بهترین روش تمیز کردن عینک


بهترین روش تمیز کردن عینک

بهترین راه تمیز کردن عینک استفاده از صابون است و استفاده از شیشه‌پاک‌کن‌ها هم راهی است که اصلا توصیه نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛تمیز کردن عینک؛ کثیفی عینک دیوانه‌کننده است. انواعی از لک‌ها صفحه‌ی عینک را تار می‌کنند، از اثر انگشتی که با برداشتن مژه‌ی افتاده روی شیشه‌ی عینک بجا مانده تا تار موی حیوانات خانگی و رد پوزه‌ی سگ و گربه که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی نامعلوم آن‌ها به عینک است. یکی از راه‌های دم‌دستی برای تمیز کردن عینک، استفاده از لبه‌ی پیراهن یا دستمال کاغذی است که برعکس شیشه عینک را کثیف‌تر می‌کنند. اگر شما هم از این روش استفاده کرده‌اید می‌دانید لکه‌ی وسط لنز از یک لبه‌ی فریم به لبه‌ی دیگر می‌رود و دسته‌ای از خط و خش‌های ریز، درست در مقابل تخم چشم شما هم به آن اضافه می‌شود.

دور نگه داشتن عینک از لکه و خط و خش هم آسان و هم ارزان است. باید آن را به آرامی بشویید. این راهکاری است که هر روز بدون آسیب رساندن به عینک، صرفنظر از گران یا ارزان بودن آن، می‌توانید انجام دهید.

روش تمیز نگهداشتن عینک:

۱. دست‌هایتان را بشویید تا از هر گونه کثیفی پاک شود.

۲. عینک را زیر آب گرم بگیرید (نه زیاد سرد، نه زیاد گرم)

۳. یک قطره مایع ظرفشویی روی لنز عینک بریزید.

۴. مایع ظرفشویی را در اطراف لنز و دسته‌ی عینک پخش کنید.

۵. عینک را با آب بشویید.

۶. کل عینک را با یک پارچه میکروفیبر یا بدون پرز خشک کنید.

نکته‌های بیشتر برای تمیز کردن حرفه‌ای عینک:

– از گوش‌پاک‌کن برای بیرون کشیدن خاک لبه‌های لنز و فریم استفاده کنید.

– پارچه بدون پرز یا میکروفیبر مخصوص عینک‌تان را به صورت مرتب بشویید، چون پس از هر بار تمیز کردن، چربی دست شما را به خود گرفته و اگر آن را نشویید لنز عینک را لکه‌دار می‌کند.

نباید‌های تمیز کردن عینک:

در تمیز کردن عینک، چیز‌هایی هست که باید از آن‌ها اجتناب کنید مثلاً پایین یا لبه‌ی پیراهن، دستمال کاغذی و هر پارچه‌ای که مخصوص تمیز کردن عینک نیست. این قبیل ترفند‌ها نه تنها لکه‌های روی لنز را پاک نمی‌کند بلکه روی آن خط و خش‌هایی می‌اندازد که برطرف‌شدنی نیست.

از شیشه‌پاک‌کن استفاده نکنید، چون شیشه‌پاک‌کن هرگونه روکشی را که شما برای آن هزینه کرده‌اید از روی لنز پاک می‌کند. شاید ترغیب شوید از لاک‌پاک‌کن استفاده کنید، اما ماده‌ی بسیار خشنی برای این کار است. پاک‌کننده‌های اُلتراسونیک انتخاب خوبی هستند، اما آن‌ها نیز روی لنز خش می‌اندازند. صابون گزینه بهتری است و منظور ما از پاک‌کننده‌ی ارزان و آسان همین است.

منبع: avalfars

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن