رشد 11 هزار و 555 واحدی شاخص بورس


رشد 11 هزار و 555 واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس با رشد ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۴۱ واحدی ایستاد.

یکشنبه (۲۹ آبان) شاخص کل بورس در ابتدای بازار با رشد ۳ هزار و ۸۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۶۶ واحد قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با رشد ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۴۱ واحدی ایستاد.

خانم رباب وفایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بعد از منفی‌های دیروز، بازار امروز نوسانی و پرتقاضا ظاهر شد. نماد خودرو و هم گروه هایش در مرکز توجه ها بودند، گروهی که در جو عمومی بازار تاثیرگذار است.

او می گوید: نگاه بازار به فردا و معامله‌ی ۲۰۷ در بورس کالا و آزاد سازی تدریجی قیمت‌ها که روند سود دهی خودرو و قطعات را بهتر خواهد کرد است. در کل امروز ارزش معاملات خرد نسبتا قابل قبول بود ، نوسانات رو به بالا با حجم معاملات مناسب می‌تواند فرصتی برای گذر از مقاومت‌های قیمتی سهام باشد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «خودرو» و «شبندر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «خساپا» و «کالا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۴ هزار و ۸۹۶ واحد روی پله ۴۰۲ هزار و ۸۵۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۲۴ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۴۷۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۳۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۰۵ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۷۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «غذایی به جز قند» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وساپا، خگستر و ورنا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های غاذر، قنیشا و حفارس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های کرمان، غگیلا و دکپسول بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت میهن، کلر و کایزد بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، ثبات و تپسی در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های پالایش، خگستر و دسبحا ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، کمند ۲ و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۵۸۴ و اراد ۱۰۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و ثبات ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش