمدن کیفیت زندگی شما می شود که نتیجه آن چیزی جز گذراندن یک زندگی تنفر انگیز نیست.

از آن جایی که شما همیشه همراه خودتان هستید و نمی توانید از این خود جدا شوید اگر متنفر باشید یک زندگی پر از تنفر را تجربه می کنید پس عاقلانه این است که به خودتان عشق بورزید تا زندگی شما رنگ و بوی جذابی به خودش بگیرد.

منبع: nafarebartar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن