بهترین رفتار با افراد مضطرب برای کنترل استرس + 8 روش فوق العاده برای کاهش استرس


بهترین رفتار با افراد مضطرب برای کنترل استرس + 8 روش فوق العاده برای کاهش استرس

همه ما در اطرافمان شخصی را داریم که در اکثر اوقات مضطرب است و استرس بالایی را تحمل می کند. برای این اشخاص مهم نیست حتما در شرایط بسیار سختی قرار بگیرند تا استرس خود را در بالاترین حد ببینند بلکه یک اتفاق کوچک آنها را از مدار تعادل خارج کرده و به سمت اضطرابی طاقت فرسا می کشاند. این افراد برای آسان شدن زندگی به کمک متخصصان و اطرافیان خود نیاز دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،در افراد مضطرب،به نظر می رسد که "استرس" یک حالت دائمی از وجود است. چه در مورد وضعیت جهان، کار، مدرسه، امور مالی، روابط یا هر چیز دیگری استرس داشته باشید، ممکن است طاقت فرسا و صادقانه بگویم، خسته کننده باشد. خوشبختانه، داشتن یک پشتیبان که می توانید روی او حساب کنید یکی از راه های کاهش بار برای افراد مضطرب است.

یک پشتیبان خوب باید در ابتدا روحیه بالایی داشته باشد تا افراد مضطرب روی او حساب کنند. قسمت بعدی این است که بدانیم چه باید بگوییم. این موضوع کمی مشکل است، زیرا هرکسی به استرس واکنش متفاوتی نشان می دهد و فرمول برای همه افراد مضطرب یکسان نیست و نمی توان آنها را با حرف های یکسان آرام کرد.

برای آنکه بدانید افراد مضطرب را چطور آرام کنید ، ما فهرستی از 8 راه حل گردآوری کرده ایم که به این افراد در هنگام استرس بگویید.

1. "شما تنها نیستید."

هر فردی در مقطعی از زندگی خود دچار استرس شده و مانند افراد مضطرب رفتار کرده است بنابراین می داند این حس چقدر بد است. گاهی اوقات بهترین کاری که می توان در قبال افراد مضطرب و دارای استرس بالا انجام داد این است که فقط در کنار آنها باشید، به آنها فضای صحبت بدهید و سپس به افراد مضطرب یادآوری کنید که تنها نیستند و در هر مرحله در کنار آنها خواهید بود.

بهترین رفتار با افراد مضطرب برای کنترل استرس + 8 روش فوق العاده برای کاهش استرس

2. "من طرفدار شماره 1 شما هستم!"

بیایید صادق باشیم، همه ما عاشق عبارات مثبت و روحیه بخش هستیم. در مواقع ضروری، کلمات تشویق کننده می توانند به کسانی که دوستشان داریم و افراد مضطربی هستند ،انگیزه دهند تا در مواقع سخت به راه خود ادامه دهند. همچنین یادآوری خوبی است که بدانند همیشه کسانی را دارند که آنها را دوست دارند. وظیفه طرفداران شماره 1 (این شما هستید) این است که هرگز اجازه ندهید افراد مضرب شگفت انگیز و منحضر به فرد بودن خود را فراموش کنند. سعی کنید یادداشت‌ها، متن‌ها یا پست‌های صوتی برای آنها بگذارید تا هر جا که می‌روند، حضور شما را آنجا حس کنند.

3. "مشکلی ندارد که استراحت کنید."

استرس باعث می شود افراد مضطرب فکر کنند که باید همیشه در حال فعالیت باشند. اما گاهی اوقات به نقطه ای خواهند رسید که احساس خستگی در آنها به شدت بالا رفته و دیگر قادر به حرکت نیستند.

به عنوان یک صدای بیرونی، به افراد مضطرب یادآوری کنید که استراحت کردن اشکالی ندارد. استراحت در واقع تضمین کننده سلامت است و با بازگشت به کار منجر به بهره وری بیشتر می شود. بنابراین وقتی می بینید که شخصی خود را تا مرز فرسودگی پیش می برد، به آرامی فواید تجدید قوای سریع را به او یادآوری کنید.

4. "چگونه می توانم کمک کنم؟"

حامی: می تونم در هر کاری کمکت کنم؟

فرد مضطرب: نه، من خوبم. متشکر.

حامی: باشه بهم خبر بده

فکر می کنم همه ما قبلاً این تبادل را تجربه کرده ایم. به جای اینکه از افراد مضطرب بپرسید که آیا می توانید کمک کنید، سعی کنید بپرسید چگونه می توانید کمک کنید.

این سؤال را مجدداً بیان می کند اینگونه تجسم راه های مختلف را برای آنها آسان تر می کنید و راحت تر می توانید در کنار افراد مضطرب حضور داشته باشید.

همچنین به افراد مضطرب اجازه می دهد بدانند که شما مایلید به هر طریقی که آنها نیاز دارند کمک کنید. اگر به کسی نیاز دارند که لباس‌هایشان را عوض کند، این شما هستید. اگر به کسی نیاز دارند که پروژه آنها را بخواند، این شما هستید. اگر به کسی نیاز دارند که برایشان بستنی بگیرد، این شما هستید.

5. "احساسات شما مهم است."

وقتی استرس دارید، یکی از بدترین چیزهایی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که کسی احساسات شما را دست کم بگیرد کند. حتی اگر فکر می‌کنید که افراد مضطرب اطرافتان را به خوبی می‌شناسید، در واقع، ممکن است فقط بدانید او در حال گذراندن چه سختی و دشواری است. همسراهی و پشتیبانی بدون قضاوت این واقعیت را بپذیرید که هرکسی با استرس متفاوت برخورد می کند و به ارفاد مضطرب یادآوری کنید که هر احساسی که دارند کاملاً مهم است.

6. «تو قبلاً این کار را کرده‌ای و می توانی آن را دوباره انجام دهی»

ما به عنوان انسان، گاهی فراموش می کنیم که چقدر قوی و انعطاف پذیر هستیم. سعی کنید همه چیزهایی را که ارفاد مضطرب فکر می کنند نمی توانند انجام دهند و همه چالش هایی که در گذشته بر آنها غلبه کرده اند را به آنها یادآوری کنید. به ارفاد مضطرب یادآوری کنید که قبلاً همه این کارهای باورنکردنی را انجام داده اند، بنابراین این بار تفاوتی نخواهد داشت.افراد مضطرب شاید تنها به یک چیز نیاز دارند؛ دیدگاه جدید درباره شکست و موفقیت باشد.

7. "در یک زمان فقط روی یک چیز تمرکز کنید."

کار، قرار ملاقات، مواد غذایی، صورت حساب. وقتی به همه کارهایی که باید در بازه های زمانی مختلف انجام شود فکر می کنید خیلی طبیعی است که غرق در استرس شوید. در این مواقع ، به افراد مضطرب یادآوری کنید که در یک زمان خاص فقط روی یک چیز تمرکز کنند. ناگهان فهرست کارهای افراد مضطرب و استرسشان قابل کنترل تر می شود و می توانند قبل از نگرانی در مورد کارهای دیگر، توجه خود را بر انجام و پایان یک کار متمرکز کنند.

8. "اگر می خواهید صحبت کنید من اینجا هستم"

آخرین اما مطمئنا مهم ترین نکته؛ این که به افراد مضطرب بفهمانید که برای صحبت در دسترس هستی. این اتفاق فضای امنی را برای او باز می کند تا آنچه را که از سر می گذراند به اشتراک بگذارد.

در این شرایط، همانقدر که گوش دادن مهم است، قطع نکردن صحبت های افراد مضطرب نیز اهمیت دارد. گاهی اوقات تنها چیزی که افراد مضطرب نیاز دارند تخلیه خشم خود است و اگر هر دو ثانیه یکبار به او تذکر می دهید ،بیهوده است. سعی کنید سوالات یا نظرات خود را تا انتها نگه دارید. تمام تلاش خود را بکنید تا بفهمید چگونه شنونده بهتری باشید .

ما همه در جایگاه افراد مضطرب بوده ایم. استرس بخشی از انسان است. با این نکات، در مواقع سختی برای حمایت از همکاران، دوستان، عزیزان و خودتان مجهزتر خواهید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان