نرم‌افزارهای حسابداری


نرم‌افزارهای حسابداری

دنیای حساب و کتاب به سطحی از پیچیدگی رسیده که استفاده از نرم افزارهای حسابداری ضروری شده است. برای درک بهتر از اهمیت آنها به انواع و کارکرد آن می پردازیم.

دنیای حساب و کتاب به سطحی از پیچیدگی رسیده که استفاده از نرم افزارهای حسابداری ضروری شده است. برای درک بهتر از اهمیت آنها به انواع و کارکرد آن می پردازیم.

دنیای پیچیده و هوشمند حسابداری

حسابداری مهارت و علمی است که به دلیل ریزه کاری های حساس آن، همواره مورد توجه بوده است. نرم افزارهای حسابداری در این میان، کمک شایانی به علاقمندان به این حوزه نموده و چالش های حساب و کتاب را برطرف کرده است. اخیرا پرشین حساب در وبسایت خود اقدام به انتشار انواع مختلف آموزش رایگان حسابداری کرده است که شامل پادکست های آموزش حسابداری، ویدئو های آموزش حسابداری و آموزش ها کاربردی حسابداری می باشدروند افزایش اطلاعات و اسناد حسابداری، هر فردی را موظف می کند تا با آموزش یکی از نرم افزارهای حسابداری، دقت، سرعت و کیفیت کار خود را بالا ببرد.

با گذشت دوران ثبت دستی حساب ها؛ البته به غیر از دفترهای کل و روزنامه؛ زمینه گسترش نرم افزارهای حسابداری آغاز شده است. در این میان، شرکت های مختلف تامین کننده نرم افزارهای حسابداری در بازاری رقابتی برای تامین مشتریان قرار دارند.

در نتیجه، این شرکت ها تمامی تلاش خود را برای تامین نظر آنها نموده و هر روز امکان جدیدی را به بازار حرفه ای حسابداری عرضه می کنند. باید به این نکته توجه داشت که نرم افزارهای حسابداری در ایران در محیطی استاندارد با قوانین مالیاتی کشور تهیه و طراحی می شوند. لذا در بدو ورود به دنیای حسابداری معمولا یادگیری یکی از نرم افزارهای رسمی از مزیت های افراد بحساب می آید. حجم بالای استفاده از روش دستی و زمانبر بودن آن سازمان ها را به سمت هوشمندسازی روندهای ثبت حساب سوق داده است. لذا استفاده از نرم افزارهای حسابداری از بدیهیات ورود به این بازار کار بحساب می آید.

نرم‌افزارهای حسابداری

کاربرد نرم افزار حسابداری

چرا باید از نرم افزارهای حسابداری استفاده کنیم؟

دقت بالای نرم افزارهای حسابداری در عین سرعت در ثبت اسناد و اطلاعات از بدیهی ترین مزیت های آن بحساب می آید. دقت در محاسبات از جمله چالش هایی است که حسابداران با آن روبرو هستند و ممکن است خود را در پایان کار نشان دهد. اما نرم افزارهای حسابداری این کار را آسان نموده اند. لذا در کنار کاهش خطای انسانی و افزایش سرعت، دسترسی آسان به تمامی داده های مالی در کمترین زمان مزیت مهم بعدی نرم افزارهای حسابداری تلقی می شود. شاید شما به عنوان یک حسابدار دغدغه عدم افشای اطلاعات برای دیگر اعضا را داشته باشید. این مسئله نیز به دلیل امنیت بالای دسترسی به داده ها در نرم افزارهای حسابداری مورد توجه بوده است. آسان شدن نظارت بر ثبت داده ها در کنار گزارش گیری سریع برای درون و بیرون مجموعه های اقتصادی از مزیت های این نرم افزارها به حساب می آید. در پایان، کاهش هزینه نیروی انسانی نیز مزید بر علت در استفاده از این ابزار کاربردی به شمار می آید.

یکی از دوره های پر طرفدار حسابداری دوره آموزش حسابداری صفر تا صد گروه پرشین حساب است که شامل تمامی سرفصل های مختص بازار کار می باشد و میتوانید این دوره را حتی به صورت اقساط تهیه کنید.

عمده کارکرد نرم افزارهای حسابداری در تولید پنج سند بسیار مهم خلاصه شده است. دفتر کل، حساب های بستانکار (قابل پرداخت)، دستمزد، حقوق، حساب های دریافتنی و گزارش گیری جامع برای مدیریت از جمله این پنج سند هستند. البته در حوزه های دیگر نیز نرم افزارهای حسابداری اقدام به رقابت دارند. لذا می توانیم برای درک بهتر از این موضوع چند نرم افزار خوب حوزه حسابداری که اقدام به تولید اسناد بصورت حرفه ای می نمایند را به شما معرفی کنیم..

نرم‌افزارهای حسابداری

بهترین های دنیای حسابداری

معرفی برخی نرم افزارهای حسابداری حرفه ای

در میان نرم افزارهای حسابداری یکی از نام آشناترین آنها، سپیدار سیستم است. این نرم افزار که در دو نسخه دشت و سپیدار تولید شده است، از محصولات شرکت حرفه ای و برند معروف همکاران سیستم است. برخی آن را پرفروش ترین نرم افزار حسابداری ایران می دانند. نسخه سپیدار برای شرکت های متوسط و کوچک طراحی شده است که کارکرد خدماتی، بازرگانی تولیدی و پیمانکاری دارد و نسخه دشت نیز بیشتر استفاده فروشگاهی دارد.

از دیگر نرم افزارهای معروف حسابداری، نرم افزار محک است. این برند حرفه ای نیز در سال 1385 وارد بازار حسابداری شد و توانست در سه نسخه خود را عرضه کند. نسخه فروشگاهی، تولیدی و شرکتی محک از معروفترین نرم افزارهای حسابداری بحساب می آیند که در بازار رقابتی با دیگر همتایان خود به شهرت رسیده اند.

اما یکی از معروفترین نرم افزارهای حسابداری که ممکن است تا کنون با آن روبرو شده باشید، نرم افزار هلو است. این نرم افزار که در سال 1377 روانه بازار شد در حوزه های فروشگاهی،شرکتی،تولیدی،صنعتی و تخصصی اصناف به علاقمندان این حوزه عرضه شده است. نرم افزار هلو حدود 200 عنوان تخصصی برای اصناف را در خود جای داده است و این مزیت ویژه آن بحساب می آید.

از دیگر نرم افزارهای معروف حسابداری نیز می توان به قیاس اشاره کرد. نرم افزار قیاس در سال 1394 با تغییر در رابط کاربری، بروزترین و زیباترین نرم افزار از حیث ظاهری شناخته شد.

شرکت پرشین حساب که سابقه بسیاری در امور آموزش های مختلف حسابداری و مالیاتی دارد، دوره های متفاواتی برگزار کرده است ام یکی از جامع ترین دوره های این شرکت دوره آموزش مالیات است که به صورت کامل و جامع و کاربردی در اختیار کاربران قرار گرفته است و یکی از ویژگی های این دوره پرداخت هزینه این دوره به صورت اقساطی است که به شما برای خریداری دوره مالیات کمک میکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟