سوئیس تحریم های اروپا علیه ایران را اجرا نمی کند


سوئیس تحریم های اروپا علیه ایران را اجرا نمی کند

سخنگوی وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد که این کشور مانند گذشته از اعمال تحریم علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا در خصوص ناآرامی‌های جاری در این کشور خودداری می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، «فابیان ماینفیش» سخنگوی وزارت اقتصاد سوئیس اعلام کرد که این کشور مانند گذشته از اعمال تحریم علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا در خصوص ناآرامی‌های جاری در این کشور خودداری می‌کند.

وی افزود که سوئیس همچون گذشته به موضع عدم اعمال تحریم علیه ایران به تبعیت از اتحادیه اروپا ، پایبند است تا به سیاست «خدمات نیک» خللی وارد نشود.
به گزارش اسپوتنیک، ماینفیش تصریح کرد که موضع سوئیس در رابطه با ایران تغییری نکرده است: دپارتمان فدرال اقتصاد، تشکلات و تحقیقات و دپارتمان ذی‌صلاح در مسائل تحریم‌ها، به‌صورت مشترک با دپارتمان فدرال امور خارجه تصمیم گرفتند تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه را اجرا کنند. هر دو نهاد از طرف دیگر تصمیم گرفتند که تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل ناآرامی‌های جاری در این کشور را اجرا نکنند.
ماینفیش تاکید کرد که این تصمیم تمامی منافع سوئیس در حوزه سیاست داخلی و خارجی و از جمله سیاست «خدمات نیک» سوئیس در خصوص ایران را در نظر دارد.
سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان و منافع عربستان در ایران فعالیت می‌کند.
منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403