ناسا: تا سال 2030، به ماه می‌رویم و آنجا زندگی می‌کنیم!


ناسا: تا سال 2030، به ماه می‌رویم و آنجا زندگی می‌کنیم!

چندی پیش ماموریت آرتمیس 1 ناسا با موفقیت آغاز شد تا موشک SLS فضاپیمای اوریون را به سمت ماه ببرد. حالا ناسا اعلام کرده که تا سال 2030 انسان در ماه زندگی خواهد کرد.خوشبختانه پس از پرتاب تلسکوپ جیمز وب و مشاهده تصاویری حیرت‌انگیز از کهکشان‌های مختلف،...

چندی پیش ماموریت آرتمیس 1 ناسا با موفقیت آغاز شد تا موشک SLS فضاپیمای اوریون را به سمت ماه ببرد. حالا ناسا اعلام کرده که تا سال 2030 انسان در ماه زندگی خواهد کرد.

خوشبختانه پس از پرتاب تلسکوپ جیمز وب و مشاهده تصاویری حیرت‌انگیز از کهکشان‌های مختلف، سیر پیشرفت ماموریت‌های فضایی ادامه یافته است. چندی پیش نیز یکی از مهمترین ماموریت های فضایی تاریخ بشر با نام آرتمیس 1 آغاز شد تا زمینه را برای بازگشت مجدد انسان به ماه و پس از آن سفر به اعماق فضا فراهم کند.

برنامه‌های جدی ناسا برای زندگی در ماه

ناسا: تا سال 2030، به ماه می‌رویم و آنجا زندگی می‌کنیم!

حالا نیز مقامات ناسا اعلام کرده‌اند که تا سال 2030 انسان‌ها قادر به کار و زندکی کردن روی سطح ماه خواهند بود. در همین راستا Howard Hu، مدیر برنامه فضاپیمای اوریون اعلام کرد که ایده انجام آزمایش‌های علمی روی ماه چندان دور از انتظار نخواهد بود.

پرتاب موشک SLS ناسا به ماه چند بار به تاخیر افتاد تا اینکه هفته گذشته پرتاب انجام شد. در حال حاضر نیز فضاپیمای Orion در مسیر ماموریت خود به سمت ماه قرار دارد. در این ماموریت هیچ انسانی در فضاپیمای اوریون حضور ندارد و دانشمندان صرفا می‌خواهند توانایی این کپسول را در رفتن به ماه و بازگشت از آن بسنجند.

در ماموریت آرتمیس 2 چند فضانورد درون کپسول حضور خواهند داشت؛ اما تنها به دور ماه خواهند گشت و قرار نیست روی آن قدم بگذارند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، ناسا در ماموریت آرتمیس 3 برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ (۱۳۵۱ شمسی) انسان را به ماه برمی‌گرداند. همچنین در این ماموریت شاهد قدم نهادن اولین فضانورد زن جهان روی ماه خواهیم بود.

ناسا: تا سال 2030، به ماه می‌رویم و آنجا زندگی می‌کنیم!

برنامه ناسا برای زندگی کردن انسان ها روی ماه با آنچه فکر می‌کنید، کمی فرق دارد. آنها می‌خواهند که انسان‌ها را در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آورند. فضانوردان به مدت یک هفته به دنبال نشانه‌هایی از وجود آب خواهند گذشت. اگر این ماده حیاتی در ماه یافت شود، از آن برای سوخت راکت‌ها به منظور سفر به مریخ استفاده خواهد شد.

از برنامه‌های ناسا ایگونه می‌توان برداشت کرد که آنها به دنبال سکونت دائمی انسان روی سطح ماه هستند؛ زیرا این مورد پیش نیاز انجام فعالیت‌های علمی و استخراج از قمر زمین به حساب می‌آید. به باور ناسا زندگی کردن انسان در ماه اولین قدم برای اکتشافات طولانی‌مدت و سفرهای جذاب فضایی است.

منبع :businessinsider

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل