هشدار/ اتریوم کمتر از هزار دلار می شود


قیمت اتریوم به زیر سطح حمایت ۱,۱۵۰ دلاری رسید. اتریوم دارای مومنتوم نزولی است و هر آن امکان دارد به زیر منطقه‌ی حمایت ۱,۰۰۰ دلاری سقوط کند.

فاجعه‌ی فروپاشی اف‌تی‌ایکس عواقب مخرب و بلندمدتی داشته است. اکنون شرکت‌های بزرگی در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارند. در این شرایط، فقط کافی است شایعاتی درباره‌ی ورشکستگی یک شرکت کریپتو منتشر شوند تا قیمت ارزهای دیجیتال به سطوح پایین‌ترین حرکت کند. بیت کوین (BTC)، امروز سه‌شنبه ۱ آذر، بار دیگر به زیر ۱۶,۰۰۰ دلار سقوط کرد. اتریوم (ETH) نیز حرکت نزولی خود را از سطح مقاومت ۱,۲۵۰ دلاری آغاز کرد. اتریوم به حرکت نزولی خود ادامه داد و به زیر سطح کلیدی ۱,۲۰۰ دلار رسید.

خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) تمام تلاش خود را برای رساندن قیمت به زیر سطح ۱,۱۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده‌ی ۱۰۰ ساعته به کار گرفتند. اتریوم در پایین‌ترین سطح ماهانه‌ در قیمت ۱,۰۷۸ دلار معامله شد و در حال حاضر، در همین منطقه تثبیت شده است. بزرگ‌ترین التکوین بازار هم‌اکنون زیر سطح ۱,۱۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

در حال حاضر، نزدیک‌ترین سطح مقاومت در حوالی ۱,۱۰۰ دلار واقع شده است. هم‌چنین، در نمودار ساعتی قیمت اتریوم یک خط روند نزولی کلیدی با سطح مقاومت نزدیک به ۱,۱۰۰ دلار در حال شکل‌گیری است. این خط روند در نزدیکی سطح ۲۳.۶% فیبوناچی در محدوده‌ی سقف نوسانی ۱,۲۳۲ دلار تا کف ۱,۰۷۸ دلار قرار دارد.

سطح مقاومت اصلی بعدی در نزدیکی ۱,۱۵۰ دلار یا میانگین متحرک ساده‌ی ۱۰۰ ساعته واقع شده است. این مقاومت در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی نزولی ۵۰ درصدی از سقف نوسانی ۱,۲۳۲ دلار تا کف ۱,۰۷۸ دلار قرار دارد.

اکنون سطح مقاومت اصلی اتریوم در حوالی ۱,۲۰۰ دلار قرار دارد. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت در بالای آن می‌تواند اتریوم را تا منطقه‌ی مقاومت ۱,۲۵۰ دلاری افزایش دهد. تداوم حرکت صعودی اتریوم ممکن است شرایط را برای تست منطقه‌ی مقاومت ۱,۳۰۰ دلاری مهیا کند.

ولی اگر اتریوم نتواند از مقاومت ۱,۱۵۵ دلاری به سمت بالا حرکت کند، احتمالا به سطوح پایین‌تری سقوط خواهد کرد. نخستین سطح حمایت اتریوم در مسیر نزولی در حوالی ۱,۰۸۰ دلار قرار دارد.

حمایت اصلی بعدی اتریوم در نزدیکی سطح ۱,۰۰۰ دلار است. در صورت عبور قیمت از این سطح، مومنتوم نزولی اتریوم به شدت افزایش خواهد یافت. در این صورت، احتمالا شاهد سقوط قیمت اتریوم به منطقه‌ی حمایتی ۹۲۰ دلاری باشیم.

سه‌شنبه اول آذر - اتریوم با ۳.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت ۱,۰۹۶ دلار معامله می‌شود. ارزش اتریوم ظرف یک هفته‌ی گذشته ۱۲.۴۲ درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، ارزش کل بازار اتریوم با ۳.۲۴ درصد کاهش به ۱۳۴,۱۴۲,۳۶۵,۸۲۸ دلار رسیده است. ولی حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی آن ۱۲.۶۰ درصد افزایش یافته است. این مسئله احتمالا نشان‌دهنده‌ی افزایش فشار فروش در بازار باشد. حجم معاملات این التکوین در حال حاضر ۱۳,۱۲۹,۳۶۹,۴۶۳ دلار است.

منبع: برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد