از تذکر به علم الهدی تا احضار حسن عباسی /پیشنهاد ویژه به رئیسی!


از تذکر به علم الهدی تا احضار حسن عباسی /پیشنهاد ویژه به رئیسی!

اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست در روز گذشته با حواشی زیادی رو به رو بود. از یک سو توئیت جنجال حسن عباسی با موجی از عصبانیت اصولگرایان رو به رو شد و پای او را به دادسرا باز کرد و از سوی دیگر اظهارات علم الهدی در خطبه نماز جمعه با واکنش یک عضو دفتر رهبر انقلاب رو به رو شد.

پاسخ ولایتی به یک ادعا درباره حمله ایران به آذربایجان، خبر جدید از مذاکرات ایران و عربستان و ... از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است.

حسن عباسی به دادسرا رفت

حسن عباسی که پیش از این حملات و توهین های زشتی را علیه فوتبالیست ها داشت، اخیرا در فاصله چند روزه تا اولین بازی ایران در جام جهانی فوتبال در قطر و درست در روزهایی که تیم ملی زیر تیغ انتقادات قرار دارد در توئیتی آنها را ملعون و عوامل صهیونیستی خطاب کرد.

این توئیت نه تنها چهره ها و رسانه های اصولگرا را عصبانی کرد که حتی خبرگزاری قوه قضائیه از احضار او به دادستانی خبر داد.

در این میان، محمدحسین پویانفر، مداح معروف در واکنش به توئیت جنجالی حسن عباسی نوشت: یا خیانت است یا حماقت محض خدایا شر این افراد از سر ما کم کن!

محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا هم در یادداشتی نوشت:« کسانی باید آقای عباسی را از توهین و ناسزاگویی نهی کنند که خودشان رطب نخورده باشند. همین امروز رسانه‌های اصولگرا را ببینید. بعضی از آنها سرشار است از حرف‌هایی که آقای حسن عباسی، ورژن منشوری‌شده آنها را گفته است!»

علم الهدی تذکر گرفت

اما، در روزهای اخیر، اظهارات سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز با انتقادات زیادی مواجه شد. او که در خطبه نماز جمعه گفته بود:« این‌هایی که روسری از سر برمی‌دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند. آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟» با تذکر مهدی فضائلی، عضو دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری مواجه شد. فضائلی در توئیتی خطاب به امام جمعه مشهد نوشت: جناب آقای علم‌الهدی! اینکه دولتمردان منحط آمریکا به زنان ما ولو متأسفانه بی حجاب، چگونه نگاه می‌کنند مهم نیست، مهم نگاه امثال جنابعالی است. یادآور می‌شوم که مقام معظم رهبری به ائمه جمعه رفتار پدرانه با «همه» را توصیه و چند بار تکرار فرمودند.

ولایتی به میدان آمد

همچنین در روزهای اخیر، شایعاتی درباره قصد ایران برای حمله به خاک جمهوری آذربایجان یا کنترل این کشور و همچنین تنش‌های اخیر شکل گرفته در سطح رسانه و سیاسی بین جمهوری آذربایجان و ایران مطرح شده بود که علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در واکنش به آن در یادداشتی نوشت:« در هفته‌های اخیر برخی از روی ناآگاهی و برخی از روی غرض‌ورزی شایع کردند که ایران می‌خواهد با جمهوری آذربایجان بجنگد. این ناجوانمردانه‌ترین تهمت به ایران است. ایران بنا ندارد که به هیچ کشور همسایه چه در قفقاز، چه نقاط دیگر به خصوص همسایگان خود کوچکترین تعرضی داشته باشد به ویژه مردم هم‌جنس، هم‌نژاد، هم زبان، هم‌دین، هم‌مذهب، هم‌سنت و هم‌تاریخ ما یعنی مردم جمهوری آذربایجان نور چشم ما هستند.» اظهارات ولایتی با استقبال مقامات آذربایجان روبرو شد.

حملات ادامه دار به مادر کیان پیرفلک

در این میان، خبر جدید از مذاکرات میان ایران و عربستان، پیشنهاد مشاور آیت الله هاشمی به ابراهیم رئیسی برای کنار کشیدن از دولت و حمله یک تندرو به مادر کیان پیرفلک از جمله خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا