چاپ تصویر یک زن محجبه روی تقویم وزارت ارتش فرانسه جنجال برانگیز شد


چاپ تصویر یک زن محجبه روی تقویم وزارت ارتش فرانسه جنجال برانگیز شد

چاپ تصویر یک زن محجبه روی تقویم سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ منتسب به وزارت ارتش(دفاع) فرانسه جنجال برانگیز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، چاپ تصویر یک خانم محجبه روی تقویم سال‌های 2023 و 2024 منتسب به وزارت ارتش (دفاع) فرانسه بحث و جدل‌های بسیاری در عرصه سیاست و شبکه های اجتماعی برانگیخت. این مسئله نشان دهنده بحث و جدل بی پایان درباره حجاب در این کشور است.

این بحث و جدل زمانی آغاز شد که «دامیان ریو» رهبر حزب راست افراطی Reconquest فرانسه به وزارت نیروهای مسلح(دفاع) به دلیل چاپ تصویر یک زن محجبه در تقویم ویژه این وزارتخانه برای دو سال آینده حمله کرد.

ریو در حساب کاربری خود در توئیتر تصویری از تقویم به همراه آرم این وزارتخانه را منتشر کرد و اعلام کرد که این وزارتخانه درحال تبلیغ حجاب اسلامی است.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: پس از این توئیت، این وزارتخانه صحت این سند را تکذیب کرد و گفت این سند در رده اخبار جعلی قرار می گیرد.

این روزنامه نوشت: این تقویم منتسب به وزارت دفاع که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، تصویری ترکیبی است و مراقب باشید اسیر این اخبار جعلی نشوید.

اما با ادامه بازنشر و انتشار تصاویر دیگری از همین تقویم و عدم تایید و حمایت بالاترین سلسله مدیریتی وزارت ارتش، این وزارتخانه صحت این سند را تایید کرد.

این وزارتخانه در توضیحاتی اعلام کرد: این تقویم توسط کمیسیون نیروهای مسلح که تابع دستورات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است،منتشر و توزیع شده است.

برهمین اساس، تقویم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پس از بررسی دقیق، ابتکار تیمی از مدیریت وزارتخانه بوده است . به همین دلیل صحت این طرح توسط مسئولان مختصص تایید نشده است.

این روزنامه نوشت: این محصول داخلی ارزش رسمی ندارد. ایده پشت این انتخاب تصویر(زن محجبه) با هدف تقویت استخدام داخلی کارمندان است که به حمایت از ماموریت‌های ارتش‌ ما کمک می کند.

در زمانی این وزارتخانه از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد که دامیان ریو با انتقاد از وجود تصویر یک زن محجبه در تقویم وزارت دفاع، این اقدام را شکست فاحش ارتباطات وزارت دفاع دانستند.

وی در توئیت خود با سرزنش این وزراتخانه نوشت: مانند همیشه در فرانسه، مسئولان مسئول نیستند.

هواداران راست افراطی از توئیت ریو حمایت و اعلام کردند که این تقویت یک تحول خطرناک در فرانسه در سطح رسمی است و این مسئله ظهور جمهوری اسلامی را با سال 2024 میلادی نشان می دهد.

اریک زمور، از رهبران راست افراطی فرانسه در برنامه انتخاباتی خود در انتخابات سال گذشته وعده داده بود که پوشیدن لباس های حاوی نماد اسلامی از جمله حجاب را در اماکن عمومی ممنوع می کند. همچنین از ساخت مناره و مسجد در این کشور جلوگیری می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس