آبان؛ ماه طلایی فروش خودرو


در بورس‌کالا ۵‌ هزار و ۲۳۶دستگاه خودرو از اردیبهشت تا آبان در بورس‌کالا عرضه و ۴‌هزار و ۸۰دستگاه از آنها فروخته شد. بیشترین حجم معامله خودرو در بورس‌کالا مربوط به آبان با ۲‌هزار و ۴۱۶دستگاه بود که همسو با روند افزایشی عرضه خودرو در بورس‌کالا شکل گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، از ابتدای راه‌اندازی معاملات خودرو در بورس‌کالا در ۲۸اردیبهشت تا پایان آبان، در مجموع ۵‌هزار و ۲۳۶دستگاه خودرو در بورس‌کالا عرضه شد که با تقاضای ۱۸‌هزار و ۱۶۱دستگاه روبه‌‌‌رو و ۴‌هزار و ۸۰ دستگاه آن فروخته شد. از این میزان معامله، ۲هزار و ۴۱۶دستگاه مربوط به آبان بود که ماه مذکور با سهم ۶۰درصدی بیشترین سهم را از کل معاملات خودرو به خود اختصاص داد.

در ماه اردیبهشت ۱۳۹دستگاه، در مرداد ۶۰۰ دستگاه، در شهریور ۶هزار و ۷۹۷دستگاه و در مهر ۲۲۸دستگاه خودرو در بورس‌کالا به فروش رسید. بیشترین تعداد خودروی معامله‌شده در بورس‌کالا در این مدت مربوط به پژو ۲۰۷ با یک‌هزار دستگاه بوده است. پس از آن، هایماS۷ با معامله ۷۳۱دستگاه، دیگنیتی با معامله ۵۹۴دستگاه، فیدلیتی پنج‌نفره و هفت‌نفره هریک با معامله ۳۷۱دستگاه و کارا دوکابین با معامله ۳۱۶دستگاه روبه‌‌‌رو شدند. در این مدت همچنین ۲۰۰دستگاه لاماری ایما، ۱۲۱دستگاه کامیون کشنده امپاور، ۱۴۰دستگاه کارا تک‌کابین، ۶۹دستگاه کی‌ام‌سیT۸ ، ۶۸دستگاه جک S۵، ۶۴دستگاه شاهین و ۳۵دستگاه کامیون کشنده فاو معامله شد. ارزش معاملات خودروسازان در مدت مورد بررسی از ۳/ ۳همت فراتر رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا