باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد


باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد

اسماعیل محبی پور گفت: در جهت اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرطی که مخل امنیت اسلام نباشد ، باغ جنت شیراز به عنوان نخستین مکان برای برگزاری این اجتماعات در این کلانشهر تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: برنامه ریزی برای تحقق این امر از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی ظرفیت ها و جمع بندی نظرات مختلف این تصمیم نهایی شد.
وی ادامه داد: در ادامه مکان های دیگری نیز در شهر شیراز برای برگزاری تجمعات قانونی انتخاب و معرفی خواهد شد.

او اظهار داشت: بر این اساس ، از این پس تمام تشکل ها ، احزاب و صنوف مختلف قانونی می‌توانند با مراجعه به فرمانداری شیراز درخواست تجمع قانونی خود را ارائه دهند و پس از طی فرایند قانونی ، مجوز برگزاری تجمع صادر خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد : این تجمعات کاملا آزاد است و امکان حضور سخنران نیز در آنها وجود دارد و این تدبیر نیز اندیشیده شده که هر صنف و گروهی که درخواست تجمع دارد مدیر مربوطه هم بتواند در آن تجمع حضور یافته و پاسخگو باشد.
وی افزود: این اقدام در جهت فراهم کردن زمینه برگزاری اعتراضات قانونی و جدا کردن آن از اغتشاشات رقم خواهد کرد و امیدواریم که به یک الگوی در کشور تبدیل شود.
بنا بر اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح ، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است .

محبی پور بیان کرد: از دیگر اقداماتی که در استان در دست پیگیری است راه اندازی خانه احزاب است که روند کار پیشرفت خوبی داشته و به زودی نیز شکل گیری خانه احزاب و مکان آن نیز اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به شهادت ۲۰ نفر در جریان اغتشاشات اخیر در این استان گفت: ۱۳ نفر در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و ۷ شهید نیز در دیگر حوادث چند ماه اخیر به شهادت رسیدند.

محبی پور افزود : برآورد اولیه نشان می دهد که از ابتدای آغاز اغتشاشات در استان تاکنون افزون بر ۲۰ میلیارد تومان به مراکز دولتی و خدماتی در استان خسارت وارد شده و این در حالی است که استان فارس و شهر شیراز از نظر امنیت در شرایط خوبی قرار داشت.

او ادامه داد: علاوه بر این ، طی این مدت شاهد لغو تمام تورهای سفرهای خارجی به فارس بودیم که منجر شد فعالان عرصه گردشگری استان دچار خسارت زیادی از این بابت شوند.

وی با اشاره به دستگیری ۳۰ تبعه خارجی در جریان ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در استان فارس گفت : هر تبعه بیگانه مهاجری که در اغتشاشات دستگیر شود ضمن اینکه از دریافت تمام خدمات دولتی محروم می شود به همراه تمام اعضای خانواده از کشور اخراج خواهند شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: اتفاقاتی که امروز در کشور ما در حال وقوع است یک مساله داخلی و درون خانوادگی است و بیگانگان که دخالت در آنرا ندارند.
محبی پور با اشاره به وقوع درگیری در محله کشن در جریان تدفین یکی از کشته های حوادث اخیر در خیابان معالی آباد شیراز گفت: در جریان این مراسم عده ای که به دنبال سوء استفاده بودند تا این کشته شدن آن فرد را به دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی نسبت دهند دست به ایجاد درگیری و ناآرامی در آن مراسم کردند.
وی ادامه داد: در مراسم خاکسپاری نیز یک نفر در اثر اصابت گلوله کشته شد که اسلحه ای که برای این جنایت استفاده شده به هیچ وجه از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی ما استفاده نمی شود.
او اظهار داشت: در ارتباط با این اتفاق و مرگ یک شهروند، ۲ نفر توسط دستگاه امنیتی دستگیر شده اند.

وی همچنین فرا رسیدن هفته بسیج را گرامی داشت و افزود: بسیج با نفس مسیحیایی امام برای خدمت به مردم و مدیریت کشور تشکیل شد.

محبی‌پور با بیان اینکه بسیج همواره جان خود را سپر بلای مردم کرده است ، رشادت‌های بسیجیان را در ۸ سال دفاع مقدس یادآور شد و افزود: بعد از جنگ هم بسیج در تمام عرصه‌هایی که نظام احتیاج داشت، پای کار نظام اسلامی بوده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: امروز می‌توانیم بسیج را به عنوان فراگیرترین تشکل مردمی جهان نام ببریم ؛ تشکلی که هیچ الزامی در آن وجود ندارد و هیچ محدودیتی برای خدمت در عرصه‌های مختلف هم وجود ندارد و تمام کسانی که علاقه‌مند به خدمت صادقانه باشند ، فارغ از گرایش‌های سیاسی به عنوان بسیجی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ثابت شد که اگر نیروی مردمی و اتکا به مردم در نظام نبود ، زحمات و هزینه‌های زیادی به ما وارد می‌شد، گفت: عرصه بسیج صرفاً امنیتی نیست و در هر جایی که می‌توان خدمت انجام داد ، عرصه فعالیت‌های بسیج است و هر کسی صادقانه برای رضای خدا و بدون طمع و داوطلبانه حرکت می‌کند ، این فرد بسیجی است.

محبی‌پور با تأکید بر اینکه امروز در تمام مجموعه‌های اداری ما کسانی که علی‌رغم همه تنگناها و سختی‌ها برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند باید به آن‌ها بسیجی گفت ، افزود: بسیج یک تشکل مردمی فراگیر و یک درخت تناور است که سایه آن در مرزهای جغرافیایی قابلیت محدودیت ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد