اسپانیایی‌های نیازمند به غذا مقابل بانک‌های غذایی صف کشیدند


اسپانیایی‌های نیازمند به غذا مقابل بانک‌های غذایی صف کشیدند

تارنمای رادیو بین‌المللی فرانسه گزارش داد: تورم و افزایش هزینه‌های زندگی در اسپانیا،صفوف افرادی را که نیازمند دریافت غذا هستند، در مقابل بانک های غذایی افزایش داده است.

اسپانیایی‌های نیازمند به غذا مقابل بانک‌های غذایی صف کشیدند

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، این رسانه در گزارشی افزود: با توجه به افزایش هزینه های زندگی در سراسر اروپا، یک پدر اسپانیایی که صاحب ۳ فرزند است یکی از افرادی است که برای گذران زندگی خود به بانک های مواد غذایی مراجعه می کند.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما هر هفته شاهد افزایش قیمت ها و حتی کالاهای اولیه هستیم.

بر اساس گزارش موسسه آمار ملی، در اسپانیا قیمت مواد غذایی در نتیجه جنگ اوکراین در ماه اکتبر در مقایسه با سال قبل از آن ۱۵.۴ درصد افزایش یافت.

پدرو سانچز نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا که در سال آینده با انتخابات رو به رو است، در تلاشی برای کاهش فشار بر خانوارهای تحت فشار، میلیاردها یورو برای هزینه های رفاهی مازاد هزینه کرده است.

صف افرادی که بیشتر آنها مهاجر هستند در مقابل بانک های غذایی طولانی است و آنچه که به عنوان «صفوف گرسنگی» نام گرفته اغلب در مقابل بانک های غذایی در سراسر این کشور مشاهده می شود.

یک داوطلب انجمن های محله ای در اسپانیا، گفت: هر هفته به ویژه از زمان آغاز جنگ اوکراین شاهد خانواده های جدیدی هستیم که نیازمند هستند. برخی از مادران برای این که بتوانند غذای فرزندان خود را تهیه کنند، خرید محصولات بهداشتی بانوان را متوقف کرده اند.

اسپانیایی‌های نیازمند به غذا مقابل بانک‌های غذایی صف کشیدند

انجمن محله این داوطلب کمک رسانی، در حال حاضر به ۳۵۰ خانوار کمک می کند و او انتظار دارد این تعداد تا پایان سال به حدود ۴۰۰ خانوار برسد.

از جمله اقداماتی که دولت اسپانیا ارائه کرده است، اختصاص یارانه برای حمل و نقل، پرداخت ۲۰۰ یورو برای بیکاران و افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگی برای آسیب پذیرترین افراد جامعه مانند زنان بیوه است. اما خیریه هایی که با اقشار فقیر کار می کنند می گویند که این اقدامات کافی نیستند.

سخنگوی فدراسیون بانک های مواد غذایی اسپانیا گفت با افزایش تورم،شاهد کاهش کمک های خیریه بوده ایم. قیمت های بالاتر مواد غذایی همچنین به این معنی است که بانک های مواد غذایی مجبورند غذای کمتری بخرند.

بر اساس مطالعه‌ای که در اوایل سال جاری توسط دانشگاه بارسلونا منتشر شد، از هر هفت خانوار در اسپانیا، یک خانوار از ناامنی غذایی رنج می‌برد. این به معنای دسترسی ناکافی یا ناامن شهروندان اسپانیایی به غذا به دلیل درامد پایین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید