جمهوری‌خواهان قوانین زیست‌محیطی را زیرپا می‌‌‌گذارند؟


با تغییر ترکیب در مجلس نمایندگان آمریکا، قوانین دریافت مجوز برداشت از ذخایر معدنی آمریکا تسهیل می‌شود و از این پس آمریکایی‌‌‌ها مالیات خودروهای برقی را در مسیر توسعه معادن خارجی به مصرف نمی‌‌‌رسانند. به گزارش «اکوایران»، جمهوری‌خواهان پس از در دست گرفتن مجلس نمایندگان تغییراتی در قوانین صدور مجوز فعالیت در معادن آمریکا و همچنین قوانین تجارت آزاد واردات مواد معدنی مصرفی در خودروهای الکتریکی وضع خواهند کرد.

بروس وسترمن، نماینده جمهوری‌خواه‌‌‌ ایالت آرکانزاس که قرار است رئیس کمیته منابع طبیعی مجلس نمایندگان آمریکا شود، گفت: اولین هدف من توسعه منابعی است که در کشور داریم. اگر می‌‌‌خواهیم تولید خودروهای الکتریکی در این کشور افزایش یابد، باید فعالیت‌‌‌های معدنی خود را افزایش دهیم. رهبران جمهوری‌خواه در طول انتخابات به رای‌‌‌دهندگان قول داده بودند که به‌جای تامین مواد معدنی مصرفی در خودروهای الکتریکی و تولید برق پاک از منابع خارجی، امکان استخراج بیشتر از ذخایر داخلی را فراهم کنند. جمهوری‌خواهان درصددند جدول زمانی بررسی مجوز معدن را به نصف کاهش دهند. آنها همچنین از آژانس‌‌‌های فدرال می‌‌‌خواهند که هنگام بررسی درخواست‌‌‌های مجوز معدن، هماهنگی بهتری داشته باشند و محدودیت‌های زمانی برای طرح شکایت علیه معادن تعیین کنند.

وسترمن روز پنج‌شنبه ۱۷نوامبر به خبرنگاران گفت: در مورد لغو قوانین زیست‌محیطی صحبت نمی‌‌‌کنیم، در مورد اجرای قوانین زیست‌محیطی صحبت می‌‌‌کنیم تا بتوانیم از محیط‌زیست محافظت کنیم و در عین حال اقتصادی قوی و پویا داشته باشیم. وسترمن گفت که با جو مانچین، سناتور دموکرات ویرجینیای غربی و رئیس کمیته انرژی سنا، در مورد اجازه اصلاحات صحبت کرده و امیدوار است زمینه‌‌‌ای باشد که بتوانیم با هم همکاری کنیم. جمهوری‌خواهان با در دست گرفتن مجلس نمایندگان می‌‌‌توانند بودجه آژانس‌‌‌های بررسی مجوز معادن در این کشور را محدود کرده و خواهان بررسی سریع‌‌‌تر این فرآیند شوند. البته همچنان جو بایدن، بر روند صدور مجوز برداشت از معادن نظارت خواهد داشت. مدت‌هاست معدنچیان و حامیان جمهوری‌خواه آنها گلایه دارند که روند صدور مجوز معدن در ایالات‌متحده دمدمی‌مزاجانه است و امیدوارند با تغییر اعضای کنگره، این روند تغییر کند. حافظان محیط‌زیست که معمولا با دموکرات‌‌‌ها همسو هستند معتقدند، اگرچه باید میزان استفاده از خودروهای برقی افزایش یابد؛ اما لازم است بازبینی نظارتی بر صدور استخراج از معادن با دقت انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو