بهادری‌جهرمی: شایعه اهدای نفت رایگان به لبنان کذب است


بهادری‌جهرمی: شایعه اهدای نفت رایگان به لبنان کذب است

سخنگوی دولت شایعه اهدای نفت رایگان به لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران را تکذیب و اعلام کرد که تمام اقدامات در این حوزه‌ها مطابق با عرف‌های بین‌المللی و منافع ملی انجام می‌شود.

نشست پرسش و پاسخ جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت، بعد از ظهر امروز چهارشنبه (دوم آذر) در سالن همایش‌های صدرای تهران برگزار شد.

بهادری‌جهرمی در این نشست در پاسخ به پرسشی در مورد کارآمدی و صلاحیت مدیران انتخاب شده در دولت سیزدهم، گفت: دولت مردمی شایسته‌گزینی را ملاک انتصاب مدیران قرار داده است و به نظر بنده اجمالاً فضای انتخاب مدیرانی که در دولت منصوب شدند، مثبت بوده و معتقدم در مسیر حرکت قرار گرفته‌ایم.

وی ضمن تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم و اقدامات صورت گرفته توسط مدیران این دولت، مثال زد و گفت: یک سال پیش روزانه 700 نفر تلفات بیماری کرونا داشتیم ولی با تلاش مدیران حوزه بهداشت و درمان این رقم به صفر رسید و امروز محدودیت‌های کرونایی برطرف شده که این امر نشان می‌دهد مدیران و کادر بهداشت و درمان مسیر درستی را در پیش گرفته‌اند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: با وجود شرایط تحریم، ما در این ماه، رکورد فروش نفت در ماه گذشته را شکستیم و این روند صعودی در فروش نفت از ابتدای دولت سیزدهم هر ماهه اتفاق افتاده است و این نیز نتیجه تلاش مدیران و زحمت‌کشان این عرصه است.

وی افزود: بعد از یک دهه رشد اقتصادی تقریباً صفر، این رقم به بالای چهار درصد رسیده است که نشان می‌دهد در عرصه اقتصادی نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در دولت جدید برای اطمینان از اینکه شخص فاسدی مسئولیت نگیرد، در انتصابات از پنج مرجع سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات و اطلاعات فراجا استعلام گرفته می‌شود که قبلاً استعلام صرفاً از وزارت اطلاعات انجام می‌شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: سیاست دولت در ایجاد سلامت اداری و اقتصادی، پیشگیری از بروز فساد است، با این حال چنانچه مدیری در دولت مرتکب تخلف شود، بازرسی ویژه رئیس‌جمهور متولی رسیدگی به همین امر است.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: حجت‌الاسلام درویشیان چند هفته گذشته با حضور در جلسه دولت در مورد اقداماتی که در حوزه بازرسی داشتند، گزارشی ارائه دادند که برخی از این اقدامات رسانه‌ای شده است. از زمان شروع این دولت، ۲-۳ معاون وزیر و چند مشاور وزیر برکنار شدند و ۲ مورد دستگیری با همکاری مجموعه‌های نظارتی درون دولت، بازرسی ویژه و وزارت اطلاعات انجام شده است که نشان می‌دهد دولت با مدیر متخلف یا ناکارآمد تعارف ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد تساهل با اغتشاش‌گران بیان کرد: این برداشت که با مخالفان و اغتشاش‌گران تساهل می‌شود، جای تأمل دارد. ما معتقدیم مسبب اصلی اغتشاشات اخیر، دشمنان خارجی هستند و در داخل نیز ما باید بین معترض و اغتشاش‌گر تفکیک قائل شویم و نوع برخورد با آن‌ها نیز متفاوت باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در مورد روند خصوصی‌سازی در کشور، بیان کرد: ما بزرگترین خصوصی‌سازی اقتصادی تاریخ کشور را کمتر از ۲-۳ هفته پیش انجام دادیم که بخشی از سهام پتروشیمی خلیج فارس بود و به شکل رقابتی و شفاف از طریق بورس عرضه شد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد عملیات کنشی یا واکنشی دشمنان علیه کشور، تشریح کرد: هجمه امروز دشمن ناشی از مشاهده مسیر رشد و پیشرفت کشور و حل مشکلات با اتکا به توان داخلی است و دشمن احساس کرد اگر این موفقیت‌ها استمرار داشته باشد، دچار مشکل می‌شود، به همین خاطر به صورت واکنشی هجمه‌اش را علیه ما افزایش داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: استفاده از الفاظ رکیک و برخی حرکات وحشیانه در اغتشاشات اخیر تحت تأثیر القائات دشمن و فرهنگ منحط غربی انجام شده و در فرهنگ ما سابقه چنین رفتاری نداشتیم و هیچ وقت اعتراض به این سبک انجام نمی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توان به دنبال این است که مردم ما شیرینی اقدامات خوب و پیشرفت‌ها را نچشند و برای همین به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف و مشکلات است.

بهادری جهرمی همچنین شایعه اهدای نفت رایگان به لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران را تکذیب و اعلام کرد که تمام اقدامات در این حوزه‌ها مطابق با عرف‌های بین‌المللی و منافع ملی انجام می‌شود.

وی در مورد وعده دولت برای ساخت مسکن نیز گفت: وعده ما ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال بوده که میانگین یک میلیون مسکن در سال می‌شود و ساخت مسکن به شکلی نیست که در یک سال به نتیجه نهایی برسد. ما پای این وعده هستیم ولی اگر ما این وعده را هم نمی‌دادیم، قانون‌گذار این را یک تکلیف تعیین کرده بود زیرا ۸ سال ساخت مسکن در کشور متوقف شده بود و وزیر مربوط در دولت گذشته صراحتاً گفته بود که ما اعتقادی به ساخت مسکن نداریم.

سخنگوی دولت افزود: در یک سال و چند ماه اخیر بیش از یک و نیم میلیون مسکن در مسیر ساخت از صفر تا صد قرار دارد و ما احتمالاً از این به بعد در برخی سفرهای استانی افتتاح مسکن را خواهیم داشت. زمین‌های یک و نیم میلیون مسکن هم جایابی شده و کارهای مقدماتی آن انجام می‌شود که سرجمع آن‌ها ان‌شاءالله ۳ میلیون مسکن در ۲ سال اول دولت در مسیر ساخت قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022