یکسان سازی شارژر گوشی و لپ تاپ در هند


یکسان سازی شارژر گوشی و لپ تاپ در هند

بنا به اعلام دولت هند، با توافقات صورت گرفته، عرضه تدریجی پورت شارژ یکسان یو اس بی تایپ سی (USB-C) برای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها آغاز می‌شود.

استفاده از کابل‌های شارژ یو اس بی تایپ سی که توسط بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شود، ضربه‌ای برای اپل خواهد بود که گوشی پرچمدارش آیفون با استفاده از کابل لایتنینگ شارژ می‌شود. این شرکت ناچار است شارژر آیفون را از پاییز سال ۲۰۲۴ در اتحادیه اروپا تغییر دهد تا به مقررات جدید این بلوک که استفاده از یک پورت شارژ یکسان را برای اکثر دستگاه‌های الکترونیکی الزامی کرده است، عمل کند.

پس از دیدار یک کارگروه دولتی با گروه‌های صنعتی نماینده شرکت‌های تلفن هوشمند، وزارت امور مصرف کننده هند در بیانیه‌ای اعلام کرد توافق گسترده‌ای میان ذی نفعان درباره استفاده از یو اس بی تایپ سی به عنوان پورت شارژ استاندارد برای دستگاه‌های الکترونیک شکل گرفته است. ممکن است پورت شارژ متفاوتی برای تلفن‌هایی استفاده شود که فاقد امکانات پیشرفته‌تر تلفن هوشمند مانند امکان استفاده از وب برای دانلود اپلیکیشن هستند.

دولت هند اعلام کرد گروهی تشکیل می‌شود تا به بررسی انجام پذیر بودن استفاده از پورت شارژ یکسان برای دستگاه‌های پوشیدنی مانند ایرفون و ساعت هوشمند بپردازد.

بر اساس گزارش رویترز، در بیانیه دولت هند به شرکت‌هایی که در این جلسه شرکت کرده یا با پیشنهاد عرضه تدریجی پورت شارژ یکسان موافقت کردند، اشاره نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی