ترکیه سفیر سوئد را احضار کرد


ترکیه سفیر سوئد را احضار کرد

وزارت امورخارجه ترکیه دوشنبه شب استفان هرستروم سفیر سوئد در آنکارا را در اعتراض به آنچه انعکاس تبلیغات گروهک پ.ک.ک بر روی ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم اعلام شد، احضار کرده است.

ترکیه سفیر سوئد را احضار کرد

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری "آناتولی"، برخی دیپلمات‌ها گزارش دادند، عناصر وابسته به گروه پ.ک.ک که آنکارا آن را یک گروه تروریستی می داند، بر روی ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم تصاویری حاوی تبلیغ این گروه و توهین به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را نصب کرده‌اند.

وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرد: به دنبال این اقدام، سفیر سوئد در آنکارا به وزارت امور خارجه احضار و وزارت خارجه ترکیه این اقدام را محکوم کرد و خواستار آغاز تحقیقات شده است.

وزارت امورخارجه ترکیه از هرستروم خواست تا با شناسایی عاملان تدابیر لازم اتخاذ شود و در راستای تفاهم‌نامه سه جانبه با فنلاند، سوئد و ترکیه اقدامات ملموس انجام شود.

ترکیه، سوئد و فنلاند اواخر ماه ژوئن گذشته یادداشت تفاهم سه جانبه در خصوص عضویت این دو کشور اروپایی در ناتو را امضا کردند.

آناتولی اعلام کرد که سوئد و فنلاند اعلام کردند که به صورت کامل آمادگی خود را برای مقابله با گروههایی چون پ.ک.ک که ترکیه آن را تروریستی می‌داند، اعلام کرده است./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس