زگیل تناسلی در مردان


بیش از 100 گونه ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد که بالغ بر 40 نوع آن می‌تواند از طریق ارتباط جنسی منتقل شده و ناحیه تناسلی، دهان یا گلو را درگیر کند. واکسن‌های HPV می‌توانند از ما در مقابل این ویروس محافظت کرده و ایمنی ایجاد کنند.

زگیل تناسلی در مردان
شفاآنلاین>سلامت>ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV یکی از شایع‌ترین عفونت‌های مقاربتی یا منتقل شونده از طریق رابطه جنسی در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:اچ‌پی‌وی شایع‌ترین عفونت مقاربتی در دنیا می‌باشد. بطور معمول در بین افراد بالغ با فعالیت جنسی، 2 نفر از هر 5 نفر (حدود 40 درصد) به اچ‌پی‌وی مبتلا می‌شوند. انواع مختلفی از ویروس اچ‌پی‌وی وجود دارد و بیشتر آنها ممکن است هیچ علامتی ایجاد نکنند.

زگیل تناسلی چگونه منتقل می‌شود؟

برقراری رابطه جنسی واژینال، مقعدی و یا دهانی با فرد مبتلا به ویروس اچ‌پی‌وی، اصلی‌ترین راه انتقال این ویروس است. همچنین ویروس HPV از طریق تماس پوست با پوست در طول رابطه جنسی، از فرد مبتلا به سایر افراد منتقل می‌شود. فرد مبتلا ممکن است هیچ نشانه و علامتی از بیماری نداشته باشد. به همین دلیل افرادی که از نظر جنسی فعال هستند (حتی درصورتی که تنها یک شریک جنسی داشته باشند) در معرض ابتلا به ویروس HPV می‌باشند.

آیا ویروس اچ‌پی‌وی برای سلامتی ما خطرساز است؟

در بیشتر مواردِ ابتلا (۹ مورد از ۱۰) ویروس HPV طی دو سال بدون بروز مشکلی در سلامتی فرد، خود به خود از بین می‌رود. اما درصورتی که این ویروس در بدن باقی بماند، می‌تواند مشکلاتی مانند زگیل تناسلی و انواع سرطان را ایجاد کند.

علائم ابتلا به زگیل تناسلی

زگیل‌های تناسلی معمولا به صورت یک یا گروهی از برآمدگی‌ها در ناحیه تناسلی ظاهر می‌شوند. زگیل تناسلی می‌تواند کوچک یا بزرگ، برجسته یا صاف یا به شکل گل‌کلم باشد. علائم زگیل تناسلی ممکن است سالها بعد از وارد شدن ویروس HPV به بدن ظاهر شود و همین موضوع تشخیص زمان ابتلا به بیماری را سخت می‌کند. همچنین زگیل‌های تناسلی می‌توانند، حتی پس از درمان، دوباره ظاهر شوند. ولی نگران نباشید؛ انواعی از ویروس HPV که باعث ایجاد زگیل‌های تناسلی می‌شوند، در ابتلا به انواع سرطان‌ها نقشی ندارند.

چطور از ابتلا به HPV و زگیل تناسلی پیشگیری کنیم؟

راه‌های مختلفی برای کاهش ریسک ابتلا به HPV وجود دارد:

- واکسیناسیون: واکسن HPV می‌تواند در گروه‌های سنی توصیه شده (دختران و پسران 9 تا 16 ساله و همه‌ی افرادی که تا سن 26 سالگی واکسینه نشده‌اند)، از افراد دربرابر بیماری‌های ناشی از این ویروس (مانند سرطان دهانه‌ی رحم) محافظت کند.

- غربالگری و پایش منظم: غربالگری معمولا در زنان 21 تا 65 ساله انجام شده و می‌تواند از ابتلای آنها به سرطان دهانه رحم ناشی از ویروس اچ‌پی‌وی، جلوگیری کند.

- استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری: استفاده از کاندوم در افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، می‌تواند ریسک ابتلا به ویروس HPV را کاهش دهد. اما سایر نواحی پوست که تحت پوشش کاندوم نیستند، می‌توانند در معرض خطر ویروس باشند. درنتیجه توصیه می‌شود تنها با یک نفر، که از سلامت جنسی‌اش مطمئن هستید، ارتباط جنسی داشته باشید.

ویروس HPV و ابتلا به سرطان

بعضی از انواع ویروس اچ‌پی‌وی می‌توانند باعث ایجاد تغییراتی در بدن شوند که سبب بروز سرطان گردد.

انواع سرطان که از طریق ابتلا به HPV ایجاد می‌شوند:

- سرطان دهانه رحم در زنان

- سرطان آلت تناسلی در مردان

- سرطان مقعد در زنان و مردان

- سرطان اوروفارینگال: سرطان پشت گلو شامل زبان و لوزه‌ها

آیا مردان هم به ویروس اچ‌پی‌وی و زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند؟

پاسخ این سوال ساده است؛ بله! از آنجایی که HPV معمولا از طریق رابطه جنسی و تماس پوستی با فرد مبتلا منتقل می‌شود، مردان نیز در خطر ابتلا به این ویروس و بیماری زگیل تناسلی هستند.

روش‌های تشخیص ابتلا به HPV

هیچ آزمایشی برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس HPV وجود ندارد! متخصصان تنها برای تشخیص سرطان دهانه رحم ناشی از ویروس اچ‌پی‌وی، آزمایش‌هایی در زنان 30 سال و بالاتر انجام می‌دهند. انجام این غربالگری‌ها برای مردان، نوجوانان و زنان کمتر از 30 سال توصیه نمی‌شود.

درمانHPV و زگیل تناسلی

هیچ روش مشخصی برای درمان ویروس HPV وجود ندارد. اما برای مشکلات ناشی از این ویروس، مانند زگیل تناسلی و انواع سرطان‌ها، روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد. هرچه تشخیص و شروع پروسه درمان در سرطان‌های ناشی از HPV سریع‌تر انجام شود، احتمال درمان کامل بیماری بیشتر خواهد بود.


نووهیل و HPV

نووهیل یک داروی طبیعی حاوی پروپولیس و اکیناسه می‌باشد که با تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی نظیر زگیل تناسلی ، می‌تواند از شما محافظت نماید. نووهیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی نیز می‌باشد.

برخی از فواید مصرف نووهیل:

درمان زگیل تناسلی مردان

· تقویت و تعدیل کننده سیستم ایمنی

· پیشگیری از تظاهرات بالینی زگیل تناسلی (HPV)

· درمان کمکی در زگیل تناسلی (HPV)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی