پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام در سایت‌های هسته‌ای نطنز و فوردو


پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام در سایت‌های هسته‌ای نطنز و فوردو

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این قطعنامه در حالی صورت گرفت که ایران شفاف‌ترین برنامه صلح آمیز هسته‌ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی‌ها و راستی آزمایی را داشته است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف‌های غربی هشدار داده بود، بیان کرد: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمان‌های بین المللی علیه ملت‌های مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‌ها تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ کاه تسلیم فشار نمی‌شود، تصریح کرد؛ ایران برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را متناسب با نیازهای کشور و در انطباق با حقوق و تعهدات خود ذیل معاهدات بین المللی که طرف آنها می‌باشد، ادامه خواهد داد.

وی افزود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) و دکتر علیمحمدی (فردو) انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلّم خود، هر زمان که طرف‌های غربی به تعهدات خود بازگشته، به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند، به اقدامات آنها واکنش مناسب نشان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید