برای رسیدن به تیم ملی از جام تختی استارت می‌زنم


برای رسیدن به تیم ملی از جام تختی استارت می‌زنم

قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد ۲۰۲۱ جهان معتقد است باید دوباره با تمام وجود تلاش کند تا دوبنده تیم ملی اعزامی به رقابتهای جهانی ۲۰۲۳ را به چنگ آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین زارع آزادکار سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران بعد از کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال طلای رقابت های جهانی ۲۰۲۱ نروژ توانست خود را به عنوان یکی از آزادکاران مدعی ایران و جهان معرفی کند. البته او امسال هم در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان به میدان رفت که با ناکامی از رسیدن به فینال بازماند اما در نهایت توانست مدال برنز این مسابقات را کسب کند. او در نیمه نهایی رقابتهای جهانی صربستان مغلوب طاها آکگول قهرمان بزرگ کشتی جهان و المپیک شد اما همچنان سعی دارد بتواند بار دیگر با او سرشاخ شود و انتقام این شکست را بگیرد.

در همین راستا امیرحسین زارع با تاکید بر اینکه هدف اصلی اش حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و سپس بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است به خبرنگار مهر گفت: تمام تلاشم بر آن است تا از مسابقات تدارکاتی و رسمی درس‌های بزرگ و چیزهای مثبتی کسب کنم تا بتوانم با رفع اشکال و اشتباه قبلی با تمام توان در مسابقات جهانی و المپیک به میدان بروم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی من به گونه‌ای است که باید از رقابتهای جام تختی استارت بزنم و وارد چرخه انتخابی تیم ملی بشوم که مطمئناً در این میدان داخلی حریفان خوب و باانگیزه ای پیش رو دارم. البته طبق نظر کادر فنی قرار است قبل از آن در یک تورنمنت رنکینگ دار بین المللی شرکت کنم. به هر حال مثل همیشه تابع نظر کارد فنی هستم و هر میدان و برنامه‌ای که سرمربی تیم ملی برایم در نظر گرفته باشد، انجام خواهم داد.

زارع با اشاره به اینکه احتمالاً بزودی در رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ قرقیزستان حضور خواهد یافت گفت: گویا در این مسابقات قرار است طاها آکگول ترکیه‌ای و مونختور مغولی نایب قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان هم شرکت کنند که من با یکی از این دو مدعی توانمند کشتی خواهم گرفت. البته با تجربه رویارویی با کشتی‌گیر مغول را دارم که با وجود شرایط نه چندان مطلوبم توانستم او را قبل از فینال شکست دهم.

قهرمان رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ جهان در پایان اظهار داشت: تمام تمرکز من در این تورنمنت شانس رویارویی دوباره با طاها آکگول در قرقیزستان است. خیلی مشتاقم تا بتوانم با او کشتی بگیرم و شکست در رقابتهای جهانی صربستان برابر او را جبران کنم. در مسابقات جهانی برابر آکگول اشتباه کردم و در ثانیه پایانی مبارزه، کشتی برنده را باختم. البته این کشتی تجربه خوب و ارزشمندی برای من بود و مطمئناً می‌توانم در آینده بهترین استفاده را از آن مبارزه ببرم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان توانست در نخستین کشتی با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژیوی دنگ دارنده از چین پیروز شود و در ادامه با نتیجه ۱۰ بر صفر اولکساندر خوتسیانیفسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کند. زارع در نیمه نهایی به مصاف طاها آکگول دارنده ۸ مدال جهان و المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. بدین ترتیب او در دیدار رده بندی توانست آماروِر دسی کانادایی را ۸ بر صفر شکست دهد و به مدال برنز برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز جمعه 31 فروردین + فیلم