پارلمان اروپا ارتباط مستقیم با ایران را قطع کرد


پارلمان اروپا ارتباط مستقیم با ایران را قطع کرد

رئیس پارلمان اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه از قطع ارتباط این نهاد با همتایان رسمی در ایران خبر داد.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی بین این پارلمان و همتایان رسمی در ایران وجود نخواهد داشت.

به گزارش وبسایت پارلمان اروپا، رئیس پارلمان اروپا در سخنانی ضمن استقبال از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اظهار داشت که در واکنش به تحریم نمایندگان پارلمان اروپا از سوی ایران، تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی بین پارلمان و همتایان رسمی در ایران وجود نخواهد داشت.

او در سخنانی مداخله‌جویانه خواستار توقف صدور احکام قضایی علیه اغتشاشگران شد.

شورای اتحادیه اروپا پیش از این ۲۹ فرد و سه نهاد ایرانی را به فهرست آنچه تحریم‌های حقوق بشری خوانده شده، اضافه کرد. دولت انگلیس هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲۴ مقام ایرانی را به بهانه موضوعات حقوق بشری تحریم کرده است. ماه گذشته نیز اتحادیه اروپا گشت ارشاد و وزیر ارتباطات را تحریم کرده و اعلام کرد تمامی دارایی‌های مربوط به آن‌ها و صدور ویزا برایشان بلوکه شد.

وبسایت شورای اتحادیه اروپا گزارش داد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، ضمن شرکت در نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا از این تحریم‌ها خبر داد.

در همین حال بالاترین نهاد حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) نشستی را به بهانه اوضاع حقوق بشر در ایران برگزار کند.

پیش‌تر نیز «آنتونی بلینکن» و «ملانی جولی» وزرای خارجه آمریکا و کانادا ضمن تکرار مداخلات خود در امور داخلی ایران، بار دیگر از اغتشاشات در ایران حمایت کرده بودند.

مقامات کشورمان به ویژه وزارت امور خارجه در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اقداماتی از این دست را نتیجه «نگاه شکست خورده رهبران غربی نسبت به تحولات» دانسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در