روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )


روستاهای میاندوآب را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان میاندوآب آشنا و سپس به معرفی ۱۵۱ روستای میاندوآب می پردازیم .شهرستان میاندوآب یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران...

روستاهای میاندوآب را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان میاندوآب آشنا و سپس به معرفی ۱۵۱ روستای میاندوآب می پردازیم .شهرستان میاندوآب یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران است. مرکز این شهرستان، شهر میاندوآب است. این شهر در سال ۱۳۳۷ خورشیدی به شهرستان تبدیل شد.در تیرماه ۱۴۰۰، بخش‌های باروق و مرحمت آباد از این شهرستان جدا و به شهرستان‌های مستقل تبدیل شدند.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

موقعیت جغرافیایی

شهرستان میاندوآب از شمال با شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی، از شمال غربی با شهرستان چهاربرج، از شرق با شهرستان باروق، از غرب با شهرستان مهاباد و شهرستان نقده، از جنوب شرقی با شهرستان بوکان و از جنوب غربی با شهرستان مهاباد همسایه است.میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه و میان دو رود زرینه‌رود و سیمینه‌رود واقع شده‌است؛ و وجه تسمیه این شهر حاصل موقعیت این شهر بین دو رود زرینه‌رود و سیمینه‌رود می‌باشد.نام قدیمی شهر مرحمت آباد بوده‌است که به دلیل اهدای زمینهای آن از سوی ناصرالدین شاه به فرزند دوست علی خان معیرالممالک به این نام خوانده شد.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

تقسیمات کشوری

تقسیمات کشوری این شهرستان، بنابرآنچه در نتایج آمارگیری سرشماری سال ۱۳۹۵ کل کشور آمده است، بر حسب بخش، شهر، دهستان و روستا به شرح زیر است:
تقسیمات کشوری این شهرستان ، طبق نتایج سرشماری سال ۲۰۱۶ کل کشور ، بر اساس بخش، شهر، دهستان و روستا به شرح زیر است:

بخش‌ها
• بخش مرکزی
• بخش مرحمت آباد
• بخش باروق
شهرها
• شهر میاندوآب
• شهر چهاربرج
• شهر باروق

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

جمعیت

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان میاندوآب برابر با ۲۲۵٬۳۴۵ نفر بوده‌است.

وضعیت طبیعی

شهر میاندواب با واقع شدن در دشت میاندوآب که به عنوان چهارمین دشت حاصل خیز کشور شناخته می‌شود، دارای ظرفیت بالایی برای توسعه و پیشرفت می‌باشد استعداد بالقوه و خاک مرطوب و حاصل خیز، آب فراوان برای کشتزارهای بزرگ، تنوع انواع محصولات زراعی و سردرختی، میاندواب را به یکی از قطب‌های اصلی و بزرگ تولیدکننده محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی بدل ساخته‌است میاندوآب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد و در بخش کشاورزی به عنوان یک قطب مطرح می‌باشد. در کنار این عوامل، شهر میاندواب با واقع شدن در موقعیت مناسب جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب مثل رودخانه زرینه رود، شرایط مناسبی برای توسعه و رشد شهری دارا است. در زمانی نه چندان دور جلگه میاندوآب یکی از جلگه‌های معروف کشت پنبه بوده است و هم‌اکنون کشت چغندر قند رواج دارد.

غذای محلی میاندوآب

همچون دیگر شهرهای منطقه آذربایجان، میاندوآب نیز غذاهای خوشمزه و رنگارنگی را در سفره خود جای داده است. در این میان، انواع آش این منطقه از شهرت بیشتری برخوردار هستند، مانند آلو بوخارا آشی، آبغورا آشی، ایمام زین العابدین آشی، اوماج آشی، اون بئش آشی، آش ماست، تندیر آشی، و…

گیلانار چایی (چای آلبالو)، کهلیک اوتی چایی (چای آویشن) و ناریش چایی (چای نارنج) نیز از نوشیدنی های محلی میاندوآب هستند.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

سوغات میاندوآب

شهر میاندو‌آب با قرارگیری در جلگه‌ای حاصلخیز و با داشتن خاکی مرغوب، یکی از قطب‌های تولیدی محصولات کشاورزی و زراعی در ایران است. جلگه میاندوآب تا چندی پیش یکی از وسیع‌ترین کشتزارهای پنبه ایران بوده است که در سالیان اخیر به کشت چغندر قند، گندم و کلزا اختصاص یافته است. به دلیل کشت وسیع چغندر قند در این منطقه، قند و نقل از سوغات معروف میاندوآب به شمار می‌آیند.

صنایع دستی میاندوآب نیز همچون انواع فرش، گلیم، جاجیم،‌ محصولات پشمی که با طرح‌های بومی این منطقه مزین شده‌اند، از سوغات محبوب میاندوآب قلمداد می‌شود. همچنین سنت سفالگری نیز از زمان‌های قدیم در این منطقه رواج داشته است. بنابراین، در صورت تمایل می‌توانید از کوزه‌ها و گلدان‌ها و دیگر وسایل سفالی به یادگار خریداری کنید.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

روستاهای میاندوآب

روستای ابراهیم‌آباد

روستای ابراهیم‌آباد (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳۷ نفر (۲۰۳ خانوار) بوده‌است.

روستای ابراهیم‌حصاری

روستای ابراهیم‌حصاری، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۸نفر بوده‌ است.

روستای ات‌دره‌سی

روستای ات‌دره‌سی، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآبکه در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای احمدآبادقاشقاگوز

روستای احمدآبادقاشقاگوز، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲نفر بوده‌ است.

روستای اربط سفلی

روستای اربط سفلی، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۸ نفر (۳۷خانوار) بوده‌است.

روستای اربط علیا

روستای اربط علیا، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر (۲۵خانوار) بوده‌است.

روستای ارمناک سفلی

روستای ارمناک سفلی، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در ۴ کیلومتری جاده میاندواب مهاباد در سمت راست مسیر جاده میاندواب مهاباد قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۷ نفر بوده‌ است. و در این روستا مردم به دو زبان کردی و ترکی تکلم دارند.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

روستای ارمناک علیا

روستای ارمناک علیا، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۵ نفر بوده‌ است.

روستای اسلام‌آباد (چهاربرج)

روستای اسلام‌آباد (چهاربرج)، روستایی از توابع بخش فسندوز شهرستان چهاربرج که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آبادمیانی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵۱ نفر (۱۹۱خانوار) بوده‌است.

روستای اسلام‌تپه

روستای اسلام‌تپه، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۶ نفر (۱۵۸ خانوار) بوده‌است.

روستای اسماعیل‌کندی

روستای اسماعیل‌کندی (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۴ نفر (۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای اغبلاغ

روستای اغبلاغ (اشنویه)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دشت بیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر بوده‌ است.

روستای اغداش

روستای روستای اغداش(چهاربرج)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا یکی از شمال غربی‌ترین روستاهای دهستان چهاربرج می‌باشد از طرف شرق قپچاق و از طرف جنوب شرقی با چهاربرج و از طرف جنوب غربی نیز با فسندوز و قشلاق همسایه است.این روستا در منطقه جلگه‌ای قرار داشته و دارای جاده جیپ رو می‌باشد. در سال ۵۵ نیز دارای ۱۱۶ خانوار و ۶۷۵ نفر جمعیت بوده و دارای امکانات ، دبستان، مسجد، دامپزشک و مغازه خرده فروشی می باشد.این روستا در دهستان مرحمت‌آباد شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۸۵)، جمعیت آن ۸۷۰ نفر (۲۷۳خانوار) بوده‌است.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

روستای اقکند

روستای اقکند (زاغه)، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌ است.

روستای اقکندباروق

روستای آغکند باروق، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان باروق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۲ نفر بوده‌ است.

روستای امیرآباد (زرینه رود)

امیرآباد یا حاصل قوبی امیرآباد روستایی در دهستان زرینه‌رود بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۶۸۴ نفر (۲۲۶ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرآباد (باروق)

روستای روستای امیرآباد (باروق)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان باروق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌ است.

روستای اوچ‌تپه‌قلعه

روستای اوچ‌تپه‌قلعه، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸۴ نفر بوده‌ است.

روستای اوچ‌تپه‌کرد

روستای اوچ‌تپه‌کرد، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳۳نفر بوده‌ است.

روستای اورتادرق

روستای اورتادرق، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زبان مردم این روستا زبان ترکی آذربایجانی می باشد.این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌ است.

روستای اوزون‌اوبه

روستای اوزون‌اوبه (چهاربرج)، روستایی از توابع بخش مرکزیشهرستان چهاربرج که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰۰ نفر بوده‌ است.

روستای ایلانلوتپه

روستای ایلانلوتپه، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای باش‌اچیق

روستای باش‌اچیق، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌ است.

روستای باش‌بلاغ

روستای باش‌بلاغ (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۸ نفر (۴۹خانوار) بوده‌است.

روستای پتک‌لو

روستای پتک‌لو، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای تازه‌کند

روستای تازه‌کند (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۱ نفر (۱۳۲ خانوار) بوده‌است.

روستای تازه‌کنداغبلاغ

روستای تازه‌کنداغبلاغ، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌ است.

روستای تازه‌کندحاج‌حسن

روستای تازه‌کندحاج‌حسن، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای تازه‌کندحاصل‌قوبی

روستای تازه‌کندحاصل‌قوبی، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌ است.

روستای تازه‌کندللکلو

روستای تازه‌کندللکلو، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۵ نفر بوده‌ است.

روستای تپه‌رش

روستای تپه‌رش (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۴۴ نفر (۱۵۱ خانوار) بوده‌است.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

روستای تپه‌صارمی

روستای تپه‌صارمی، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌ است.

روستای تک‌اغاج

روستای تک‌اغاج (باروق)، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۶ نفر (۸۹خانوار) بوده‌است.

روستای تلخاب

روستای تلخاب (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای توپاغاچ

روستای توپاغاچ، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌ است.

روستای جارچلو

روستای جارچلو (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۵ نفر بوده‌ است.

روستای جان‌اقا

روستای جان‌اقا، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. قلعه تاریخی ماننایی ها با بیش از ٣٠٠٠ سال قدمت در این روستا قرار دارد.این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۷ نفر بوده‌ است.

روستای جبیگلو

روستای جبیکلو، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. غار آبی و خاکی قره ملیک در این روستا قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری معروف شهرستان باروق است.این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌ است.

روستای جعفرآباد (مکریان شمالی)

روستای جعفرآباد یک روستا در ایران است که در دهستان مکریان شمالی واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌ است.

روستای جعفرآباد

روستای جعفرآبادمعتمد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۶۹ نفر (۲۰۳ خانوار) بوده‌است.

روستای جعفرآبادچلیک

روستای جعفرآبادچلیک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۶ نفر بوده‌ است.

روستای جوادحصاری

روستای جوادحصاری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰۸ نفر بوده‌ است.

روستای چاخراحمد

روستای چاخراحمد، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در ۴۰ کیلومتری شهرستان میاندوآب از توابع بخش باروق در کنار رودخانه پرآب وچهار فصل آجرلو قرار گرفته‌است که به برکت این رودخانه دارای باغ‌هایی از سیب، انگور، زرد آلو، وهلو می‌باشد. شغل مردمان این روستا کشاورزی ودامداری و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند.این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر بوده‌ است.

روستای چالی‌خماز

روستای چالخاماز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان باروق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳۱ نفر بوده‌ است.

روستای چلیک

روستای چلیک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۰۴ نفر بوده‌ است.

روستای چوغانلو

روستای چوغانلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی حسن علیا

روستای حاجی حسن علیا یک روستا در ایران است که در دهستان زرینه‌رود (میاندوآب) واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۹نفر بوده‌ است.

روستای حاجی‌بهزاد

روستای حاجی‌بهزاد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۹۷ نفر بوده‌ است.

روستای حاجی‌حسن

روستای حاجی‌حسن (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۹۸ نفر (۲۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای حاجی‌حسن‌خالصه

روستای حاجی‌حسن‌خالصه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۱ نفر (۱۰۵ خانوار) بوده‌است.

روستای حاصل‌قوبی‌افشار

روستای حاصل‌قوبی‌افشار، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است.این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۲۷ نفر بوده‌ است.

روستای حسن‌آباد

روستای حسن‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶۲ نفر (۱۶۹ خانوار) بوده‌است.

روستای حسن‌کندی

روستای حسن‌کندی (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۰۰ نفر (۱۸۴خانوار) بوده‌است.

روستای حسین‌آبادقلعه

روستای حسین‌آبادقلعه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر بوده‌ است.

روستای حصارلو

روستای حصارلو، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۹ نفر بوده‌ است.

روستای حیدرآباد

روستای حیدرآباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۱۶ نفر بوده‌ است.

روستای حیران

روستای حیران (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۷ نفر (۸۳ خانوار) بوده‌است.

روستای خان‌کندی

روستای خان‌کندی (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱۹ نفر (۱۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستای خزینه‌انبارجدید

روستای خزینه‌انبارجدید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چهاربرج که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳۰ نفر بوده‌ است.

روستاهای میاندوآب ( معرفی 151 روستای میاندوآب )

روستای خزینه‌انبارقدیم

روستای خزینه‌انبارقدیم(چهاربرج)، روستایی از توابع بخش مرکزیشهرستان چهاربرج که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۳ نفر بوده‌ است.

روستای خیرآباد

روستای خیرآباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۴۹ نفر بوده‌ است.

روستای داش‌تپه

روستای داش‌تپه (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۴۷ نفر (۲۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای دلک‌داش

روستای دلک‌داش (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۵ نفر (۷۴ خانوار) بوده‌است.

روستای دولت‌آباد

روستای دولت‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای دوه‌چی

روستای دوه‌چی یک روستا در ایران است که در دهستان زرینه‌رود (میاندوآب) واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۷ نفر بوده‌ است.

روستای ده‌منصور

روستای ده‌منصور (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۰ نفر (۱۰۰ خانوار) بوده‌است.

روستای ده‌ویس‌اقا

روستای ده‌ویس‌اقا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۲ نفر بوده‌ است.

روستای رسول‌آباد

روستای رسول‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۴ نفر (۱۱۴ خانوار) بوده‌است.

روستای زنجیرآباد

روستای زنجیرآباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. زنجیرآباد یکی از روستاهای شمال غربی میاندوآب و با فاصله ۱۳ کیلومتری از این شهر، در جنوب استان قرار گرفته‌است. زنجیرآباد کنار رودخانه پرآب سیمینه‌رود واقع شده و محل تلاقی روستاهای داش تپه، کانیه سر، ویس آقا و حاصل قوبی محسوب می‌شود.ورزش فوتبال و والیبال در این روستا قدمت زیادی دارد و زنجیرآباد به روستای کباب در روزهای جمعه معروف و مشهور است.و نیز زبان مردم زنجیرآباد، ترکی آذربایجانی و مذهب آن‌ها شیعه می‌باشد.

اکثر ساکنین زنجیرآباد با توجه به وجود زمینهای حاصل خیز به کشاورزی و دامداری و دامپروری مشغول می‌باشند و سهم قابل توجهی در تأمین نیازی‌های فراوردهای گوشتی در منطقه دارد.زنجیرآباد در قدیم به برگزاری جمعه بازار در این روستا یکی از روستاهای پررونق در منطقه محسوب می‌شده‌است.
این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۷ نفر بوده‌است. طوایف بسیار قدیمی در این روستا زندگی می‌کنند که از جمله این طوایف می‌توان به طایفه امن لی، صادق لی، اسد لی، نوری، چوپانی، بعدلی، … اشاره کرد.این روستا زادگاه شهید پرافتخار حاج یونس امانی از شهدای عرصه گمنامی می‌باشد. این روستا شهدای زیاد در عرصه‌های مختلف تقدیم این مرز و بوم نموده‌است.

روستای زنگی‌آباد

روستای زنگی‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر (۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای زینال‌کندی

روستای زینال‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۲ نفر بوده‌ است.

روستای ساتلمیش‌ توپخانه

روستای ساتلمیش‌توپخانه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۷ نفر بوده‌ است.

روستای ساتلمیش‌ محمدآباد

روستای ساتلمیش‌محمدآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۵ نفر بوده‌ است.

روستای ساتلمیش‌ محمدلو

روستای ساتلمیش‌محمدلو،روستایی از توابع بخش بکتاش شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۵۳ نفر بوده‌ است.

روستای سبزی

روستای سبزی (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۲ نفر بوده‌ است.

روستای سرچنار

روستای سرچنار (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای سوگلی‌تپه

روستای سوگلی‌تپه یکی از روستاهای استان آذربایجان غربی در ایران است. این روستا در ۳ کیلومتری شهر میاندوآب جای دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۶۹ نفر بوده‌ است.

روستای سیستک علیا

روستای سیستک علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۴ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای شکورکندی

روستای شکورکندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای شهرک‌اوچ‌تپه‌کرد

شهرک‌اوچ‌تپه‌کرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۷ نفر بوده‌ است.

روستای شیبلوی سفلی

روستای شیبلوی سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای شیبلوی علیا

روستای شیبلوی علیا (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای شیرین‌اب

روستای شیرین‌اب (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۵ نفر (۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای شین‌آباد

روستای شین‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۸ نفر (۱۰۲ خانوار) بوده‌است.

روستای عسگرآباد

روستای عسگرآباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹ نفر بوده‌ است.

روستای علی‌بیگلو

روستای علی‌بیگلو (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۰۵ نفر (۲۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای قاریاغدی

روستای قاریاغدی ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای قباغکندی

روستای قباغکندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۳ نفر بوده‌ است.

روستای قدرت‌کندی

روستای قدرت‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر بوده‌ است.

روستای قرمزخلیفه سفلی

روستای قرمزخلیفه سفلی روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. در شمال شرقی این شهرستان به فاصله ۱۲ کیلومتری آن قرار دارد.این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ این روستا دارای ۱۲۷ خانوار با جمعیتی حدود ۵۸۰ نفر می‌باشد که همگی به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. مردم این روستا در سال ۱۳۶۲ برق‌کشی شد و در سال ۱۳۷۷ آب آشامدنی بهداشتی برقرار گشت و در سال ۱۳۸۰ به تلفن مجهز شد و در زمستان سال ۱۳۸۹ گازکشی شد.
این روستا از شمال به قرمزخلیفه علیا، از جنوب به روستاهای شهرستان ملکان از شهرهای استان آذربایجان شرقی من جمله روستای لکلر، روستای تپه و غیره و از غرب به جارچلو مشرف می‌باشد.از مکانهای دیدنی این روستا تپه معروفی است که در جنوب روستا یه سمت حریم استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌است و در دل این تپه امامزاده ای مدفون است.آدرس این روستا جاده روبروی ایست بازرسی میاندوآب دوازده کیلومتری به سمت شهر چهاربرج می‌باشد.
منابع آبی شهر
این روستا دارای دو رودخانه فصلی می‌باشد که عبارتند از:
رودخانه لیلان چای: از کوه‌های سهند سرچشمه می‌گیرد این رودخانه از دو شاخه اصلی تشکیل شده یکی بنام بلوک آباد و دیگری بنام سراجو چای که در محلی بنام روستای کوسه صفر بهم می‌رسند و تشکیل لیلان چای را می‌دهند و بعد این دو رودخانه به سمت جنوب غربی حرکت کرده و در روستای باغچه دیزج شاخه‌های کوچکی هم از روستای تبه اغبلاغ را دریافت کرده و پس از عبور از روستای قوشقیه جیغالو و شیرین کند و سپس روستای قرمز خلیفه سفلی در داخل شهر میاندوآب وارد زرینه رود (جیغاتی) می‌شود.
رودخانه منشعب از زرینه رود: بعد از جدا شدن از رود بزرگ زرینه رود و گذر از روستاهای مختلف وارد این روستا شده و در نهایت به سمت چهاربرج و فسندوز حرکت کرده و وارد دریاچه ارومیه می‌گردد.
مناظر دیدنی و تاریخی
زیارتگاه امام زاده، تپه معروف قرمز خلیفه، مسیر سرسبز و حاصلخیز این روستا به شهرستان ملکان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این روستا به‌شمار می‌آیند.
آب و هوا
آب و هوای روستا مثل شهرهای خیلی نزدیک از جمله ملکان تحت تأثیر جریان‌های آسیای مرکزی، اقیانوس اطلس، دریای خزر، دریای سیاه و دریای مدیترانه قرار می‌گیرد. جریان‌های آسیای مرکزی در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان موجب بارندگی و گاهی برف می‌شوند. جریان‌های اقیانوس اطلس و دریای خزر (بادهای خزری) بیش‌تر در منطقهٔ ارسباران موجب بارش می‌شوند و گهگاهی مناطق جنوبی‌تر را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. جریان‌های دریای سیاه و دریای مدیترانه (بادهای سفید) در فصل‌های بهار و زمستان موجب بارش می‌شوند.
کشاورزی و دام داری
قرمز خلیفه به سبب حاصل خیزی خاک و مساعد بودن اوضاع جوی و دسترسی آسان به آب‌های سطحی و زیرزمینی مرکز کشاورزی مهمی است که عمدهٔ محصولات آن غلات، میوه به ویژه انگور، صیفی جات و سیب زمینی است. دام داری و پرورش طیور نیز در این روستا اهمیت زیادی دارد و انواع فراورده‌های دامی نظیر لبنیات، پوست و پشم از جمله محصولات این روستا است. پرورش دام در این بخش بیش تر شامل: گاو، گوسفند و بز بوده که توسط روستاییان صورت می‌گیرد و به صورت گوشت یا دام زنده به سایر نقاط ارسال می‌شود. علاوه بر آن پرورش طیور به دو شیوه سنتی و صنعتی شامل: پرورش مرغ، خروس رواج دارد .

روستای قرمزخلیفه علیا

روستای قرمزخلیفه علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای قره پاپاق

روستای قره پاپاق یک روستا در ایران است که در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای قره‌بوغاز

روستای قره‌بوغاز، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای قره‌تپه

روستای قره‌تپه (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای میاندوآب آشنا شوید.

روستای قره‌قوزلو

روستای قره‌قوزلو، روستایی از توابع بخش فسندوز شهرستان چهاربرج که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آبادمیانی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۷ نفر بوده‌ است.

روستای قزقلعه

روستای قزقلعه (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای قشلاق‌تلخاب

روستای قشلاق‌تلخاب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۱ نفر بوده‌ است.

روستای قشلاق‌حاجی‌حسن

روستای قشلاق‌حاجی‌حسن (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹ نفر (۱۸ خانوار) بوده‌است.

روستای قشلاق‌زینال‌کندی

روستای قشلاق‌زینال‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌ است.

روستای قطارداش

روستای قطارداش، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا به دلیل وجود رشته های معدنی زغال سنگ در این منطقه بدین نام نامیده شده است.این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌ است.

روستای قل‌حسن

روستای قل‌حسن، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۰ نفر بوده‌ است.

روستای قلعه‌بزرگ

روستای قلعه‌بزرگ (قلات)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۹ نفر (۶۶خانوار) بوده‌است.

روستای قمیش‌لو

روستای قمیش‌لو، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۲ نفر (۱۸خانوار) بوده‌است.

روستای قوچ‌کندی

روستای قوچ‌کندی (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کانیه‌سر

روستای کانیه‌سر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۵ نفر بوده‌ است.

روستای کردکندی

روستای کردکندی (چهاربرج)، روستایی از توابع بخش فیروز آباد شهرستان چهاربرج که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آبادمیانی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای کوخان

روستای کوخان (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۷ نفر بوده‌ است.

روستای کورآباد

روستای کورآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۲ نفر بوده‌ است.

روستای کوسه‌لر سفلی

روستای کوسه‌لر سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰۱ نفر (۱۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای کوسه‌لر علیا

روستای کوسه‌لر علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۹ نفر (۱۳۱ خانوار) بوده‌است.

روستای گاومیش‌گلی

روستای گاومیش‌گلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۰۲نفر (۴۴۳ خانوار) بوده‌است.

روستای گرده‌رش

روستای گرده‌رش (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵)، جمعیت ۳۱۵۶ نفر ۷۲۵ خانوار بوده‌است.

روستای گرده‌قل

روستای گرده‌قل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۵ نفر بوده‌ است.

روستای گزلان

روستای گزلان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای گنج‌آباد

روستای گنج‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۳ نفر (۸۵ خانوار) بوده‌است.

روستای گوزللوی سفلی

روستای گوزللوی سفلی، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲نفر بوده‌ است.

روستای گوزللوی علیا

روستای گوزللوی علیا، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌ است.

روستای گوزلی

روستای گوزللی (باروق)، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای گوگ‌تپه‌خالصه

روستای گوگ‌تپه‌خالصه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. در مجاورت این روستا و تقریباً چسبیده به آن روستای گوگتپه له له می‌باشد؛ امروزه تقریباً این دو روستا یک روستای واحد محسوب شده و به اسم گوگ تپه خالصه شناخته می‌شوند.این روستا سه ورودی اصلی دارد.
جمعه‌ها در قسمت غربی این روستا جمعه بازار گوگتپه برگزار می‌گردد؛ در این بازار میوه‌های فصلی، لباس، کیف و کفش، و دام و طیور خرید و فروش می‌گردد، مشتریان این بازار نیز مردمان محلی از خود روستا و از شهرستان‌های اطراف به ویژه میاندوآب و مهاباد و بوکان می‌باشند.این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۴۸ نفر بوده‌ است. زبان مردم این روستا ترکی آذربایجانی است و شیعه مذهبند.

روستای گوگ‌تپه‌لله

روستای گوگ‌تپه‌لله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۹ نفر بوده‌ است.

روستای گوگ‌جلو

روستای گوگ‌جلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۶ نفر بوده‌ است.

روستای گوی‌خرابه

روستای گوی‌خرابه، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌ است.

روستای للکلو

روستای للکلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴۰ نفر بوده‌ است.

روستای محمدقلی‌قشلاق

روستای محمدقلی‌قشلاق، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۶نفر بوده‌ است.

روستای مرادخانلو (چهاربرج)

روستای مرادخانلو یک روستا در ایران است که در دهستان مرحمت آباد میانی واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای مرجان‌آباد

روستای مرجان‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۸ نفر (۱۰۱ خانوار) بوده‌است.

روستای مروان‌کندی

روستای مروان‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۲ نفر بوده‌ است.

روستای مشیرآباد

روستای مشیرآباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌ است.

روستای مظفرآباد

روستای مظفرآباد، مرکز دهستان مظفرآباد و روستایی از توابع بخش بکتاش شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مظفرآباد قرار دارد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن برابر با ۱٬۹۹۴ نفر (۵۸۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ملاشهاب‌الدین

روستای ملاشهاب‌الدین، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۳۱۱ نفر (۴۹۰ خانوار) بوده‌است. در سر شماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا به ۳۴۴۵ نفر افزایش یافته.

روستای ملاکندی

روستای ملاکندی (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای ملحم‌لو

روستای ملحم‌لو، روستایی از توابع شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌ است.

روستای ملک‌آباد

روستای ملک‌آباد (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱۰ نفر (۲۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای ممه‌دل

روستای ممه‌دل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۲۱ نفر بوده‌ است.

روستای ممه‌کندی

روستای ممه‌کندی، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌ است.

روستای منصورآباد (چهاربرج)

روستای منصورآباد (چهاربرج)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۸نفر بوده‌ است.

روستای منصورکندی

روستای منصورکندی، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۴نفر بوده‌ است.

روستای میرزانظام

روستای میرزانظام، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان باروق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای نبی‌کندی

روستای نبی‌کندی (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. نبی‌کندی میاندوآب در نزدیکی تخت سلیمان تکاب در نقشه دورۀ عثمانی. سال ۱۸۹۳ میلادی.این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱ نفر (۱۱ خانوار) بوده‌است.

روستای نصیرکندی

روستای نصیرکندی (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا بر سر راه جاده ارتباطی شهرستان میاندوآب با دو شهرستان باروق و شاهین‌دژ قرار گرفته‌است و از طرف مشرق با شهرستان باروق همسایه است.این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای نظام‌آباد

روستای نظام‌آباد (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲۶ نفر (۱۷۶ خانوار) بوده‌است.

روستای ولی‌آباد

روستای ولی‌آباد (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷۹ نفر (۲۰۰ خانوار) بوده‌است.

روستای هوبه‌کوخان

روستای هوبه‌کوخان، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰نفر بوده‌ است.

روستای یاریجان سفلی

روستای یاریجان سفلی (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۸نفر بوده‌ است.

روستای یاریجان علیا

روستای یاریجان علیا (میاندوآب)، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۷ نفر بوده‌ است.

روستای یاریجان‌خالصه

روستای یاریجان‌خالصه، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان زرینه‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۱نفر بوده‌ است. مردمان روستای یاریجان خالصه به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند و از نظر دینی و مذهبی اهل حق هستند.

روستای یاستی‌کند

روستای یاستی‌کند، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۹نفر بوده‌ است.

روستای یقینعلی‌تپه

روستای یقینعلی‌تپه، روستایی از روستاهای میاندوآب از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مرحمت‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۶۴ نفر بوده‌ است.

روستای یلی‌بلاغ

روستای یللی‌بلاغ، روستایی از توابع بخش نختالو شهرستان باروق که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای ینگجه

روستای ینگجه (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌ است.

روستای ینگی‌کند

روستای ینگی‌کند (میاندوآب)، روستایی از توابع بخش باروق شهرستان میاندوآب که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آجرلوی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۸ نفر (۴۶خانوار) بوده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق