بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)


بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را می‌توان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشته‌ایم شاخص‌ترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.دهه ۹۰ میلادی که با دهه ۷۰ شمسی ما تقریباً هم‌زمان...

بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را می‌توان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشته‌ایم شاخص‌ترین آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

دهه ۹۰ میلادی که با دهه ۷۰ شمسی ما تقریباً هم‌زمان بوده حس و حال دیگری داشته و قطعاً خاطره‌های زیادی را تداعی می‌کند. این دهه برای ماشین بازها نیز جزو طلایی‌ترین دوران صنعت خودرو بوده و در آن زمان شاهد معرفی خودروهای جذابی بوده‌ایم. البته وقتی دهه ۸۰ میلادی با آن هاچبک های داغ ارزان‌قیمت، خودروهای مسابقه‌ای و خیابانی پرقدرت و سوپرکارهای جذاب را از نظرها بگذرانیم شاید دهه ۹۰ میلادی را کمی محافظه‌کارتر بدانیم اما این‌طور نیست!

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

در دهه ۹۰ میلادی بود که تکنولوژی‌هایی همچون تزریق سوخت، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک و کولر همه‌گیر شد و خودروها نیز باکیفیت، ایمنی و راحتی بیشتری تولید شدند. به‌طور خلاصه باید گفت خودروهای دهه ۹۰ میلادی به اندازه کافی مدرن و کاربردی و از طرفی قدیمی و کلاسیک هستند و می‌توانند توجه زیادی را در عصر کنونی به خود جلب کنند؛ و برخلاف خودروهای دهه ۸۰ میلادی، جانشین آن‌ها هنوز هم در دسترس افراد زیادی قرار دارند و با قیمت‌های نازلی می‌توان آن‌ها را سر پا نگه داشت. خودروهای حاضر در این لیست به ترتیب زمان تولید مرتب شده‌اند و سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ را پوشش می‌دهند. قبلاً در سه قسمت مجزا خودروهای شاخص این دهه طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم.

همچنین بخوانید:

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)

بی ام و سری ۳ نسل E46 (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

سابقه سری ۳ مشهور به مدت‌ها قبل از نسل E46 بازمی‌گردد اما واقعاً این نسل از سری ۳ بود که محصول جذاب ژرمن را به عنوان پیشتاز این کلاس خودرویی تثبیت کرد. طراحی ظاهری و کابین این خودرو حتی با گذشت چند دهه از تولید نیز چشم‌نواز به نظر می‌رسد. این خودرو سواری خوبی دارد اما گل سرسبد خانواده را باید M3 دانست. ما توانستیم یک دستگاه بی ام و ۳۲۰i SE 2.2 مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۱۹۹۵ پوند پیدا کنیم.

سیتروئن ساکسو VTS (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

یکی دیگر از خودروهای حاضر در لیست بهترین‌های دهه ۹۰ میلادی را می‌توان سیتروئن ساکسو چابک، سبک‌وزن و ارزان‌قیمت دانست که برخی نمونه‌های انگشت‌شمار از آن نیز برای مسابقات ارتقا یافتند. این خودرو در دو فاز تولید شد و پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری و گیربکس ۵ سرعته نیز جزو ویژگی‌های فنی آن به شمار می‌رفتند. این قدرت در یک خودروی ۹۰۰ کیلوگرمی مشابه قدرت فراتر از ۱۵۰ اسب بخار در خودروی ۱۲۰۰ کیلوگرمی امروزی است و صفر تا ۱۰۰ برابر با ۷.۹ ثانیه نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. ما یک دستگاه سیتروئن ساکسو VTS مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲۹۹۵ پوند یافتیم.

پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

شهرت منفی پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ به خاطر پیشرانه‌های مشکل‌ساز باعث شدند این خودرو در سایه قرار گیرد اما خب راه‌حل‌هایی نیز وجود داشت. شما می‌توانید یک گزینه مناسب و کم کارکرد را پیدا کنید هرچند می‌بایست هزینه‌های ناخواسته‌اش را نیز در نظر بگیرید. به علاوه اینکه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ خیلی در جاده‌ها دیده نمی‌شود. ما یک پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۰۰ را به قیمت ۱۷۲۵۰ پوند پیدا کردیم.

فورد پوما (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

این خودرو به لطف چراغ‌های بزرگ و پف کردن، نمای عقب خاص و شیشه‌های جانبی انحنادار محصولی جذاب و بامزه به نظر می‌رسد. اگرچه این خودرو از زیرساخت نه چندان عالی فورد فیستا استفاده می‌کند اما سواری خوبی دارد و سیستم تعلیق ارتقا یافته و اکسل عقب سفت تر باعث شده‌اند پوما از نظر سواری خودرویی سرگرم کننده جلوه کند. پیشرانه ۱.۷ لیتری خودرو نیز ۱۲۳ اسب بخار قدرت دارد و حالا نیز حالت کلاسیک پیدا کرده است. اصلی‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو خوردگی و زنگ‌زدگی بدنه است بنابراین خریدار باید بخش‌هایی همچون رکاب‌ها، زیر کف‌پوش‌ها و… را بررسی کند. ما یک فورد پوما ۱.۷ مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۰۰۰ پوند پیدا کردیم.

سیتروئن اکسارا VTS نسل اول (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

اکسارا VTS نیز جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌شود. زمانی که اکسارا VTS برای اولین بار عرضه شد سیتروئن ادعا کرد این خودرو سریع‌ترین کوپه زیر ۱۸ هزار پوند است چراکه پیشرانه ۲ لیتری آن با قدرت ۱۶۴ اسب بخار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته سواری خودرو در شهر بهترین نبود اما در جاده سرزنده و بشاش نشان می‌دهد و فرمان تیز و شاسی نرم نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رفتند. ما یک سیتروئن اکسارا VTS کوپه ۲.۰ مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲۷۰۰ پوند پیدا کردیم.

ولوو C70 (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

این خودرو نشان می‌دهد محصولات ولوو فقط از طراحی جعبه‌ای شکل استفاده نکرده‌اند. C70 دو درب به دنیا نشان داد ولوو هم می‌تواند خودروی شیکی طراحی کند. C70 سواری نرم و کابینی جادار داشت و در نسخه کانورتیبل هم عرضه می‌شد. ما یک نمونه ۲ لیتری توربوی ۲۰۰۴ از این خودرو را با قیمت ۲۰۰۰ پوند یافتیم.

هوندا اینتگرا تایپ R (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را می‌توان این محصول دانست. قهرمان مشهور هوندا حتی امروز نیز سواری جذابی دارد. همه‌چیز این خودرو آنالوگ بوده و پیشرانه VTEC آن علاقه زیادی به بالا رفتن دور خود دارد و صدای تولیدی‌اش نیز شبیه خودروهای مسابقه‌ای است. در واقع شاسی این خودرو یکی از بهترین شاسی‌های دیفرانسیل جلوی دنیاست. قیمت اینتگرا تایپ R در حال افزایش بوده اما ما توانستیم یک مدل ۱۹۹۹ آن را با بهای ۱۵۸۵۰ پوند پیدا کنیم.

ساب ۵-۹ آیرو (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

یک نسخه کارکرده و خسته از این خودرو را می‌توان با قیمت زیر هزار پوند هم پیدا کرد اما اگر بخواهید مدلی بهتر را پیدا کنید می‌بایست مبالغ بالاتری را در نظر بگیرید. ساب ۵-۹ آیرو از طراحی برجسته، پرفورمنس قابل‌توجه و صندلی‌های راحت سود می‌برد. البته اشکالات برقی و نشتی‌های فراوان نیز جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. ما یک دستگاه ساب ۵-۹ آیرو مدل ۲۰۰۷ را با قیمت ۲۹۰۰ پوند پیدا کردیم.

سوبارو فارستر (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

اولین نسل فارستر جزو خودروهای سرسخت و خشن بوده است. پیشرانه‌های ۲ لیتری تنفس طبیعی این خودرو دوام بالایی دارند و مدل‌های توربو نیز پرفورمنس قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند. این خودرو هندلینگ سورپرایز کننده‌ای هم دارد و می‌تواند در جاده‌های بیراهه نیز خودش را نشان دهد. ما یک دستگاه سوبارو فارستر مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۲۵۰۰ پوند یافتیم.

بنتلی آرنیج (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۹)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

آرنیج هم جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی به شمار می‌رود. این خودرو از پیشرانه ۴.۴ لیتری توئین توربوی بی ام و با قدرت ۳۵۰ اسب بخار استفاده می‌کرد و نمونه‌های بعدی نیز به پیشرانه ۶.۷۵ لیتری ۴۵۰ اسب بخاری مجهز شدند. مدل‌های قوی‌تر جذابیت‌های بیشتری دارند اما نسخه ۴.۴ لیتری چابک‌تر بوده و هزینه‌های نگهداری کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. این خودرو کیفیت قابل‌توجهی دارد و با قیمت‌های نازلی می‌توان آن را خریداری کرد اما باید هزینه‌های نگهداری و بیمه را نیز در نظر گرفت. ما یک دستگاه بنتلی آرنیج ۶.۸ مدل ۲۰۰۳ را با بهای ۲۵ هزار پوند پیدا کردیم.

فیات مولتی پلا (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

حضور مولتی پلا در لیست بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی شاید یک سورپرایز باشد. این خودرو از طراحی بسیار عجیبی استفاده می‌کند و شاید این موضوع خوبی باشد. مولتی پلا از سه صندلی در جلو استفاده می‌کند اما صندلی میانی را می‌توان با یک یخچال ۱۸ لیتری تعویض کرد. فرمان پذیری خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب است و فضای داخلی زیادی نیز وجود دارد. ما یک دستگاه فیات مولتی پلا ۱.۶ را با قیمت ۷۰۰ پوند پیدا کردیم.

فورد فوکوس نسل اول (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

فوکوس خودرویی است که فورد را از نو تعریف کرد. این خودرو اولین فورد مناسب خانواده‌ها بود که سواری واقعاً هیجان‌انگیزی داشت و شاید دلیل آن را بتوان حذف طراحی دیفرانسیل عقب پیشینیان دانست. فوکوس تقریباً تمامی محصولات فورد را متحول ساخت. تمامی خودروهای بعدی همچون فیستا، موندئو و… جزو بهترین خودروهای کلاس خود از نظر سواری بودند و موفقیت‌های زیادی را نیز به دست آوردند. ما یک دستگاه فورد فوکوس ۱.۶ LX مدل ۲۰۰۲ را با قیمت ۹۰۰ پوند پیدا کردیم.

لندروور دیسکاوری II (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را می‌توان دیسکو دانست که شاید در مدل‌های اولیه خیلی دل‌چسب نباشد اما طرفداران زیادی دارد. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک و ظرفیت یدک کشی بالای خود یک محصول کاری تمام‌عیار بوده است. دیسکاوری معمولاً به‌صورت هفت‌نفره عرضه شد هرچند صندلی‌های پشتی فضای کمی داشتند. مدل‌های ۸ سیلندر آن بسیار پرمصرف هستند و برخی نسخه‌ها نیز خرابی‌های زیادی به بار می‌آورند. ما یک دستگاه لندروور دیسکاوری ۲.۵ GS مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۵۸۰۰ پوند پیدا کردیم.

مزدا MX-5 نسل دوم (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)

بهترین خودروهای دهه 90 میلادی را بشناسید (قسمت پنجم)

دومین نسل MX-5 به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر، گردتر و قوی‌تر از نسل اول خود بود و در برابر رقبایی همچون ام جی اف، بی ام و Z3 و تویوتا MR2 حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. زنگ‌زدگی و خوردگی بدنه می‌تواند یک مشکل باشد و سواری آن نیز به پای لوتوس الیزه نمی‌رسد اما MX-5 همواره جزو محبوب‌ترین خودروهای کلاس خود بوده است. ما یک نمونه از مزدا MX-5 نسل دوم مدل ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۰۰۰ پوند پیدا کردیم.

ادامه دارد…

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403