تولید 600 هزار تن کنسانتره در سال/ ایمپاسکو به دنبال اشتغالزایی است


تولید 600 هزار تن کنسانتره در سال/ ایمپاسکو به دنبال اشتغالزایی است

ایمپاسکو در نظر دارد با تولید ۶۰۰ هزار تن در سال درصد اشتغالزایی را افزایش دهد.

تولید 600 هزار تن کنسانتره در سال/ ایمپاسکو به دنبال اشتغالزایی است

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در چارچوب سیاست دولت، مبنی بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و افزایش اشتغال زایی نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور استخراج و فروش معادن و راهبری مجتمع‌های تابعه خود اقدام کرده است.

ایمپاسکو در این روش علاوه بر صیانت از منافع دولت به روش حفظ مالکیت واحد‌های معدنی، موجب می‌شود وضعیت اقتصادی مجتمع‌ها بهبود یافته و فعالیت‌های توسعه‌ای و افزایش تولید توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال زایی بیشتر و جذب نیروی انسانی جدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نمایشگاه فولاد 1401+ فیلم

براساس سند چشم انداز توسعه ایران در افق ۱۴۰۴ برنامه تولید فولاد کشور، رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تن می‌باشد که برای تولید این میزان فولاد، تأمین زغالسنگ خام برای ۴٫۳۴ میلیون تن از منطقه زغالسنگ طبس برنامه ریزی شده است که ۶۴ درصد نیاز کشور را پوشش می‌دهد.

تولید ۱٫۷ میلیون تن زغالسنگ خام و ۷۷۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ در سال گذشته در منطقه طبس، برای سال ۱۴۰۱، افزایش به میزان بیش از ۲ میلیون تن زغالسنگ خام و بیش از یک میلیون تن کنسانتره برنامه ریزی شده است.

با اکتشافات منطقه زغالسنگ طبس توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال‌های دور آغاز و کماکان ادامه دارد، که این امر منجر به شناسایی حوزه زغالسنگ طبس با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره تخمینی ۶ میلیارد تن و ذخیره اکتشافی ۲٫۷۷ میلیارد تن زغالسنگ کک شو و حرارتی شده است.

ذغال سنگ طبس غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود، بطوریکه حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در این منطقه قرار دارد.

براساس اکتشافات انجام شده در حال حاضر تجهیز و بهره برداری از ۷ بلوک معدنی و احداث ۳ واحد زغالشویی در دستور کار این مجتمع قرار دارد که ظرفیت تولید ۲٫۸۵ میلیون تن زغالسنگ خام و ۶۷۵ هزار تن کنسانتره را به همراه خواهد داشت.

با فعال شدن طرح‌های توسعه‌ای در آینده نزدیک این میزان به بیش از ۱۲ هزار نفر خواهد رسید.

معادن منطقه طبس به روش‌های مکانیزه و سنتی تجهیز و بهره برداری می‌شوند که با توجه به برنامه‌های توسعه و تجهیز معادن جدید به روش‌های جدید مکانیزه، از اولویت‌های مهم بشمار می‌رود.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران یکی از شاخص‌های مهم صنعت در کشور است که می‌توان بعنوان شاخص‌هایی از دانش بنیان به آن نگاه کرد که در این مجموعه صورت گرفته است.

همچنین مجتمع معدنی خراسان جنوبی با دور اندیشی و برنامه ریزی دقیق برای سال ۱۴۰۴ در نظر دارد که میزان اشتغالزایی را به ۸۰۰ نفر افزایش دهد و در اقتصاد کلان کشور و حتی جهان نقش جدی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس