شخصیت شناسی؛ به عادت های روزمره افراد دقت کنید، همه چیز از درونشان را فاش می کند!


شخصیت شناسی؛ به عادت های روزمره افراد دقت کنید، همه چیز از درونشان را فاش می کند!

اگه براتون جالبه که از روی عادات روزمره برخی افراد به ویژگی شخصیتی آنها پی ببرید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شخصیت شناسی؛ محققان پس از بررسی و آزمایش‌های خیلی زیادی که انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که ارتباط جالبی بین عادتهای روزمره افراد و ویژگی‌های شخصیتی آنها وجود داره! وقت شناسی، نحوه حمل کردن کیف توسط شخص و یا نحوه استفاده یک فرد از دستمال توالت! میتونه چیزهای زیادی رو از ویژگی‌های شخصیتی این افراد آشکار کنه و چیزهای زیادی رو در رابطه با این افراد بیان میکنه!

در واقع، شما می‌تونید بعد از خوندن این مطلب، یک شرلوک هولمز مدرن شوید و افراد مختلف رو با نتیجه گیری نه چندان واضح بر اساس عادت های روزمره او، شخصیت شناسی کنید. با ما همراه باشید و با برخی از ارتباطات جالب بین عادت های روزمره و شخصیت افراد بیشتر آشنا شوید!

۱. شخصیت شناسی افراد از روی روش حمل کردن کیف

طبق یافته‌های شخصیت شناسی یک متخصص زبان بدن، شما میتونید به چیزهای زیادی در رابطه با شخصیت افراد از نحوه حمل کردن کیف توسط آنها پی ببرید:

اگر کیف را با بازوی خم شده و بر روی آرنج اویزان میکنید

به طور معمول، این یک موقعیت حرفه‌ای برای زنان بوده و نشان دهنده اعتماد به نفس زیاد در این افراد هست. معمولا خانمهای سلطنتی کیف خودشون رو به این روش حمل میکنند!

کیف رو در پایین و از روی دسته کیف نگه میدارید

در این مدل از شخصیت شناسی؛ اگر عادت دارید دسته کیف خودتون رو با مچ دست بگیرید و کیف رو در پایین نگه دارید، ممکنه در رابطه با موضوع یا چیزی احساس ناامنی داشته باشید. زیرا این مدل حمل کردن کیف خیلی عملی نیست!

اگر کیف خود را به شکل محکم در زیر بغل نگه میدارید

این عادت حمل کردن کیف نشون میده که شما در حالت عادی و آرام بوده و نگرانی زیادی در رابطه با ظاهر و استایل خودتون ندارید.

اگر کیف رو بر روی شانه خود آویزان می‌کنید

در شخصیت شناسی این نوع حمل کردن کیف بر روی شانه نشون دهنده این هست که شما نیازی به مخفی کاری ندارید و همچنین این روش، یکی از روشهای کاربردی و مناسب برای حمل کیف هم محسوب میشه.

۲. شخصیت شناسی افراد از روی روش آویختن دستمال توالت!

در این مدل شخصیت شناسی به گفته این محقق و پزشک، نحوه آویختن رول دستمال توالت هم میتونه ویژگی شخصیتی افراد رو آشکار کنه و معمولا این موضوع در افرادی که شخصیت کنترل کننده یا آرام دارند، بیشتر دیده میشه.

طبق آزمایشاتی که بر روی ۲۰۰۰ زن و مرد انجام گرفته، به این نتیجه رسیدند، افرادی که دستمال توالت رو به گونه‌ای اویزان میکنند که دستمال از بالا قابل استفاده باشه، دارای شخصیت غالب و نافذ هستند و افرادی که دستمال توالت رو به گونه‌ای اویزان میکنند که دستمال از زیر قابل استفاده باشه دارای شخصیت مطیع و آرام هستند.

۳. شخصیت شناسی افراد از روی نحوه عکس سلفی گرفتن!

این محقق همچنین به برخی الگوهای رفتاری از نحوه سلفی گرفتن در شخصیت شناسی نیز دست یافته است! طبق این گزارش، افرادی که در هنگام عکس سلفی گرفتن دوربین رو در پایین نگه میدارند دارای شخصیت دوستانه هستند و در عین حال، از بین این افراد، انهایی که وظیفه شناس هستند، یک فضای خصوصی رو هم در پشت صحنه عکسهاشون نشون میدن.

اما افرادی که در حین سلفی گرفتن، لبهاشون رو جمع میکنند و به اصطلاح صورت اردکی به خودشون میگیرند، شخصیت‌هایی هستند که در حال کسب تجربه‌های جدید بوده و احساسات مثبتی رو که بارزتر هست رو نشون میدن. علاوه بر این در این شخصیت شناسی، جالبه بدونید این افراد مضطرب هم هستند!

۴. شخصیت شناسی افراد از روی سبک راه رفتن!

شخصیت شناسی از روی زبان بدن ؛ متخصصان بدن، ارتباط جالبی رو هم بین سبک راه رفتن و شخصیت افراد مختلف پیدا کردند! بر این اساس، افرادی که در حین راه رفتن، شانه‌های افتاده دارند، غمگین هستند و راه رفتن افرادی که خوشحال هستند، شبیه به پریدن و جستن هست! نکته جالبی که در این زمینه وجود داره این هست که شما میتونید به راحتی با تغییر مدل راه رفتن، روحیه خودتون رو هم تغییر بدید!

علاوه بر این، نحوه راه رفتن میتونه نشونه‌ای برای آسیب پذیری هم باشه. محققان میگویند، شما میتونید به راحتی یک فرد آسیب پذیر رو از روی نحوه راه رفتن او تشخیص بدید! برای مثال وقتی یک شخص در هنگام راه رفتن سر خودش رو کج میکنه، میتونه نشون دهنده ضعف و حساسیت او در حال حاضر باشه!

۵. شخصیت شناسی از روی نحوه دست دادن!

تحقیقات ثابت کردند که نحوه دست دادن افراد هم میتونه چیزهایی رو در رابطه با شخصیت آنها آشکار کنه! معمولا افرادی که خیلی سفت و محکم دست میدهند، دارای شخصیتی برون گرا بوده و در پی کسب تجربه‌های جدید هستند!

افرادی هم که خیلی شل و آرام دست میدهند، دارای شخصیتی خجالتی، آرام و زود رنج هستند!

۶. شخصیت شناسی افراد از روی مدت زمان استفاده از موبایل!

محققان ارتباط جالبی بین اعتیاد یک فرد به موبایل و ثبات عاطفی او کشف کردند! در طول این مطالعه، از شرکت کنندگان خواسته شد که بین دو جمله "من مدت زمان زیادی از موبایل خود استفاده میکنم" و "وقتی موبایلم در معرض دید نباشد، مضطرب میشوم" یک مورد رو انتخاب کنند!

نتیجه این ارزیابی اینطور بود که افرادی که به موبایل خود اعتیاد دارند، زمان زیادی رو صرف استفاده از موبایل میکنند و در بیشتر ساعات روز مضطرب و عصبی هستند!

۷. شخصیت شناسی افراد از روی وقت شناس بودن آنها!

وقت شناسی یکی از موضوعات مهمی هست که در زمینه کار و فعالیت، ارزش قدردانی کردن داره! تحقیقات نشان داده، افرادی که دیر به سرکار میرسن یا زود کار خودشون رو ترک میکنند، ممکنه انگیزه کمی برای کار کردن داشته باشند و همین موضوع رو میشه به شکل برعکس هم گفت! افرادی که خیلی وقت شناس هستند و به موقع در محل کار حضور پیدا میکنند و تا ساعات پایانی روز، مشغول کار کردن هستند، انگیزه خوبی دارند!

شخصیت شناسی؛ به عادت های روزمره افراد دقت کنید، همه چیز از درونشان را فاش می کند!

۸. شخصیت شناسی افراد از روی تیکهای عصبی!

محققان از مردم در موقعیت‌های مختلف فیلم گرفتند و واکنش آنها رو مشاهده کرده و مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج این ارزیابی نشون داده که کسانی که گرایش کمال گرایی بالایی دارند، معمولا در موقعیتهای مختلف، بیشتر علائم استرس، ناامیدی و بی حوصلگی رو نشون میدن! این موضوع شاید به این دلیل باشه که افراد کمال گرا معمولا بین انجام کار و بیکار بودن، تمایل به انجام کار دارند!

منبع: zibamoon

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022