ارزیابی تهدید امنیتی از داده های کاربران توئیتر


ارزیابی تهدید امنیتی از داده های کاربران توئیتر

چاک گرسلی نماینده جمهوریخواه آمریکا، پس از افزایش نگرانی های امنیتی درباره توئیتر از ایلان ماسک مالک جدید توئیتر خواسته برای حفاظت بهتر از داده های کابران یک ارزیابی تهدید امنیتی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیتر زاتکو یکی از هکرها و کارشناسان امنیتی که قبلاً مدیر واحد امنیت توئیتر بود در ماه سپتامبر شهادت داد برخی کارمندان پلتفرم نگران جمع آوری داده های کاربران توسط دولت چین بوده اند.

گرسلی که یکی از نمایندگان ارشد جمهوریخواه در کمیته قضایی مجلس آمریکا است در نامه خود به ماسک خواستار آن شده تا وضعیت فعلی توئیتر و سیستم های آن مورد ارزیابی قرار گیرند تا بهتر از داده ها و حریم خصوصی کاربران حفاظت شود. او همچنین در نامه خود خواستار یافته های تحقیق شده است.

در نامه گرسلی آمده است: توئیتر انبوهی از داده های شهروندان آمریکایی را جمع آوری می کند. مردم این کشور نیز تمایل دارند داده های خصوصی شان ایمن باشد و عوامل خارجی نتوانند به داده های آنها در شرکت ها دسترسی یابند.

زاتکو هنگام حضور در کنگره آمریکا شهادت داد یک عامل نفوذی خارجی می تواند با استفاده از یک بدافزار داده های خصوصی کاربران را سرقت و از آن برای دسترسی به داده های حساس در موبایل افراد استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی