انویدیا و مایکروسافت برای ساخت ابرکامپیوتر هوش مصنوعی همکاری می‌کنند


انویدیا و مایکروسافت برای ساخت ابرکامپیوتر هوش مصنوعی همکاری می‌کنند

 شرکت رایانش و طراح تراشه آمریکایی انویدیا برای ساخت رایانه‌ای برای انجام کار رایانشی هوش مصنوعی سنگین در فضای ابری، با مایکروسافت همکاری می کند.

این رایانه هوش مصنوعی در فضای ابری آزور مایکروسافت، با استفاده از ده‌ها هزار واحد پردازنده گرافیکی، قدرتمندترین تراشه های "اچ ۱۰۰" و "ای ۱۰۰" انویدیا کار خواهد کرد. انویدیا درباره ارزش این قرارداد حرفی نزده است اما منابع صنعتی می گویند هر تراشه "ای ۱۰۰"، حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار قیمت دارد و تراشه "اچ ۱۰۰"، از این هم گرانتر است.

انویدیا اعلام کرد علاوه بر فروش تراشه ها به مایکروسافت، با این شرکت نرم افزاری برای طراحی مدلهای هوش مصنوعی، همکاری خواهد کرد. انویدیا، مشتری رایانه ابری هوش مصنوعی مایکروسافت خواهد بود و در آن، اپلیکیشنهای هوش مصنوعی برای عرضه خدمات به مشتریانش خواهد ساخت.

رشد سریع مدلهای هوش مصنوعی مانند مدلهای مورد استفاده برای پردازش زبان طبیعی، تقاضا برای زیرساخت رایانشی سریعتر و قدرتمندتر را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، انویدیا اعلام کرده که آزور، نخستین سرویس ابری است که از فناوری شبکه ‌اینفینی بند کوانتوم ۲ این شرکت که سرعت ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه دارد، استفاده می کند. این فناوری شبکه، سرورها را در سرعت بالا به‌هم متصل می کند. این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا کار رایانشی هوش مصنوعی سنگین، مستلزم هزاران تراشه است که در سرورهای متعددی با یکدیگر کار کنند.

منبع: آخرین خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو