راه‌هایی برای کاهش استرس‌های مسابقات ورزشی


راه‌هایی برای کاهش استرس‌های مسابقات ورزشی

جام جهانی فوتبال در قطر آغاز شده است و هواداران از اقصی نقاط جهان پیگیر بازی تیم‌های ملی خود در این رقابت‌ها هستند.

برای مهار استرس‌های ورزشی راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که اغلب بازدارنده هستند و علاوه بر ورزشکاران به سلامت هواداران ورزشی نیز کمک می‌کنند.

قدم اول کاهش فشار‌های جسمی و روحی ورزشکاران است؛ به این معنی که تمرینات و آمادگی‌های جسمی در زمان و مقدار معینی انجام شوند و از تحمیل فشار مضاعف بر آنان جلوگیری شود.

هواداران نیز می‌توانند به جای اهمیت دادن به نتیجه بازی از تماشای رقابت لذت ببرند و اطمینان داشته باشند ورزشکاران مورد حمایت آن‌ها همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

تاکید بر حفظ روحیه، آرامش و اخلاق در ورزشکاران و هواداران قبل از شروع بازی بسیار موثر است و از فشار‌های سنگین روانی حاکم بر یک بازی ورزشی می‌کاهد.

راهکار‌های دیگری هم وجود دارند. از جمله گرفتن عکس یادگاری ورزشکاران و هواداران، خصوصا با تیمو هواداران رقیب. با این کار قلب در وضعیت آرامش بخشی قرار می‌گیرد، فشار خون متعادل می‌شود و عملکرد شیمیایی هورمون‌های استرس زا تغییر می‌کند. این فرآیند فیزیولوژیکی ارگانیسم‌های دفاعی بدن را علیه عوامل خطرساز فعال و به حذف سریع تهدیدکننده کمک می‌کند.

راه‌هایی برای کاهش استرس‌های مسابقات ورزشی

فراموش نکنید حداقل ۳۰ درصد قهرمانان ورزشی و هواداران متعصب آن‌ها همواره در معرض استرس و دیگر عوامل مخاطره زای ناشی از رقابت‌های ورزشی قرار دارند و باید هرچه سریع‌تر از این شرایط خارج شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا