فیلم | ضربه مهلک این تصادف مرگبار به کسب و کار ایلان ماسک


فیلم | ضربه مهلک این تصادف مرگبار به کسب و کار ایلان ماسک

دیجیاتو نوشت: در روزهای اخیر ویدیوی حرکت غیرعادی و تصادف شدید یک دستگاه تسلا مدل Y در گواگدونگ چین جزو سوژه‌های بسیار پربازدید بوده است.

تاکنون تسلا توانسته تصادفات عجیب و سنگین محصولاتش را توجیه کند، اما شاید این‌بار ماجرا فرق داشته باشد. در روزهای اخیر ویدیوی حرکت غیرعادی و تصادف شدید یک دستگاه تسلا مدل Y در گواگدونگ چین جزو سوژه‌های بسیار پربازدید محسوب می‌شود. براساس گزارش رسانه‌های محلی، در این حادثه 2 نفر جان باختند و سه نفر نیز مصدوم شده‌اند.

فیلم | ضربه مهلک این تصادف مرگبار به کسب و کار ایلان ماسک

تبلیغات والکس

پس از این حادثه شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انگشت اتهام را به سمت تسلا و فناوری خودران گرفته‌اند و سامانه اتوپایلوت را عامل آن می‌دانند. حالا تسلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده پلیس به دنبال یک شرکت ثالث بی‌طرف برای انجام تحقیق و کشف علت اصلی است. با این حال این موضوع به دردسری تازه برای ایلان ماسک در بازار چین تبدیل شده که پیش از این نیز با حواشی مربوط به ضعف ترمزهای تسلا مواجه شده بود.

فیلم | ضربه مهلک این تصادف مرگبار به کسب و کار ایلان ماسک

تسلا می‌گوید برای دستیابی به حقیقت وع لت تصادف، هرگونه اطلاعات لازم را در اختیار محققان قرار خواهد داد. همان‌گونه که در ویدیوی زیر می‌توانید تماشا کنید، تسلا مدل Y حاضر در این حادثه برای پارک در حاشیه جاده سرعت خود را کاهش می‌دهد، اما بنابر دلایلی نامعلوم این کراس‌اوور برقی ناگهان شروع به شتابگیری می‌کند. بعد از طی مسافتی و برخورد با چند وسیله نقلیه دیگر و یکی ساختمان‌های اطراف، این خودرو بالاخره متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد در جریان ثانیه‌های دلهره‌آور تمام تلاش خود را کرده تا از برخورد با سایرین جلوگیری کند.

گزارش یکی از رسانه‌های محلی از آن حکایت دارد که پلیس شهر چائوژو تاکنون نتوانسته علت تصادف را پیدا کند. با این حال یکی از اعضای خانواده راننده 55 ساله می‌گوید این تصادف ناگوار با وجود نقص در پدال ترمز تسلا مدل Y در ارتباط است.

تصادف تسلا به خاطر یک نقص شایع

نکته تأمل‌برانگیز اینکه نقص پدال ترمز محصولات تسلا جزو مباحث داغ خودرویی در چین است. شاید بدانید سال قبل و در نمایشگاه خودروی شانگهای، یکی از مشتریان تسلا برای اعتراض به عدم رسیدگی به شکایت‌هایش، به بالای سقف خودروهای موجود رفت و با فریادهای بلند توجه همه را به خود جلب کرد. این مشتری می‌گفت به خاطر نقص پدال ترمز، با تسلا تصادف کرده است.

پس از این اعتراض، تسلا وعده داد در نحوه برخورد با مشتریان تجدیدنظر می‌کند. البته تسلا بعدأ تأکید داشت سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادف مشتری معترض است. اندکی پس از این ماجرا، تسلا از محکومیت یکی از مشتریان معترض خود در دادگاه خبر داد. مشتری مذکور به دلیل نقص پدال ترمز از تسلا شکایت کرده بود. اما دادگاه دلایل او را نپذیرفت و وی را به‌خاطر خدشه‌دار کردن اعتبار تسلا به عذرخواهی عمومی محکوم کرد.

شایان ذکر است در رابطه با حادثه اخیر تسلا ادعا می‌کند راننده اصلأ از ترمز استفاده نکرده؛ زیرا چراغ ترمز در ویدئوهای موجود روشن نمی‌شود. به‌جز این، داده‌های اختصاصی مدل حاضر در تصادف نیز نشان می‌دهند راننده پدال ترمز را لمس نکرده است، بنابراین شاید اتهام مربوط به نقص فنی ترمز در این حادثه وارد نباشد، اما باید منتظر اعلام نتیجه تحقیقات بود و دید که ماجرا شتاب گرفتن ناگهانی خودرو و سرعت بسیار زیادش در معابر شهری چگونه توضیح داده می‌شود؟

227227

کد خبر 1698378

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث جاده ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر