کتاب خاطرات «مرضیه حدیدچی دباغ» به چاپ نوزدهم رسید


کتاب خاطرات «مرضیه حدیدچی دباغ» به چاپ نوزدهم رسید

چاپ نوزدهم کتاب خاطرات «مرضیه حدیدچی دباغ»، به قلم محسن کاظمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارشخبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ کتاب خاطرات «مرضیه حدیدچی دباغ»، به قلم محسن کاظمی کاری از انتشارات سوره مهر به چاپ نوزدهم رسید.

کتاب خاطرات «مرضیه حدیدچی دباغ» روایت مادربزرگ انقلاب از زندان‌های شاه است.

این کتاب جزو اولین تلاش‌ها برای نشان دادن نقش زنان در فعالیت‌های سیاسی پیش و پس از پیروزی انقلاب است.

کاظمی که چهره شناخته شده‌ای در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است، در این کتاب خاطرات یکی از زنان شاخص در جریان مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی را تدوین و منتشر کرده است.

کتاب برخلاف جریانی که این روز‌ها در حوزه تاریخ شفاهی و خاطره‌نویسی غالب است، بدون شاخ و برگ دادن‌های نویسنده تدوین شده است.

خاطرات همانطور که نویسنده در مقدمه به آن اشاره کرده است صرفاً به لحاظ زمانی تنظیم شده و همین امر، مستند بودن آن را بیشتر نشان می‌دهد.

خانم دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند، از شاگردان آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی بود و با جامعه روحانیت مبارز همکاری داشت.

خاطرات خانم دباغ پر است از فراز و نشیب‌های متعدد که او به عنوان یک زن در این مسیر با آن مواجه بوده است.

کتاب در پنج فصل شامل سریان، هجرت، امواج، سیاحت شرق و پیوست‌ها تنظیم شده و توجه و تمرکز آن بیشتر بر بخش مبارزات و فعالیت‌های اجتماعی راوی است تا نقش خانوادگی و زندگی خصوصی او.

بخش دیگری از خاطرات خانم دباغ به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی او در دوران پس از پیروزی انقلاب اختصاص دارد. فرماندهی سپاه همدان و عزیمت به مسکو برای ابلاغ پیام امام (ره) به گورباچف از جمله مقاطع مهم در زندگی خانم دباغ است که در کتاب حاضر به آن پرداخته شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها