وزیر ارتباطات: تعداد کاربران روزانه شبکه‌های اجتماعی داخلی از 15 میلیون عبور کرد


به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استقبال از شبکه‌های اجتماعی باکیفیت داخلی رو به‌رشد بوده است؛ به‌نحوی‌که برای اولین بار تعداد کاربر فعال روزانه بیش از ۱۵ میلیون نفر و ترافیک بیش از یک ترابیت بر ثانیه در یک سکوی بومی محقق شد. عیسی...

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استقبال از شبکه‌های اجتماعی باکیفیت داخلی رو به‌رشد بوده است؛ به‌نحوی‌که برای اولین بار تعداد کاربر فعال روزانه بیش از ۱۵ میلیون نفر و ترافیک بیش از یک ترابیت بر ثانیه در یک سکوی بومی محقق شد.
وزیر ارتباطات: تعداد کاربران روزانه شبکه‌های اجتماعی داخلی از 15 میلیون عبور کرد
عیسی زارع‌پور در پاسخ به یک خبر در خصوص تاثیرات فیلترینگ بر کسب‌وکارها عنوان کرد: لازم به یادآوری است که محدودیت‌های ایجاد شده اخیر روی دو پلتفرم اینستاگرام و واتساپ و نیز برخی سرویس‌های دیگر که از اواخر شهریورماه ایجاد شده بنا به تصمیم مراجع ذی‌صلاح امنیتی بوده که با توجه به وضعیت جامعه اتخاذ شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اصولا در حوزه تصمیمات این‌چنینی مسئولیتی ندارد.
وی افزود: در همین راستا برخی از سرویس‌های محدود شده نیز با پی‌گیری این وزارتخانه و مساعدت مراجع مربوطه رفع محدودیت شده‌اند. بدیهی است که در صورت تغییر مصالح و اعلام تصمیم رفع محدودیت دو سرویس واتساپ و اینستاگرام توسط همان مراجع، وزارت ارتباطات نیز نسبت به رفع مسدودسازی اقدام خواهد کرد. شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال حاضر می‌توانند خلاءهای موجود را پر کرده و با ظرفیت‌های ایجاد شده قادرند نیازهای فعالان اقتصادی و کسب‌وکارها را برطرف کنند.
در ابتدای این گزارش عنوان شده که تصویب طرح صیانت بی سر و صدا در حال پی‌گیری است. عجیب است که نگارنده این موضوع را نادیده گرفته که تصویب قوانین بر عهده قوه مقننه بوده و خارج از اختیارات قوه مجریه است. علی ایحال طبق شواهد فعلی موجود، روند تصویب طرح مذکور در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر پی‌گیری نمی‌شود.
وزیر ارتباطات در پایان عنوان کرد: راه برای از سر گرفتن فعالیت مجدد کسب و کارها بر پایه پلتفرم‌های داخلی باز است و افزون بر این، دولت و نهادهای اجرایی نیز عزم خود را برای حمایت همه‌جانبه از بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان و فعالان این حوزه به ویژه بانوان جزم کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک