قاضی‌زاده هاشمی: بودجه‌های دولتی نمی‌تواند همه نیازهای ایثارگران را برطرف کند


قاضی‌زاده هاشمی: بودجه‌های دولتی نمی‌تواند همه نیازهای ایثارگران را برطرف کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه‌های مصوب دولت به هیچ‌وجه نمی‌تواند همه نیازهای ایثارگران را برطرف کند و با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه‌ بنیاد شهید همچنان در تحقق بسیاری از مطالبات اولیه ایثارگران عقب ماندیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از محورهای سفرهای استانی ما دیدار و هم‌صحبت شدن با نخبگان جامعه ایثارگری و شنیدن نقدهای ارزشمند آنها از فعالیت‌های بنیاد شهید و ایثارگران است.

وی اضافه کرد: در این سفرها به دنبال این هستیم که مطالبات و نیازمندی‌های ایثارگران را در استان‌های مختلف را شناسایی کنیم و همچنین عملکرد ادارات کل بنیاد شهید در تحقق این مطالبات و نیازمندی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و همچنین خروجی تصمیمات بنیاد شهید را در مقیاس استانی ارزیابی می‌کنیم تا در صورت مشاهده ضعف آن را اصلاح کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی پیگیری وضعیت اجرای طرح‌های نیمه‌تمام بنیاد شهید را یکی دیگر از اهداف سفر استانی خود به قزوین دانست و ادامه داد: همچنین در جریان این سفر با نگاه به ترکیب نیازهای ایثارگران و خانواده شهدا وضعیت شغلی آنها را در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ارزیابی می‌کنیم و در صورت لزوم برای رفع مشکلات شغلی جامعه ایثارگری تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع نیازهای ایثارگران و ارتباط آنها با دستگاه‌های متعدد برای رفع این نیازها گفت: بودجه‌های مصوب دولت به هیچ‌وجه نمی‌تواند همه نیازهای ایثارگران را برطرف کند و با وجود افزایش 100 درصدی بودجه‌ بنیاد شهید همچنان در تحقق بسیاری از مطالبات اولیه ایثارگران عقب ماندیم.

قاضی‌زاده هاشمی تحقق عدالت در توزیع اعتبارات حمایتی بنیاد شهید را یکی از اهداف مهم دولت دانست و افزود: برای تحقق این هدف یک برنامه عملیاتی در حوزه بودجه طراحی کردیم که بر اساس این برنامه اعتبارات بنیاد شهید به صورت ماهیانه و منظم توزیع می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری ائمه جمعه برای افزایش خدمات به ایثارگران ادامه داد: امروز یکی از مطالبات ما در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تزیین فضاهای شهری با استفاده از عکس و تمثال شهدا است و مطالبه‌گری ائمه جمعه در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا و اثرگذار باشد. در ضمن باید در این حوزه از ظرفیت تشکل‌های مردمی هم بهره گرفته شود.

لزوم ایجاد تحولات اساسی در خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران

امام جمعه قزوین هم در این دیدار با بیان اینکه باید تحولات اساسی در حوزه خدمات‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگران ایجاد شود، گفت: در نظام جمهوری اسلامی چشم‌انداز‌ بلند و روشنی برای تعالی خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران طراحی شده و باید عملکرد بنیاد شهید در مسیر تحقق و رسیدن به این چشم‌انداز باشد.

آیت‌‌الله عابدینی اضافه کرد: امروز نباید خانواده‌ای که همه هست و نیست خود را برای تعالی این مملکت و نظام داده، در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسکن مشکل داشته باشد و باید عملکرد بنیاد شهید طوری باشد که کرامت خانواده شهدا و ایثارگران در یک حد عالی حفظ شود و درخواست‌های آنها به موقع مورد رسیدگی قرار گیرد.

عابدینی همچنین با اشاره به کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر در حوزه گردآوری خاطرات شهدا و پیش‌کسوتان انقلاب و دفاع مقدس گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب این خاطرات مانند گنج هستند که اگر برای جوانان نسل امروز بیان شوند، می‌توانند بسیاری از ارزش‌های الهی و اسلامی را به آنها منتقل کنند.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های جسته و گریخته‌ای که برای گردآوری خاطرات شهدا صورت گرفته، اما حجم خاطرات گردآوری شده اندک است و مطالبه ما از بنیاد شهید این است که نویسندگان این حوزه را حمایت کند تا با سرعت بیشتری نسبت به ثبت و نشر خاطرات شهدا، ایثارگران و رزمندگان اقدام کنند.

عابدینی یادآور شد: همچنین امروز بسیاری از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران ما جزو نیروهای ارزشمند و سرآمد این کشور محسوب می‌شوند که بنیاد شهید باید چنین افرادی را بیشتر به مردم معرفی کند و باید این موضوع را تبیین کنیم که وقتی یک خانواده در مسیر شهادت و ایثار قدم برمی‌دارد، چه دستاوردهای مادی و معنوی بزرگی کسب می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟