همکاری سازمان اوقاف و سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش زنان سرپرست خانوار


همکاری سازمان اوقاف و سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش زنان سرپرست خانوار

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بیش از ۵۰۰ امامزاده و بقعه کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح کارگاه‌هایی به منظور ارائه آموزش برای بانوان به ویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست خانوار با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

همکاری سازمان اوقاف و سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش زنان سرپرست خانوار

به گزارش ایران اکونومیست، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بیش از ۵۰۰ امامزاده و بقعه کشور خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح کارگاه‌هایی به منظور ارائه آموزش در رشته‌های خیاطی، گوهرتراشی، تعمیرات موبایل و دیگر رشته‌ها برای بانوان بویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست خانوار با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود؛ پس از ارائه آموزش‌های لازم، امکاناتی همچون چرخ خیاطی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بتوانند در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه صاحب شغل شوند و از این طریق بتوانند کسب درآمد برای خود داشته باشند.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خبر داد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه همکاری، مقرر شده است که امکان برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات صنایع دستی روستاییان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه استمرار اجرای طرح «قرار دوازدهم» را یکی دیگر از برنامه نام برد که در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود و گفت: در قالب این طرح که از آغاز دوران کرونا تاکنون در حال اجراست، بسته‌های معیشتی میان اقشار کم برخوردار توزیع می‌شود به طوریکه هشتمین دوره این طرح در ۱۲ آبان ماه اجرا شد.

حجت‌الاسلام نوروزپور تصریح کرد: از ابتدای بیماری کرونا تاکنون بیش از دو میلیون بسته معیشتی میان اقشار بی بضاعت توزیع شده است که ۷۰ درصد این بسته‌های میعشتی توسط خیرین و ۳۰ درصد از طریق عواید امامزادگان و بقاع متبرکه تامین شده است.

وی به برپایی مراسم گرامیداشت شهدای شاهچراغ (ع) پنجشنبه هر هفته در این اماکن مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم در ۵۰۰ امامزاده و بقعه با حضور سخنرانان مطرح کشوری برگزار می‌شود و در این جلسات دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز برای مردم تبیین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته