اتاق خواب گرم؛ با این ترفندها بدون بخاری اتاق خواب خود را گرم کنید


اتاق خواب گرم؛ با این ترفندها بدون بخاری اتاق خواب خود را گرم کنید

بعضی شب‌های زمستان مخصوصا در جاهای سرد و کوهستانی چنان برودت هوا زیاد است که اگر بخاری یا پکیج را هم تا آخر زیاد کنید نمی‌توانید آن‌طور که دوست دارید گرم شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ برای داشتن اتاق خواب گرم؛ در شب‌های سرد سال به جای اینکه بخاری و سیستم گرمایشی خود را زیاد کنید سعی کنید اقدامات دیگری برای هرچه بیشتر گرم کردن اتاق خواب خود انجام دهید تا از پرداخت زیاد صورت حساب سنگین انشعاباتی مثل گاز جلوگیری کنید.

در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید بدون اتلاف انرژی در اتاق خواب احساس سرما نکنید.

درزها و منافذ خروج هوا را بررسی کنید

یکی از روش های داشتن اتاق خواب گرم در صورتی که پنجره‌های اتاق خواب شما یا هر پنجره دیگری که در خانه شما وجود دارد دارای شکاف یا نشتی باشند گرمای داخل را به بیرون نشر می‌دهد و هوای اتاق سرد می‌شود و شما پولی که با زحمت بسیار بدست آورده‌اید باید برای بهای گاز بپردازید.

اولین اقدامی که برای صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی باید انجام دهید همین کار است. درزگیری درب و پنجره‌ها تا حدی خیلی زیادی هوای جیب شما را در فصل سرما دارند.

استفاده از لوازم تختخواب گرم

برای داشتن اتاق خواب گرم؛ می‌توان تنها با بدن و ملحفه و تختخواب نرم و گرم گرمای تختخواب را حفظ کرد اما برخی از افراد قادر به انجام چنین کاری نیستند. برای اینکه گرمای رختخواب خود را حفظ کنید می‌توانید از تشک‌های پد دار گرم، پتوهای برقی (پتوهای گرمازا) و تشکچه‌های حرارتی استفاده کنید.

تشک پد دار شما را از زیر گرم می‌کند و از این نظر رختخواب شما همیشه گرم و نرم است. اگر از تشک پد دار استفاده نمی‌کنید می‌توانید به جای آن از لحاف و و پتوی بیشتری استفاده کنید تا در حین خواب احساس سرما نکنید.

دور کردن تختخواب از پنجره

شاید این راهکار برای داشتن اتاق خواب گرم و همه تختخواب‌ها جواب ندهد اما اگر تخت شما دقیقا زیر پنجره قرار دارد درصورتی که تختخواب خود را در گوشه‌ای دیگر از اتاق انتقال بدهید می‌توانید بدون بخاری اتاق خواب گرم‌تری را تجربه کنید.

شاید با خود بگویید اتاق خوابمان پنجره چند جداره دارد. خود شیشه پنجره در شب به‌طور قابل توجهی در طول شب سرد می‌شود و بدین ترتیب حداقل اطراف خود را سرد می‌کند و به همین خاطر اگر تختخواب شما در زیر پنجره باشد ممکن است شب شدیدا احساس سرما کنید و نتوانید به راحتی بخوابید و حتی ممکن است سرما بخورید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با هر آنچه در خانه دارید، گلدان دکوری بسازید سر بزنید.

پهن کردن قالی ضخیم

یکی از کاربردی ترین راه ها برای داشتن اتاق خواب گرمبا اینکه کفپوش‌هایی مثل کفپوش چوبی یا لمینت مزایای بیشماری دارند اما مزیت گرم بودن جزو آن‌ها نیست. یکی دیگر از راهکارهای گرم کردن اتاق خواب این است که یک قالی ضخیم در روزهای سرد سال کف اتاق خوابتان پهن کنید تا اتاق خوابتان گرم‌تر شود.

از آنجایی که سرما از کف به بالا انتقال می‌یابد پهن کردن یک قالی ضخیم مانع انتقال برودت و سرمای هوا از کف می‌شود. در صورتی هم که بخواهید پای خود را از تخت به زمین بگذارید درانگشتان پایتان احساس سرما نخواهید کرد.

پوشاندن پنجره‌ها با پرده

ازآنجایی که دمای بیرونی از طریق شیشه پنجره‌ها به درون منتقل می‌یابد. شما می‌توانید با تغییر پنجره‌های معمولی خود به پنجره عایق یا با پوشش پرده‌ای ضخیم در اطراف شیشه‌های پنجره تا حد زیادی مانع انتقال سرما به اتاق خواب‌تان شوید.

سعی کنید رنگ پرده‌ها را به رنگ شادی انتخاب کنید تا در ایام حزن‌آلود روزهای زمستان محیط اتاق خواب شما را تلطیف کند. بنابراین اگر بخش زیادی از گرمای اتاق خواب شما توسط پنجره بدون پرده از بین می‌رود با استفاده از پوشش پرده‌های ضخیم مانع هدر رفتن گرمای اتاق خواب‌تان شوید.

منبع: decorasion

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا