هفت ویژگی بسیج از نگاه قرآن به قلم آیت الله مصباح یزدی


هفت ویژگی بسیج از نگاه قرآن به قلم آیت الله مصباح یزدی

کتاب نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی مجموعه گفتار‌های حضرت آیت الله مصباح یزدی است.

هفت ویژگی بسیج از نگاه قرآن به قلم آیت الله مصباح یزدی

کتاب نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی مجموعه گفتار‌های حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی است که در مناسبت‌ها و موقعیت‌های گوناگون درباره بسیج و تفکر بسیجی نوشته شده است، این کتاب در ۱۲۵ صفحه توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است.

ایشان در این کتاب ضمن برشمردن ویژگی‌های قرآنی بسیج و بسیجی، رسالت این شجره طیبه را نیز معرفی کرده اند، در بخش نخست این کتاب و در پی بازشناسی مفهوم و کارکرد‌های بسیج، از آسمانی‌ترین واژه‌ها مدد جسته می‌شود و به هفت ویژگی بسیج در نگاه روشن قرآن از جمله پایداری در راه خدا، طلب آمرزش الهی، طلب ثبات قدم و نصرت از خداوند، اتکا به قدرت الاهی، تواضع با مؤمنان، سرسختی با دشمنان، و پیوند با ولایت اشاره می‌شود.

هفت ویژگی بسیج از نگاه قرآن به قلم آیت الله مصباح یزدی

مؤلف با اشاره به خطبه‌های امیرالمؤمنین (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه در بیان ویژگی‌های رزمندگان و بسیجیان صدر اسلام، ویژگی‌ها و مؤلفه‌های بسیجی راستین را در آینه نهج البلاغه باز می‌نمایاند.

عشق به جهاد و شهادت، انس با قرآن، روزه داری، سحرخیزی، احیای سنت‌های الاهی، وظیفه شناسی، تبعیت از رهبری و زنده نگهداشتن یاد شهیدان از ویژگی‌هایی است که در کلام حضرت امیر برای بسیجیان ذکر شده است.

در پایان این کتاب به نقش تأثیرگذار بسیج و تفکر بسیجی در تحولات فرهنگی و سیاسی کشور به ویژه در انقلاب اسلامی و نقش اجتماعی بسیج اشاره شده است.

نویسنده در این بخش، ضمن بیان اهمیت آشنایی با فرهنگ غرب و انحطاط فزاینده آن، لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی، حفظ تفکر و روحیه بسیجی و آگاهی از مسایل سیاسی را به عنوان ضامن بقای انقلاب و ارزش‌های والای اسلامی شرح و توضیح می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در