پاکسازی ریه؛ با این 5 ترفند در این روزهای آلوده پاییزی ریه هایتان را صفا دهید!


پاکسازی ریه؛ با این 5 ترفند در این روزهای آلوده پاییزی ریه هایتان را صفا دهید!

داشتن ریه‌های سالم، برای داشتن احساس رضایت بیشتر از زندگی بسیار موثر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پاکسازی ریه؛ اگر ریه‌های شما به دلیل استعمال دخانیات یا عفونت‌هایی مانند آلرژی یا سرماخوردگی یا حتی در نتیجه آلودگی هوا خسته یا آسیب دیده است، می‌توانید اقدامات زیر را برای بازگرداندن تمیزی ریه‌ها انجام دهید که باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز می‌شود. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

۱. تمرین تنفس عمیق برای پاکسازی ریه‌ها

شما می‌توانید برای پاکسازی ریه؛ میزان اکسیژنی را که به ریه‌هایتان می‌رسد از طریق تمرینات تنفس عمیق افزایش دهید. مطالعات نشان داده‌اند که تمرینات تنفس عمیق پس از جراحی قلب به افزایش میزان اکسیژن در ریه‌ها کمک می‌کند که باعث بهبودی بیماران می‌شود. انجام طولانی، آهسته و عمیق نفس کشیدن نه تنها میزان اکسیژن را افزایش می‌دهد و ریه‌ها را تمیز می‌کند، بلکه به افزایش نسبت خون اکسیژن دار در بدن کمک می‌کند.

۲. روغن‌ها و اسانس‌های طبیعی

در این روش برای پاکسازی ریه؛ چند قطره از این روغن‌ها را به دستگاه بخور یا خوشبو کننده هوا که در خانه خود دارید اضافه کنید، استشمام این رایحه‌ها به ریه‌ها کمک می‌کند تا از شر سمومی که در هنگام بازدم ترشح می‌شوند خلاص شوند، این روغن‌ها عبارت‌اند از پونه کوهی، نعناع، ​​اکالیپتوس و درخت چای که روغن‌هایی هستند که در عطاری‌ها یافت می‌شوند. کافی است چند قطره از این روغن‌ها را در یک کاسه آب داغ بریزید و بخار آن را عمیق استنشاق کنید یا به دستگاه بخور خانه اضافه کنید.

۳. انجام ورزش برای پاک کردن ریه‌ها

بهترین روش برای پاکسازی ریه این است که هنگامی که ورزش می‌کنید تعداد و عمق تنفس شما افزایش می‌یابد این کار ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد و قلب و رگ‌های خونی را تقویت می‌کند، برعکس دانشمندان شواهد قانع کننده‌ای دارند که نشان می‌دهد عدم فعالیت بدنی کل بدن شما را ضعیف می‌کند و منجر به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در حالی که داشتن وضعیت جسمانی خوب برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند. آهسته دویدن ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که اخیرا سیگار را ترک کرده‌اند، زیرا به بهبود سریع ریه کمک می‌کند.

۴. روغن کرچک برای تمیزی ریه‌ها

یکی دیگر از راه های پاکسازی ریه؛ روغن کرچک قرن‌هاست که به عنوان یک درمان سنتی برای بیماری‌های تنفسی و برای بهبود گردش خون استفاده می‌شود. برای کمک به حذف خلط و سموم از ریه‌های خود، یک تکه پنبه یا بانداژ را در روغن کرچک ولرم خیس کنید. آن را روی ناحیه سینه خود قرار دهید و به پشت دراز بکشید. می‌توانید برای جلوگیری از کثیفی رختخواب یک کیسه پلاستیکی روی سینه خود قرار دهید.

۵. غذا‌های پاک کننده ریه بخورید

از خوراکی ها برای پاکسازی ریه غافل نشوید غذا‌های زیادی وجود دارند که نقش حیاتی در ایمنی ریه ایفا می‌کنند، غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان‌ها بسیار مهم هستند، زیرا از ایجاد خلط و تجمع سموم جلوگیری می‌کنند که به نوبه خود از ریه در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

غذا‌های پاک کننده ریه بخورید

انواع خوراکی که به شما در دستیابی به پاکسازی ریه کمک می‌کنند عبارتند از:

سبزیجات برگ دار: بروکلی، کلم و سایر سبزیجات با خطر کمتر سرطان ریه مرتبط هستند.

عسل: عسل نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه دارای اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد سرطانی بر اساس بررسی تحقیقات پزشکی است و از زمان‌های قدیم برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های ریوی و تنفسی از جمله آسم، سل و عفونت گلو استفاده می‌شد. صبح ناشتا یک قاشق عسل با آب ولرم بخورید.

آب توت یا توت: نقش موثری در پاکسازی ریه دارند، گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی یا توت سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از ریه در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

زنجبیل: بسیاری از ترکیبات شیمیایی طبیعی زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید