دوربین سلفی پاپ آپ، دوباره به گوشی های شیائومی می‌آید


دوربین سلفی پاپ آپ، دوباره به گوشی های شیائومی می‌آید

پتنت جدید شیائومی حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد فناوری دوربین سلفی پاپ آپ را این بار با مکانیزمی جدید به گوشی‌های آینده خود بازگرداند.گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اداره مالکیت معنوی دولت چین، حق اختراع جدیدی که «مکانیزم موبایل دوربین و...

پتنت جدید شیائومی حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد فناوری دوربین سلفی پاپ آپ را این بار با مکانیزمی جدید به گوشی‌های آینده خود بازگرداند.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که اداره مالکیت معنوی دولت چین، حق اختراع جدیدی که «مکانیزم موبایل دوربین و تجهیزات الکترونیکی» نام دارد را به شیائومی اعطا کرده است. این طرح نمونه تکامل یافته دوربین سلفی پاپ آپ محسوب می‌شود که در برخی از دستگاه‌های شیائومی استفاده شده بود. طبق توضیحات این پتنت، مکانیزم آن از یک بخش ورودی برق، صفحه ارتباطی میانی و بخش خروجی برق تشکیل شده است.

دوربین سلفی پاپ آپ، دوباره به گوشی های شیائومی می‌آید

در این بین، بخش خروجی برق برای اتصال به دوربین استفاده می‌شود. قسمت متحرک نیز به این بخش متصل خواهد شد و قطعه متحرک بخش خروجی را برای حرکت بین قسمت ورودی و مکانیزم اتصال مسطح هدایت می‌کند. این فرآیند باعث حرکت دوربین و مکانیزمی شبیه سلفی پاپ آپ خواهد شد. بدین وسیله کاربران می‌توانند یک گوشی هوشمند تمام صفحه داشته باشند.

بر اساس پتنت جدید شیائومی، حرکت دوربین سلفی بالاجهنده جدید با استفاده از ساختار مکانیکی محقق خواهد شد. این ساختار ساده و قابل اعتماد و کم‌هزینه است. از آنجاکه مکانیزم متحرک از پیوند مسطح برای انتقال نیرو بهره می‌گیرد، بنابراین این امر منجر به کاهش ضخامت دستگاه خواهد شد.

شیائومی پیشتر در برخی از گوشی‌های هوشمند خود نظیر ردمی K20 پرو و ردمی K30 پرو از فناوری دوربین سلفی پاپ آپ استفاده کرده بود. این طرح فعلا در قالب پتنت منتشر شده و تا زمان اعلام رسمی شیائومی، صرفا در حد یک شایعه باقی می‌ماند.

منبع :gizchina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر