حماسه 9 دی، زلزله سیاسی و ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه 88 بود


حماسه 9 دی، زلزله سیاسی و ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه 88 بود

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، ایمان، اقدام به لحظه، عاشورایی بودن و حفظ ولایت را از مشخصه‌های این حماسه مردمی دانست و گفت: حماسه ۹ دی، زلزله سیاسی و ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه سال ۸۸ بود.

حماسه 9 دی، زلزله سیاسی و ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه 88 بود

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علی محمد نائینی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله ۹ دی با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای حوادث اخیر اظهارداشت: مناسبت‌های ملی و انقلابی فرصتی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است و باید ظرفیت پیش برنده و قدرت‌سازی داشته باشد.

وی افزود: نگاه توصیفی به مناسبت‌ها و فقط تشریح حوادث، کافی نیست، چرا که همواره با فتنه‌ها، چالش‌ها و تهدیدات مختلفی مواجه بوده ایم و هدف اصلی همه این فتنه‌ها، متوقف کردن گفتمان انقلاب اسلامی و تضعیف قدرت جمهوری اسلامی است بنابراین لازم است ابعاد مختلف فتنه و اهداف دشمن برای مردم به درستی تبیین شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی اضافه کرد: فتنه ۸۸ یک فتنه منحصر به فرد، پیچیده و خطرناک بود که عوامل فتنه توانستند بخشی از مردم را فریب دهند و سران داخلی نیز تا مدت‌ها چهره واقعی خود را پنهان کردند اما این توطئه که با اسم رمز تقلب در انتخابات آغاز شده بود، به تدریج خنثی و حقایق برای مردم آشکار شد. در این فتنه، هدف اصلی براندازی نظام بود و دشمن با همه توان به مقابله با میراث انقلاب اسلامی آمده بود.

نائینی خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی، یک زلزله سیاسی و ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه بود که همه محاسبات دشمنان داخلی و خارجی را بر هم ریخت و باعث خنثی شدن تهدیدات شد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدّظله العالی) در مورد حماسه ۹دی، گفت: ایشان حماسه ۹دی را واقعه‌ای عظیم، شگفت‌انگیز و بی‌نظیر توصیف کردند که با حوادث ابتدای پیروزی انقلاب و عاشورای ۱۳۵۷، قابل قیاس است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی اضافه کرد: حوادثی از این دست، بسیار تاثیرگذار و تاریخ ساز هستند و به همین دلیل، باید زنده نگه داشته شوند. حضرت آقا نیز بر حفظ و ماندگاری این مناسبت، تاکید کرده و فرمودند که «روح این حرکت را حفظ کنید».

نائینی با اشاره به ویژگی‌های حماسه ۹ دی اظهارداشت: ایمان، اقدام به لحظه، عاشورایی بودن و حفظ ولایت از مشخصه‌ها و عناصر برجسته این حماسه مردمی بود.

وی در ادامه سخنانش، ضمن بیان ضرورت برنامه‌ریزی متناسب با شرایط روز برای برگزاری بزرگداشت حماسه ۹ دی امسال گفت: امسال نهم دی، روز جمعه و مصادف با ایام فاطمیه است. ششم دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و سیزدهم دی مصادف با سالروز شهادت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی افزود: با هماهنگی‌هایی که با ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفته، دوم تا نهم دی ماه به عنوان «هفته بصیرت» نامگذاری شده و از دهم تا ۱۷ دی نیز «دهه مقاومت» نامگذاری شده است. این ایام فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه های بصیرتی و تبیینی است که می‌تواند در جهت تغییر فضای جامعه و ارسال پیام‌ها و برنامه‌های اثر بخش مفید و موثر باشد.

نائینی با اشاره به این که جنگ امروز، جنگ ترکیبی پیچیده‌ای است، تاکید کرد: دشمن با همه ظرفیت خود به میدان آمده و هر روز ، چالش‌های جدیدی را به کشور و ملت ایران تحمیل می‌کند. عقبه این توطئه‌ها نیز آمریکایی بوده و از قبل طراحی شده است و اصل و رأس نظام را نشانه گرفته است و از لحاظ جنس، روش و ابزارها، روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است در همه زمینه‌ها خود را قوی‌تر کنیم اظهارداشت: در این مسیر باید روشنگری و تبیین کنیم البته جهاد تبیین محدود به برگزاری نشست‌های بصیرتی و سخنرانی نیست و برای ارائه پیام خود ضروری است از زبان و ابزار هنر و برنامه‌های جذاب استفاده کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: نهم دی روز «میثاق امت با ولایت» است بنابراین باید پشتوانه مردمی نظام در این روز و برنامه‌های آن مورد توجه قرار گیرد و متناسب با شرایط روز طراحی گردد.

وی با اشاره به اینکه در روایت صحیح فتنه ۸۸ و جزئیات جریان فتنه ضعف‌هایی داشته‌ایم گفت: باید در روایتگری وقایع و تبیین صحیح آنها در جهت آگاهی بخشی به مردم گام‌های موثری برداریم.

در ابتدای این جلسه حکم انتصاب علی محمد نائینی که از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صادر شده است قرائت و توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وی اعطا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی