پایان بخش «چهل چراغ، رفیق شهیدم» فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار


 پایان بخش «چهل چراغ، رفیق شهیدم» فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار

بخش «چهل چراغ، رفیق شهیدم» دومین فصل‌واره فرهنگی وهنری ایثار با اجرا در ۴۰ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از دبیرخانه دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار، روز ۳۰ آبان و در مدرسه متوسطه شاهد امام حسن عسکری (ع) شهرستان پاکدشت، بخش «چهل چراغ، رفیق شهیدم» که با هدف زنده‌ نگه داشتن یاد وخاطره دانش آموزان شهید حادثه‌ تروریستی حرم شاهچراغ برای نوجوانان در ۴۰ مدرسه از سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد، به کار خود پایان داد.

در چهلمین اجرای این بخش که با حضور عباسعلی رضایی مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، امام جمعه شهرستان پاکدشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و لشکری برگزار شد، رضایی توضیح داد: بخش «چهل چراغ، رفیق شهیدم» در واقع بخشی جنبی از سلسله برنامه‌های این فصل‌واره است و با شروع هفته دانش آموز با اجرای برنامه های متنوع از جمله سرود، تئاتر خیابانی ، قصه گویی و نقالی در سطح مدارس شهرستان های استان تهران با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی و همبستگی بیشتر نوجوانان با رشادت‌های بی نظیر ایثارگران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت اجرا و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت. در این رویداد ۱۵ هزار دانش‌آموز مخاطب برنامه‌های ما بودند.

مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در ادامه گفت: این برنامه‌ها در مدارس شهرستان‌های پیشوا، ورامین، قرچک، اسلامشهر، شهرقدس، شهریار،پاکدشت، رباط کریم، فاز۱ و۲ پرند و همچنین در روستاهای گلعباس، جواد آباد، جلیل آباد ورامین، آلارد، احمدآباد مستوفی انجام شده است. در ادامه تلاش می‌کنیم با اجرای بخش تیاتر خیابانی و نمایشگاه های عکس و پوستر در تمام شهرستان های استان مروج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان هنر باشیم .

رضایی ادامه داد: فصل واره فرهنگی و هنری ایثار دارای ۱۴ بخش است که ۸ بخش آن به صورت ملی و ۶ بخش آن به صورت استانی در فصل پاییز در حال برگزاری است. در بخش تئاتر صحنه‌ای فصل‌واره که به صورت استانی است، ۱۰ گروه منتخب از یکم لغایت ششم آذر در پردیس تئاتر تهران در ۲ بخش «ایثار» و «تولیدات ویژه حاج قاسم سلیمانی» روی صحنه می روند. از مجموع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر ارسال شده، ۲۸۵ اثر در حوزه تک عکس، ۱۵۰ پوستر، ۴۵ تئاتر خیابانی، ۳۱ تئاتر صحنه‌ای، ۲۵۰ اثر قصه‌گویی، ۲۵ موشن‌گراف، ۱۱۰ نماهنگ، ۱۱۳ نمایشنامه نویسی صحنه‌ای، ۸۳ طرح و ایده خیابانی و ۳۵ سرود است که با برگزاری آئین اختتامه در هر حوزه، از آثار برتر قدردانی می‌شود.

دبیر دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار در پایان تأکید کرد: بنا بر توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب، تمام برنامه‌های مرتبط با شهید، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی باید به بهترین نحو برگزار شود زیرا امروز امنیت کشور از صدقه سر شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی به دست آمده که از ما هیچ نمی‌خواهند و باید یاد و خاطره آن‌ها به بهترین نحو زنده شود. امروز نباید افراد از جمله مسئولان با حرف و عمل خود حتی یک نفر را نسبت به نظام بدبین کنند در مقابل باید با تلاش و همت و حرکت در مسیر شهدا، آزادگان و ایثارگران و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مردم را به آینده نظام خوشبین نمایند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید