قیمت جهانی نفت امروز جمعه 27 آبان ماه 1401 / تاثیر خبر حمله به نفتکش در دریای عمان


قیمت جهانی نفت امروز جمعه 27 آبان ماه 1401 / تاثیر خبر حمله به نفتکش در دریای عمان

رکنا اقتصادی: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با افزایش نسبی به 90 دلار و 40 سنت رسید.

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه به‌خاطر پایین آمدن ارزش دلار کاهش یافت. اما انتظار ادامه سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی آمریکا و دورنمای کاهش تقاضا ازسوی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا باعث کاهش قیمت هفتگی آن شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت معادل 0.69 درصد افزایش به 90 دلار و 40 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 78 سنت معادل 0.96 درصد افزایش 82 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

کاهش نسبی ارزش دلار به افزایش قیمت نفت در روز جمعه کمک کرده‌است. پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

نفت آمریکا بیش‌از 7 درصد در این هفته افزایش قیمت داشته، درحالی‌که نفت برنت 6 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران نگران قرنطینه‌های احتمالی در چین جهت مهار روند افزایش موارد ابتلا به کرونا که به بالاترین رقم از ماه آوریل رسیده هستند. همچنین این ترس وجود دارد که افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اقتصاد این کشور را وارد رکود کند.

اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره در این کشور را از بین برده است. نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا در این هفته شدت گرفته است، آن‌هم در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه در پنجم دسامبر و همچنین کاهش عرضه ائتلاف اوپک پلاس.

افزایش قیمت جهانی نفت در پی انتشار خبر حمله به نفتکش در دریای عمان

همچنین قیمت جهانی نفت که صبح روز پنجشنبه با کاهش روبرو شده بود در پی انتشار خبر حمله به یک نفتکش در دریای عمان صعودی شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات روز پنجشنبه با 26 سنت کاهش مواجه شده بود اما با انتشار این خبر 54 سنت افزایش یافت و به 94 دلار و 40 سنت رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم که صبح پنجشنبه با 35 سنت معادل 0.40 درصد کاهش معامله می شد پس از انتشار خبر حمله به این نفتکش 20 سنت افزایش یافت و به 87 دلار و 12 سنت رسید.

آسوشیتدپرس آمریکا مدعی شده است که به یک نفتکش در نزدیکی سواحل عمان حمله پهپادی صورت گرفته است. این نفتکش متعلق به شرکتی است که صاحب آن یک میلیاردر اسرائیلی است و پرچم لیبریا را با خود حمل می‌کرده است.

رویترز از قول یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد که ناوگان پنجم آمریکا در بحرین از اینکه به یک کشتی تجاری در خلیج عمان حمله شده است، اطلاع دارد.

جزئیات بیشتری از این حادثه و خسارت‌های ناشی از آن و نیز عامل این حمله منتشر نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...