آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟


آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

نزدیکی با عفونت واژن نیاز به بررسی دارد و ناگفته نماند که حتماً نوع عفونت شما باید تشخیص داده شود. اگر دنبال یک پاسخ جامع و مفصل می‌گردید، روی این مقاله کلیک کنید.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

امکان نزدیکی با عفونت واژن بستگی به نوع عفونت دارد. شایع ترین علل عفونت واژن عبارتند از:

  • عفونت قارچی (کاندیدیازیس)
  • واژینوز باکتریال
  • تریکومونیازیس

از این سه مورد، عفونت‌های مخمری و واژینوز باکتریایی عفونت‌های مقاربتی نیستند، اما داشتن روابط جنسی جدید می‌تواند خطر ابتلا به واژینوز باکتریایی را افزایش ‌دهد.
مورد سوم یعنی تریکومونیازیس یک عفونت مقاربتی است و قابلیت انتشار دارد. پس باید تا تکمیل درمان خود برای نزدیکی با همسرتان صبر کنید.

بیشتر بخوانید: عفونت واژن چیست؟

در این مقاله می‌خوانید:

  • مضرات نزدیکی با عفونت واژن
  • مدت ماندگاری عفونت قارچی واژن
  • پاسخ به سوالات رایج

مضرات نزدیکی با عفونت واژن

ضررهای نزدیکی با عفونت واژن از نوع قارچی عبارتند از:

درد و تشدید علائم عفونت واژن

دخول می‌تواند خارش و تحریک را افزایش دهد.

رابطه جنسی با عفونت قارچی می‌تواند بسیار دردناک یا در بهترین حالت بسیار ناراحت کننده باشد. اگر لابیا یا فرج شما متورم شده است، ممکن است تماس پوست به پوست بیش از حد خشن باشد. اصطکاک حتی ممکن است با ساییدگی، به پوست شما آسیب برساند.

یشتر بخوانید: قرص فلوکونازول برای عفونت، نحوه مصرف

علاوه بر این، عمل دخول نیز می‌تواند بافت ملتهب را تشدید کند و هم‌چنین خارش و تحریک را افزایش دهد. در این شرایط، حتی احتمال ورود باکتری‌های جدید به داخل واژن نیز وجود دارد و ممکن است عفونت شما را از این طریق تشدید کند.
گذشته از این‌ها، هنگامی که شما برانگیخته می‌شوید، واژن شما ممکن است شروع به روان کردن خود کند که این می‌تواند رطوبت را در ناحیه، بیش از پیش افزایش دهد و خارش و ترشح را بارزتر کند.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید: مترونیدازول برای عفونت واژن، جواب می‌دهد؟

انتقال عفونت به همسر

اگرچه امکان انتقال عفونت قارچی به همسر از طریق فعالیت جنسی وجود دارد، اما احتمال این امر تا حدودی به آناتومی برمی‌گردد.
فقط حدود ۱۵درصد از مردانی که با همسرشان که دارای عفونت قارچی واژن است، نزدیکی می‌کنند، دچار عفونت می‌شوند که البته آن هم به شرطی است که رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند. با این حال، مردانی که آلت تناسلی ختنه نشده دارند، بیشتر در معرض ابتلا هستند.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید: خارش و عفونت واژن در دختران، علت

به تاخیر انداختن بهبودی

نزدیکی با عفونت واژن می‌تواند روند بهبودی شما را مختل کند.

نزدیکی با عفونت واژن می‌تواند روند بهبودی شما را مختل کند و اگر باعث تشدید علائم شما شود، ممکن است که بهبودی به تاخیر بیفتد.
اگر همسرتان پس از نزدیکی با شما دچار عفونت قارچی شود، ممکن است آن را در طول رابطه جنسی بعدی به خود شما منتقل کند و به این طریق، روند بهبودی شما از حالت طبیعی خود منحرف می‌شود. آن‌گاه تنها راه جلوگیری از ادامه‌ی این چرخه، به تاخیر انداختن رابطه زناشویی تا بعد از اطمینان از درمان یافتن هر دو طرف است.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید: عفونت کاندیدا واژن، چه کسانی مبتلا می‌شوند؟

مدت ماندگاری عفونت قارچی واژن

اکثر داروهای ضد قارچ بر پایه‌ی روغن هستند.

اگر برای اولین بار دچار عفونت قارچی شده باشید، احتمالاً پزشک شما دوره‌ی کوتاهی از داروهای ضد قارچ بدون نسخه یا نسخه‌ای را برایتان تجویز می‌کند. انتظار می‌رود که این داروها بتوانند عفونت را ظرف ۴ تا ۷ روز از بین ببرند.
ناگفته نماند که اکثر داروهای ضد قارچ بر پایه‌ی روغن هستند و روغن می‌تواند به کاندوم‌های لاتکس و پلی ایزوپرن آسیب برساند. این بدان معناست که اگر برای جلوگیری از بارداری یا بیماری در حین مقاربت به کاندوم اعتماد کنید، ممکن است شما و همسرتان در معرض خطر باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه عفونت واژن را خوب کنیم؟

اما اگر درمان‌های جایگزین را انتخاب کنید، عفونت قارچی شما ممکن است چند هفته یا بیشتر طول بکشد. در برخی از زنان به نظر می‌رسد که عفونت قارچی آن‌ها در حال برطرف شدن است، اما متاسفانه پس از مدت کوتاهی دوباره عود می‌کند. این عفونت‌های مخمری ممکن است بدون دوری از داروهای ضد قارچ و تا ۶ ماه درمان نگهدارنده به طور کامل از بین نروند.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره عفونت واژن، تمام آنچه باید بدانید

پاسخ به سوالات رایج

آیا عفونت قارچی واژن خطرناک است؟

عفونت‌های مخمری ممکن است ناراحت کننده باشند، اما معمولاً جدی نیستند. به عنوان مثال، شما ممکن است علائمی مانند خارش یا سوزش واژن یا اطراف آن و هم‌چنین ترشحات غلیظ و سفید رنگ را تجربه کنید؛ اما نیازی نیست که خیلی نگران باشید. زیرا در بسیاری از موارد، یک درمان ضد قارچی می‌تواند علائم شما را از بین ببرد و خیال‌تان را راحت کند.

بیشتر بخوانید: درمان عفونت واژن با لیزر، چه زمان لازم است؟

آیا عفونت قارچی واژن واگیردار است؟

همان‌طور که تا به این‌جا خواندید، عفونت قارچی واژن یک عفونت مقاربتی محسوب نمی‌شود، اما خطر ابتلا به آن از زمان اولین فعالیت جنسی منظم شما افزایش می‌یابد.
علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند عفونت‌ها ممکن است به جز دخول، با انواع دیگر رابطه‌ زناشویی نیز مرتبط باشند. بنابراین، احتیاط شرط عقل است.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید: درمان خانگی عفونت های واژن، بهترین و ساده‌ترین روش‌ها

آیا عفونت قارچی واژن به مرد منتقل می‌شود؟

انتقال عفونت قارچی از زن به مرد به هنگام نزدیکی ممکن است.

عفونت‌های قارچی واژن یک مشکل نسبتاً رایج هستند. آن‌ها می‌توانند باعث ترشح غیرطبیعی واژن، ناراحتی در هنگام ادرار و خارش و سوزش در ناحیه‌ی واژن شوند. این علائم ممکن است رابطه جنسی را ناخوشایند کند.
علاوه بر این، داشتن رابطه جنسی با عفونت قارچی، حتی اگر علائمی از خود نشان نداده باشید، می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. فعالیت جنسی می‌تواند عفونت را طولانی‌تر کند و علائم شما را برگرداند. این علائم بازگشتی ممکن است بدتر از قبل باشند. ناگفته نماند که انتقال عفونت قارچی از زن به مرد به هنگام نزدیکی نیز ممکن است و باید مراقب آن باشید.

آیا نزدیکی با عفونت واژن امکان پذیر است؟

بیشتر بخوانید: علائم عفونت واژن، چگونه درمان می‌شود؟

جمع‌بندی

نزدیکی با عفونت واژن ممکن است ناراحت کننده باشد و علائم شما را بدتر کند. اگر منبع عفونت شما یک عفونت مقاربتی باشد، حتی ممکن است عفونت را به شریک زندگی خود نیز منتقل کنید. البته اگر عفونت مزمن مخمری دارید، ممکن است بتوانید بدون نگرانی از بدتر شدن علائم خود رابطه جنسی داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا