هشدار در مورد تشدید احتمالی بحران انرژی اروپا


هشدار در مورد تشدید احتمالی بحران انرژی اروپا

پائولو جنتیلونی مسئول امور اقتصادی اتحادیه اروپا در گفت و گو با شبکه یورو نیوز هشدار داد که اگر جنگ روسیه علیه اوکراین تا زمستان ۱۴۰۲ پایان نیابد، مشکلات اروپا در حوزه انرژی به شدت افزایش خواهد یافت.

هشدار در مورد تشدید احتمالی بحران انرژی اروپا

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست، این مقام ارشد اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: طبق پیش‌بینی ما، بهبود اوضاع اقتصادی از میانه سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و در نیمه دوم آن سال تورم رو به کاهش خواهد گذاشت. اگر آن هنگام نتوانیم جنگ اوکراین را پایان دهیم، بخش انرژی در فصل زمستان با مخاطرات شدیدتری نسبت به امسال روبرو خواهد شد.

وی همچنین از دولت های اروپایی خواست تا از سیاست های تورم زا پرهیز کرده و در عوض با تداوم سرمایه گذاری، اتحادیه اروپا را قادر سازند تا کماکان در سطح جهانی با دیگر غول های اقتصادی رقابت کند.

در این میان منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند، پیش‌نویس قانون تعیین سقف قیمت گاز در اروپا که قرار است برای اجرایی شدن از روز نخست سال جدید میلادی در کمیسیون اروپا به بحث گذاشته شود، این هفته نیز به دلیل تداوم اختلاف و دودستگی میان اعضای اتحادیه، بی نتیجه می ماند.

یکی از دیپلمات‌های آگاه که خواست نامش فاش نشود، افزود: اکثریت انتظار دارند که محدودیت ۱۵۰ تا ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت برای چندین بار در سال اجرا شود. وی ادامه داد: چنانچه پیشنهاد آخر کمیسیون اجرایی نشود، از این طرح چیزی جز آنچه که روی کاغذ است باقی نمی ماند.

پیش‌نویس قانون کمیسیون اروپا که برای اجرایی شدن نیاز به تائید کشورهای اتحادیه اروپا دارد، درواقع مکانیسمی برای اصلاح بازار با هدف جلوگیری از تکرار جهش قیمت‌ها است که از ماه اوت (مرداد) سال جاری میلادی آغاز شد و قیمت‌ گاز به ۳۱۴ یورو در مگاوات ساعت نزدیک شد.

وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه درباره فرمول تعیین سقف و سطح دقیق آن گفت و گو خواهند کرد. در این میان، برخی کشورهای عضو اتحادیه نسبت به طرح پیشنهادی بدبین بوده و نگران افزایش بهای گاز در غرب هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر