عربستان: افزایش تولید نفت شایعه است


عربستان: افزایش تولید نفت شایعه است

وزیر انرژی عربستان تاکید کرد ادعا‌های اخیر مبنی بر افزایش تولید توسط ریاض و دیگر تولیدکنندگان نفت درست نیست.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان دوشنبه شب ادعاهای منتشر شده اخیر درخصوص بررسی افزایش تولید نفت از سوی این کشور و دیگر تولیدکنندگان اوپک پلاس را کاملا مردود دانست.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، او در این خصوص گفت: گزارشات مطرح شده در خصوص بررسی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به صورت روزانه میان عربستان و اوپک پلاس درست نیست.

او تاکید کرد تصمیم به کاهش ۲ میلیون بشکه در روز که از سوی اوپک پلاس اتخاذ شد، تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت. در همین حال وزیر انرژی عربستان تاکید کرد اگر نیاز به اتخاذ اقدامات بیشتری برای کاهش تولید برای بازگشت تعادل میان عرضه و تقاضای نفت بود، ریاض آمادگی کامل دارد وارد عمل شود.

این سخنان درحالی مطرح می‌شود که ساعتی پیش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد عربستان و دیگر کشور‌های عضو اوپک پلاس در حال بحث در خصوص افزایش تولید نفت هستند.

شایان ذکر است پیش از این نیز «هیثم العیص» دبیرکل سازمان اوپک اعلام کرده بود که تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت تصمیم درست در زمان مناسب بوده است. کشور‌های صادرکننده نفت در ۵ اکتبر تصمیم گرفتند که تولید نفت خود را از اول نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه کاهش دهند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه فاش کرد که چند روز پیش از کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، مقامات آمریکایی از سران عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت در خلیج فارس خواسته بودند تا تصمیم را برای یک ماه بعد به تاخیر بیاندازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی