کاوشگر گمشده تمام رؤیاهای ژاپن برای رسیدن به ماه را نابود کرد


کاوشگر گمشده تمام رؤیاهای ژاپن برای رسیدن به ماه را نابود کرد

سازمان اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) به‌صورت رسمی اعلام کرد که کاوشگر ماه خود را در فضا گم کرده و احتمالاً مأموریت مهم آن‌ها برای فرود روی سطح ماه با شکست مواجه شده است. این کاوشگر به‌عنوان بخشی از مأموریت آرتمیس به فضا ارسال شده بود، اما هرگز...

سازمان اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) به‌صورت رسمی اعلام کرد که کاوشگر ماه خود را در فضا گم کرده و احتمالاً مأموریت مهم آن‌ها برای فرود روی سطح ماه با شکست مواجه شده است. این کاوشگر به‌عنوان بخشی از مأموریت آرتمیس به فضا ارسال شده بود، اما هرگز سیگنالی از آن دریافت نشد.

به نظر می‌رسد که تلاش‌های ژاپن برای تبدیل‌شدن به چهارمین کشور که به ماه رسیده، با شکست بزرگی مواجه شده است. کاوشگر ژاپنی OMOTENASHI (مخفف فناوری‌های برجسته اکتشافات ماه که توسط ضربه‌گیر نیمه‌سخت از جنس نانو ساخته شده است) پس از جداشدن از موشک آرتمیس ۱ دیگر هیچ تماسی با زمان نداشته است.

کاوشگر گمشده تمام رؤیاهای ژاپن برای رسیدن به ماه را نابود کرد

این کاوشگر پس از جداشدن از ابر موشک اس ال اس با اختلالات ارتباطی روبرو شد؛ زیرا در موقعیت مناسبی نسبت به خورشید قرار نداشت. از آنجا که کاوشگر ژاپنی OMOTENASHI بر اساس انرژی خورشیدی کار می‌کند، موقعیت نامناسب نسبت به خورشید باعث شد تا امکان شارژ کردن باتری‌های کاوشگر وجود نداشته باشد.

از آنجا که محققان ژاپنی نتوانستند این کاوشگر گران‌قیمت خود را کنترل کنند، برنامه‌های مربوط به فرود کاوشگر روی سطح ماه در روز دوشنبه نیز لغو شد.

این پروژه یکی از بلندپروازانه‌ترین تلاش‌های ژاپن در حوزه علوم فضایی بود که با کمک مأموریت آرتمیس ناسا به واقعیت نزدیک شد، بااین‌حال به نظر می‌رسد که محققان فضایی ژاپن توانایی ارتباط با کاوشگر خود را نداشته و مأموریت با شکست مواجه شده است.

کاوشگر گمشده تمام رؤیاهای ژاپن برای رسیدن به ماه را نابود کردتصویری از کاوشگر ژاپنی OMOTENASHI پیش از پرتاب به فضا

در صورت فرود موفقیت‌آمیز OMOTENASHI روی ماه، ژاپن پس از روسیه، آمریکا و چین به چهارمین کشوری تبدیل می‌شد که به سطح سیاره رسیده است.

تاتسواکی هاشیموتو، محقق ارشد و همچنین مسئول این پروژه در یک کنفرانس خبری ضمن تأیید این مشکل آن را ناراحت‌کننده توصیف کرد.

تمام برنامه‌های آتی ژاپن در حوزه فضایی نابود شد

به گفته وی، کاوشگر OMOTENASHI که با صرف هزینه 5.6 میلیون دلاری ساخته شده بود، تنها یکی از ۹ ماهواره ارسال شده همراه با موشک اس ال اس و کپسول اوریون طی مأموریت آرتمیس ۱ ناسا بود. این کاوشگر برای کمک به فرود یک لندر کوچک بر روی سطح ماه ساخته شده بود و هم‌زمان وظیفه ایمن نگه‌داشتن سیستم‌های ارتباطی، سیستم‌های برقی و همچنین پیش‌رانش آن را هم برعهده داشت.

در همین رابطه بخوانید:

- موشک SLS ناسا با موفقیت پرتاب شد؛ آغاز ماموریت آرتمیس 1 برای فرود انسان بر روی کره ماه
- ناسا اولین ویدیو از فضاپیمای ماموریت آرتمیس 1 را منتشر کرد [تماشا کنید]

علاوه بر این، فرود کاوشگر OMOTENASHI بر روی سطح ماه قرار بود به‌عنوان نقطه آغاز پروژه بعدی سازمان اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) برای ساخت یک ایستگاه فضایی در نزدیکی ماه برای اقامت فضانوردان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی