بسته‌شدن پرونده صدور کارت ملی هوشمند تهرانی‌ها تا پایان سال


بسته‌شدن پرونده صدور کارت ملی هوشمند تهرانی‌ها تا پایان سال

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به تدبیر صورت‌گرفته در دولت سیزدهم و استفاده از ظرفیت داخلی برای صدور کارت ملی هوشمند گفت: تمام کارت‌های ملی هوشمند تهرانی‌ها تا پایان سال صادر خواهد شد و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

حسین زین‌الصالحین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال دستگاه حاکمیتی وابسته به وزارت کشور است و با یک ریشه بسیار فاخر بیش از 43 سال خدمت‌رسانی به مردم را دارد و از اولین دستگاه‌هایی است که با بهترین وجه خدمت‌رسانی را انجام می‌دهد و اشکالاتی وجود دارد که در حال رفع شدن است و همه تلاش بر این است که برون‌سپاری خدمات صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور بر اساس برنامه راهبردی و شاخص‌های عمومی اختصاصی که هرساله تنظیم می‌شود توانسته است زیرساخت‌های عظیمی در سطح کشور از مرحله سنتی به مدرن ایجاد کند و به‌سمت هوشمندسازی از سیاست‌های دولت سیزدهم گام بردارد.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: بالغ بر 170 دفتر پیشخوان در تهران راه اندازی شده است و مردم می‌توانند در نزدیک‌ترین محل زندگی خود خدمات دریافت کنند. این زیرساخت‌ها فراهم شده است و هر روز خدمات بیشتری از درگاه الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

زین‌الصالحین با اشاره به نظرسنجی انجام‌شده توسط سازمان امور استخدامی کشور افزود: براساس این نظرسنجی ثبت احوال استان تهران یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین رضایتمندی را از طرف مردم داشته است، به‌لحاظ اینکه همکاران ما در ثبت احوال استان تهران بنایشان بر این است که در خدمت مردم باشند و پاسخگوی آنها باشند. هم‌اکنون در سطح استان تهران بالغ بر 98 درصد کارت‌های ملی هوشمند مردم تهران ثبت درخواست شده است، همچنین تا سال گذشته، نزدیک به دو میلیون از کارت‌های ملی هوشمند تهرانی‌ها تحویل نشده بود که در دولت جدید کارت بومی و دانش‌بنیان توسط ثبت احوال ایجاد شد و فرایند صدور کارت‌ها آغاز شد.

وی در خصوص ویژگی‌های کارت‌های ملی هوشمند گفت: این کارت‌ها، یک کارت جامع است که در راستای دولت الکترونیک به‌عنوان یک درگاه الکترونیکی توسط ثبت احوال ایجاد شده است که از سال 90 به بعد این کار آغاز شد اما به‌لحاظ تحریم‌هایی که شکل گرفت این کار متوقف شده بود و هم‌اکنون از دو میلیون کارت ملی هوشمند که به مردم تهران بدهکار بودیم تا امروز یک میلیون و 300 هزار کارت تحویل شده است و مابقی آن دو ماه دیگر تحویل می‌شود که این اقدام از کارهای دانش‌بنیان بود که بر پایه دانش داخلی اتفاق افتاد و این ظرفیت‌ شکل گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در ادامه به موضوع شناسنامه مکانیزه اشاره کرد و گفت: این مسئله در دستور کار است و تدبیر شده است تا شناسنامه پس از صدور به درب خانه‌های مردم ارسال شود و بنا بر این است که خدمات هر روز با نگاه سیستمی و ظرفیت‌سازی که در دفاتر پیشخوان انجام می‌شود داده‌ شود حتی شناسنامه‌ها و کارت المثنی هم در دفاتر پیشخوان آماده شود و ما نگاه نظارتی برنامه‌محوری و هدایتی را در دستور کارمان قرار دادیم.

زین‌الصالحین تصریح کرد: کارت‌های ملی هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده است که در آینده هفتاد تا هشتاد فرایند توسط این کارت‌ها انجام بشود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند. متاسفانه کارت‌خام کارت‌های ملی هوشمند سال‌ها از سایر کشور‌ها وارد ایران می‌شد و با توجه به تحریم‌ها مردم سال‌ها پشت نوبت جهت دریافت کارت ملی خود بودند که با تدبیر صورت گرفته در این دولت از ظرفیت داخلی استفاده شد و در حال حاضر با سرعت هر هفته کارت‌ها صادر و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تا پایان سال جاری کارت‌های باقیمانده تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از حرکت‌های خوبی که در این دولت شکل گرفته است راه‌اندازی میزهای اداری خدمات به مردم بود که این طرح در برخی از محلات هرندی و... شکل گرفت و نیروهای ثبت احوال استان تهران ده روز در این محلات مستقر شدند و در قالب یک کار جهادی خدمات را در همان محل به صورت مستقیم به خانواده‌ها ارائه کردند و امیداریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را گسترش بدهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران همچنین با اشاره به تمدید تاریخ اعتبار کارت‌های ملی هوشمند اظهار کرد: بنا بر تاکید ریاست عالی سازمان دکتر کارگر و برای رفاه حال مردم، کارت‌ها تا 1405 تمدید شدند.

زین الصالحین در ارتباط با "سامانه سهیم" گفت: درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) با هدف ارائه خدمات الکترونیکی راه اندازی شده است. در این درگاه 9 خدمت الکترونیکی از جمله تغییر نام، درخواست کارت ملی و گواهی تجرد ارائه می‌شود و هدف راه‌اندازی آن تعامل دو سویه با مردم و کاهش مراجعات است. علاوه بر پشتیبانی تلفنی در ساعات اداری برای سامانه سهیم؛ هزینه خدمات برای شهروندان و بخش دولتی نیز در این سامانه رایگان است.

وی با اشاره به برخی از سرفصل‌های خدمات در سامانه سهیم، افزود: درخواست گواهی تجرد و تأهل، ثبت شکایت و... از این طریق این سامانه انجام می‌پذیرد. همچنین درخواست کمیسیون تشیخص سن نیز در این سامانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی