افزایش قیمت قراضه فولاد چین


افزایش قیمت قراضه فولاد چین

قیمت قراضه فولاد چین داخلی به سیر صعودی خود ادامه داد و این افزایش قیمت، به دلیل کاهش قیمت قراضه در دیگر بازارهای عمده مناطق آسیایی، بسیار قابل توجه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت قراضه فولاد چین داخلی به سیر صعودی خود ادامه داد و این افزایش قیمت، به دلیل کاهش قیمت قراضه در دیگر بازارهای عمده مناطق آسیایی، بسیار قابل توجه بود.

به نقل از فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، سیر صعودی قراضه داخلی چین بر خلاف کاهش قیمت در دیگر بازارها، راغب نبودن کره جنوبی برای واردات محصول قراضه، سقوط قیمت‌ها و انتظار خریداران تایوان برای ادامه کاهش قیمت‌ها باعث نوسان قیمت در بازار فولاد شده است.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه فولاد سنگین، بازار داخلی، حمل کارخانه چین ۲۶۹۰-۲۹۶۰ یوان (۳۷۸-۴۱۶ دلار) به ازای هر تن بود که معادل ۳۳۵-۳۶۸ دلار به ازای هر تن با کسر ۱۳ درصد مالیات ارزش افزوده است. این شاخص قیمت نسبت به ۴ نوامبر (۱۳ ابان)، ۱۶۰-۲۴۰ یوان به ازای هر تن افزایش یافت. این کالا در هفته گذشته در بازه قیمتی ۲۴۵۰-۲۸۰۰ یوان به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین با پیش‌بینی کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹، قیمت قراضه فولاد داخلی چین به قیمت پیشین خود بازگشت و در طول این هفته به سیر نزولی خود ادامه داد.

در این میان، یک تحلیلگر صنعت در شانگ‌های گفت:” اعلام کاهش محدودیت‌های بیماری کووید-۱۹ منجر به پیشرفت آنی و قوی در بازار فولاد شد.”

برخلاف چین، دیگر بازارهای عمده در آسیا -شامل کره جنوبی، ژاپن، تایوان و ویتنام- همگی شاهد کاهش قیمت قراضه فولاد در این هفته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟