سوسک در خانه؛ این علائم به شما می گوید به زودی سوسک ها در خانه شما زیاد می شوند!


 سوسک در خانه؛ این علائم به شما می گوید به زودی سوسک ها در خانه شما زیاد می شوند!

در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد که با دیدن آن ها به احتمال قطع به یقین می توانید بگویید خانه‌ شما به سوسک‌ آلوده شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سوسک در خانه؛ سوسک ها از جمله شایع ترین آفت های خانگی در سرتاسر جهان هستند. این حشرات، شب ها در آشپزخانه ها، انبارهای نگهداری مواد غذایی، سطل آشغال ها، زیرآب و مجاری فاضلاب، به دنبال غذا می گردند. آن ها به دلیل سرعت رشد بالا و خساراتی که ایجاد می کنند، آفاتی فوق العاده دردسرساز به شمار می روند. آلرژی از جمله مشکلاتی است که سوسک ها ایجاد می کنند. افرادی که مکرراً در معرض سوسک ها قرار می گیرند، ممکن است پس از مدتی، دچار حساسیت شوند. به علاوه سوسک ها گاهی اوقات در انتقال بیماری های مختلف از جمله بیماری های مرتبط با سیستم گوارش نظیر اسهال خونی، دیاریا، وبا و تب حصبه، نقش اول را ایفا می کنند.

از علائم سوسک در خانه؛ سوسک ها از آن دسته موجوداتی هستند که پیش از آنکه خودشان را در خانه ها ببینید، نشانه های حضورشان را خواهید دید. چراکه این آفات به عنوان موجوداتی شب زیست، معمولاً در طول روز از دیده پنهان می شوند و فقط شب ها برای جستجوی غذا فعالیت می کنند. آشنایی با علائم وجود سوسک در خانه بسیار مهم بوده و می تواند ما را از ابتلا به بیماری های خطرناکی در‌ امان نگه دارد. پی بردن به وجود‌ سوسک‌ ها در‌ خانه‌ این موقعیت را مهیا می کند که در اولین فرصت با آن ها مقابله کنیم. در ادامه علائم وجود سوسک در خانه؛ را به شما معرفی خواهیم کرد :

با این علائم به وجود سوسک در خانه پی ببرید

بوی ناشی از سوسک

فضولات سوسک

مشاهده تخم سوسک

پوست به جا مانده از پوست اندازی

مشاهده خود سوسک

بوی روغنی و کپک

یکی از نشانه های سوسک در خانه؛ اگر احساس کردید که در منزل یک بوی ناخوشایندی شبیه به بوی چیزی روغنی، کپک و کهنگی پیچیده است و هیچ علتی برای آن پیدا نکردید، باید به دنبال سوسک ها باشید. سوسک ها برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر پیام های شیمیایی را به سمت هم ارسال می کنند.

این پیام های شیمیایی حاوی موادی هستند که این بوی بد را از خودش به جای می گذارد ( البته به شرطی که تعداد سوسک ها خیلی زیاد باشد ). سوسک های مرده هم می توانند بوی بدتر، زننده تر و ناخوشاینده تری به وجود بیاورند که علت آن اولئیک اسیدی است که در طول تجزیه سوسک ها تولید می شود. پس یکی از علائم سوسک در خانه؛ بوی این سوسک ها در هوا می ماند و حتی ممکن است روی تمام فضا هم اثرگذار باشد.

وجود دانه های قهوه ای رنگ شبیه قهوه

از دیگر علائم سوسک در خانه؛ ممکن است که سوسک ها علائمی مثل مدفوع خود را به جای بگذارند که شبیه به دانه های قهوه است و معمولاً باعث ایجاد آلرژی می شود. حتماً باید مراقب این علایم باشید و هر چه سریع تر سوسک ها را پیدا کنید.

معمولاً مدفوع سوسک ها شبیه به دانه های فلفل و قهوه است که زیر سینک آشپزخانه و کابینت ها یافت می شود. حتی ممکن است مقداری از آن را در لبه فرش هم مشاهده کنید.

آیا سوسک‌ها باعث شیوع این بیماری‌ها می‌شوند؟ سوسک ها معمولا تمایل به نزدیک شدن و گاز گرفتن انسان ندارند، ولی در مورد نوزادان و افراد ناتوان و ضعیف…

تخم سوسک ها

واضح ترین علامت حضور سوسک در خانه؛ داخل تخمدان سوسک، تخم های زیادی قرار می گیرد بنابراین ممکن است در گوشه و کنار خانه تخم سوسک یافت شود که معمولا در محیط تاریک و مرطوب بیشتر وجود دارد.

صدا

مرموز ترین علامت سوسک در خانه؛ شب ها وقتی که سوسک ها داخل آشپزخانه حرکت می کنند، ممکن است بتوانید در سکوت صدایشان را بشنوید. صدای این حشرات کوچک و پاهایشان که با چوب سفت، سرامیک و گرانیت برخورد می کند، کاملاً قابل تشخیص است. پس حواس تان را جمع کنید

متاسفانه سوسک ها هیچ گاه تنها زندگی نمی کنند.

برای پیدا کردن سوسک در خانه؛ در نتیجه اگر یکی از آن ها را مشاهده کردید، حتما باید احتمال بدهید که تعداد زیادی هستند که از دید شما پنهان مانده و دور شده اند. سوسک ها موجودات شب زنده داری هستند بنابراین باید در اواخر شب دنبال آن ها بگردید؛ مخصوصاً هنگامی که نصف شب به آشپزخانه می روید و برق را روشن می کنید. اگر در طول روز یکی از آن ها را مشاهده کردید، بدانید که تعداد بیشتری از آن ها هنگام شب خودشان را نشان می دهند.

اقدامات لازم پس از شناسایی سوسک ها در خانه

بهتر است همین الان نسبت به بررسی نشانه ها و علائم سوسک در خانه؛ اقدام کنید و چنانچه حتی فقط با یکی از این نشانه ها روبرو شدید، مانع از پیشروی و افزایش جمعیت آن ها در خانه شوید. این امر به شما کمک می کند، قبل از بروز فاجعه و یا ابتلا به بیماری های ناشی از سوسک؛ که می توانند کشنده نیز باشند؛ از شر آن ها خلاص شوید.

بهترین راه برای از بین بردن سریع سوسک ها، استفاده از سموم با فرمولاسیون تخصصی است که برای از ریشه کن کردن سوسک ها و تخم های سوسک طرحی و تولید شده اند. یکی از بهترین ویژگی های این سموم، این است که تخم های سوسک را نیز از بین می برد و این معنای دقیق ریشه کنی سوسک از خانه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد