توجه دولت سیزدهم به جایگاه آفریقا در عرصه سیاست خارجی


توجه دولت سیزدهم به جایگاه آفریقا در عرصه سیاست خارجی

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه نامیبیا به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه روابط و همکاری با این قاره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خانم "ناندی ندایتوا" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه نامیبیا در یک تماس تلفنی پیرامون برخی مسائل بین المللی و توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب و رو به رشد فیمابین، از توسعه همکاری در حوزه‌های علمی، فناوری و کشاورزی استقبال نمود.

امیرعبداللهیان به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه روابط و همکاری با این قاره و از جمله نامیبیا تاکید کرد.

وی در این گفتگو ضمن قدردانی از مواضع نامیبیا در خصوص حمایت از مردم فلسطین و تاکید بر اهداف مشترک میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در مجامع بین المللی باشیم.

خانم ناندی ندایتوا نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به حمایت‌های ایران در دوران مبارزه برای استقلال نامیبیا، زمینه‌های همکاری را فراوان توصیف و از توسعه همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه استقبال کردند.

وی ابراز امیدواری نمود در آینده به تهران سفر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا